Van accu naar achterbak

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
beurdbal

Van accu naar achterbak

Bericht door beurdbal »

Hoi allemaal , ik ben bezig met het inbouwen van een excalibur basspack 1 in mijn clio 1 phase 3 oasis. Probleempje tegengekomen.........

Ik gebruik de howto van Mearjo, alleen ik kom geen doorvoertube voor de stroomkabel tegen naast mijn pedalen , maar dit:

Afbeelding

Het isolatie materiaal rondje dat er uit hangt was er al uitgesneden en kreeg ik zo los. Nu moet ik door die rubberen dop of wat het ook mogen zijn. Ik krijg hem er niet uit gepulkt en volgens mij is het gewoon onderdeel van de wand.

Kan ik dat ding er toch uit wrikken of moet ik er een gat door boren? En is dit stock of heeft een vorige eigenaar al ooit een kabel getrokken?

:thanks:
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Van accu naar achterbak

Bericht door Nelis »

Ff kijken je had een Clio 1 toch?

Zelf had ik hem bij mijn oude langs de leiding van de achteruit wisser sproeier naar de motorruimte gedaan.

Maar waarom gebruik je niet dat rubber waar de motorkap hendel kabel doorheen gaat ( rechts waar dat extra gat ook al zit) misschien net zo makkelijk omdat er ook al een gat zit. Ik weet niet of je er beschikking over heb, maar duw er een lasdraadje of een andere dun draadje doorheen om te kijken waar je uit komt in de motor ruimte. Misschien moet je het gat wat groter boren, maar met 8MM boor moet die er zeker doorheen gaan. Gebruik ook wat WD40 ofzo dan gaat het er nog makkelijker doorheen ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
weeman

Bericht door weeman »

Hallo

Ik heb een clio 3 phase 1 (bj 2005) maar nu wil ik een stroom kabel van me accu naar me achterbak liggen voor me vesterker. Maar nu was me vraag waar kan ik het beter de kabel doorvoeren van de motorruimte naar binnen? Aangezien alles erg compact is bij de motor.

alvast bedankt.

mvg.
Weeman
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Voor clio 3 zie het volgende topic:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 104&t=5010" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Martijn

Afbeelding
ValkyRob
forum starter
Contacteer:

Bericht door ValkyRob »

Wat ik zelf heb gedaan omdat er bij mijn motor ruimte geringe ruimte was een gat geboort.
Ik heb onder bij de gas kabel een gat geboort door het chassie.
Zo weet je ook presiec waar je boor uitkomt in je motor ruimte hier moeten geen problemen mee voorkomen.
Dan is het nog even zoeken voor een rubbertje op maat zodat alles goed is afgesloten.
De kabel zelf trek je gewoon door je platic kappen naar voren toe ^^ en klaar is kees :thumbsup:
Ik zat hier zelf ook mee ik ben toen naar een renault garage geweest en de monteur heeft mij deze handige tip gegeven.
The Underdog! 2.016V
UnreaL_NL
forum starter
Contacteer:

Bericht door UnreaL_NL »

wat miss ook wel makkelijk is bij een clio 3 : je pak een stukje buis (16 mm ) en zaagt hem zo schuin mogelijk af .. dan druk je de punt er onder de kabel voor de motorkap erdoorheen .. en dan de voedings kabel erdoorheen duwen kan je ook makkelijk weer opvissen daarna en dan het buisje weer eruit trekken

zo heb ik het gedaan en dat ging erg makkelijk.
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Bij mij zit de plus aan de rode kabel in de kabelboom gesoldeert met een zwevende zekering ertussen, er zijn dus geen kabels naar de accu gegaan.
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

dan mag ik hopen dat je daar geen versterker aan hebt zitten ????
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Actief subje :smash:
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

dan is het goed
clioracer

Bericht door clioracer »

Ik wi ook kabel van me accu naar me versterker leggen maar waar vind ik ondr de moterkap een doorgang in een renault clio uit 1999???
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”