Hoi hoi,
Ik heb een compleet originele renault clio II. Nu heb al de boksen vervangen door nieuwe pioneers. Daardoor klinkt alles al een pak beter, maar vind nog steeds dat het beter kan.
Nu vroeg ik mij af of door een andere headunit te plaatsen dit nog beter geluid zal geven? Standaard radio gaf ongeveer 4x20W dacht ik? Een andere van 4x50 zou dus normaal moeten luider gaan?
Andere radio, betere kwaliteit?
Re: Andere radio, betere kwaliteit?
staar je niet blind op die 4x50 watt.
dat haalt geen enkele radio.
meestal +/- 4x15 wrms en dat is niet echt genoeg om speakers lekker te laten spelen bij een hoger volume.
die 4x50 watt is een max opgave.
een simpel 4 kanaals versterkertje doet vaak wonderen.
en tegenwoordig worden ze al in zo'n kleine uitvoeringen geleverd dat je ze in elke auto wel kwijt kunt.
dat haalt geen enkele radio.

meestal +/- 4x15 wrms en dat is niet echt genoeg om speakers lekker te laten spelen bij een hoger volume.
die 4x50 watt is een max opgave.
een simpel 4 kanaals versterkertje doet vaak wonderen.
en tegenwoordig worden ze al in zo'n kleine uitvoeringen geleverd dat je ze in elke auto wel kwijt kunt.
Ok akkoord, maar zou een pioneer of alpine radio niet betere geluidskwaliteit geven dan de originele van renault?
Ik weet niet de specs van een originele clio 2 radio aangezien ik een clio 1 heb. Maar toen ik mijn Lenco 4x 40 watt verving door een pioneer 4 x 50 watt vond ik het toch wel een hele verbetering. De kwaliteit van het geluid hangt af van de kwaliteit van je radio, speakers, bekabeling en versterker. Bij het plaatsen van een versterker zal je geluidskwaliteit en kwantiteit het meest toenemen. Heb ik ook gedaan maar het is een hoop werk en prijzig. Een goede radio is ook al een hele verbetering en ik zou eerst een goede radio plaatsen voor het plaatsen van een eventuele versterker.