storing boordcomputer/audio bediening stuur
storing boordcomputer/audio bediening stuur
Ik heb een probleem:
Sinds een paar dagen heeft mijn geliefde clio (bj 2005) een paar mankementjes.
Van het ene op het andere moment deden de audio bediening op het stuur en het display in het midden boven op mijn dashboard het niet meer.
Nu heb ik de auto een paar keer opnieuw gestart. En het scherm op het dashboard werkt weer naar behoren (voor zover ik kan zien). Alleen de audio bediening op het stuur is nog steeds kapot.
Is dit iets waarmee ik naar een dealer moet of kan ik zelf eerst wat dingen proberen om dit te fixen?
alvast bedankt
Sinds een paar dagen heeft mijn geliefde clio (bj 2005) een paar mankementjes.
Van het ene op het andere moment deden de audio bediening op het stuur en het display in het midden boven op mijn dashboard het niet meer.
Nu heb ik de auto een paar keer opnieuw gestart. En het scherm op het dashboard werkt weer naar behoren (voor zover ik kan zien). Alleen de audio bediening op het stuur is nog steeds kapot.
Is dit iets waarmee ik naar een dealer moet of kan ik zelf eerst wat dingen proberen om dit te fixen?
alvast bedankt
Re: storing boordcomputer/audio bediening stuur
Kan kijken of de stekker op de radio er goed in zit.
Als het orgineel Renault is. Bekijk dat de gele stekker!!!!
Als het orgineel Renault is. Bekijk dat de gele stekker!!!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Inderdaad, als die het beide niet meer (goed) doen dan zal er hoogstwaarschijnlijk een defect of los contact achter je radio zitten...
is dat een stekker waar ik zelf bij kan of moet ik daarvoor eerst de radio los schroeven? ben normaal niet zo bedreven in dat soort electronica namelijk.
De radio moet er wel uit ja. Hij zit aan de achterkant.
Met een kleine schroevendraaier / popnagel trek je hem er zo uit en kan je erbij.
Met een kleine schroevendraaier / popnagel trek je hem er zo uit en kan je erbij.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ik zal eens gaan kijken of ik daar aan uit kom. bedankt alvast!
Beste Loek,
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Weet jij al onderhand wat je hieraan kan doen!?
Ik hoor het graag.
Gr Henk
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Weet jij al onderhand wat je hieraan kan doen!?
Ik hoor het graag.
Gr Henk
Hoi Henk,
Het probleem is inmiddels verholpen.
Ik ben naar de renaultgarage gegaan. Die hebben toen even gekeken wat er was. Het bleek te gaan om een schakelaar. Het had me 280 euro gekost om te laten repareren. Maar toen ik vervolgens in mijn auto stapte werkte alles ineens weer naar behoren. Dus ik weet nu uiteindelijk nog steeds niet precies wat het was.
Gelukkig werkt alles nu weer, maar ik kan je niet vertellen wat het precies was
mvg,
Loek
Het probleem is inmiddels verholpen.
Ik ben naar de renaultgarage gegaan. Die hebben toen even gekeken wat er was. Het bleek te gaan om een schakelaar. Het had me 280 euro gekost om te laten repareren. Maar toen ik vervolgens in mijn auto stapte werkte alles ineens weer naar behoren. Dus ik weet nu uiteindelijk nog steeds niet precies wat het was.
Gelukkig werkt alles nu weer, maar ik kan je niet vertellen wat het precies was
mvg,
Loek
- Contacteer:
tja, zelf reparatie.... heeft die auto van mij ook een handje van
...haha.
Maar mooi dat het weer werkt

Maar mooi dat het weer werkt

Groet, Age
He allen,
Ik ben er uit!!!!!!!!!!
Er bleven 2 knopjes hangen op mijn radio satelliet bediening op het stuurkolom, namelijk van de source. Die waren nooit gebruikt en dus heel stram geworden. Hierdoor onstond kortsluiting ............dus geen werking van sateliet en storing in midden dispaly.
Voorzichtig met een schroevendraaier losgekeregen en daarna ingespoten met w50......nu bijna weer helemaal perfect werkend....
Ik blij
Trouwens ik ben bij de garage geweest........maar die wisten niets te vinden...
Gr Henk
Ik ben er uit!!!!!!!!!!
Er bleven 2 knopjes hangen op mijn radio satelliet bediening op het stuurkolom, namelijk van de source. Die waren nooit gebruikt en dus heel stram geworden. Hierdoor onstond kortsluiting ............dus geen werking van sateliet en storing in midden dispaly.
Voorzichtig met een schroevendraaier losgekeregen en daarna ingespoten met w50......nu bijna weer helemaal perfect werkend....
Ik blij
Trouwens ik ben bij de garage geweest........maar die wisten niets te vinden...
Gr Henk