Ruitenwisser probleempje?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Beerkeeper

Ruitenwisser probleempje?

Bericht door Beerkeeper »

Hoi! :)

Ik heb een Renault Clio II Phase2 uit 2002 (Expression), de vijfdeurs variant. Veel problemen en oplossingen kon ik via dit forum vinden dus vandaar dat ik me hier heb geregistreerd :)

Echter heb ik iets geks, dat als ik de voorruitwisser aanzet, de achterruitwisser ook automatisch aangaat. Echter staat de achterruitwisser op stand 0, uit voor zover ik weet. Zie ik iets over het hoofd of is dit normaal gedrag? Het is een erg fijn auto'tje :D

Groeten,

Beerkeeper
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Ruitenwisser probleempje?

Bericht door Nelis »

Als je een regen / licht sensor heb en hem dan in zijn achteruit zet is dit normaal ja, maar als die gewoon in zijn 1 ofzo staat zou ik zeggen dat hij ergens contact maakt in de lichtschakelaar!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Beerkeeper

Bericht door Beerkeeper »

Nelis schreef:Als je een regen / licht sensor heb en hem dan in zijn achteruit zet is dit normaal ja, maar als die gewoon in zijn 1 ofzo staat zou ik zeggen dat hij ergens contact maakt in de lichtschakelaar!
Ah dat meen je niet, hij stond inderdaad in zijn achterruit. Sorry, ik kom van een duitse auto af :P Bedankt!
Contacteer:

Bericht door Age »

ook zonder die regen / licht sensor werkt dat zo. :thumbsup:
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ah dat wist ik weer niet :idea:

Als je in ieder geval 1x je Voorruiter wisser gebruikt hem en je zet hem in je achteruit dan doet hij het altijd. Stop pas weer als je de auto uitzet :smash:
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Contacteer:

Bericht door Age »

bij mij: ik rij voorruit met wissers vóór aan. Zet hem in zijn achteruit, wisser achter gaat aan, zolang hij in zijn achteruit blijft. Zodra ik hem weer in neutraal of in een voorwaartse versnelling zet gaat de wisser achter weer uit.

Wat ook handig is, dat als ik stil sta, de voorste wissers automatisch in de interval stand gaan, en weer sneller gaan als ik ga rijden... :thumbsup:
Groet, Age
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”