CV werkt niet meer! Waar ligt het aan.
CV werkt niet meer! Waar ligt het aan.
Hallo hallo,
Mijn centrale deurvergrendeling doet het niet meer op afstandsbediening van een clio 2 uit 2000! 1 sleutel heeft het nooit gedaan en die ander kapte er opeens mee. Vervolgens heb ik beide sleutels opgestuurd en de maker zei dat 1tje gemaakt is en gewoon constant goede frequentie uitzend en die ander niet meer te maken was. Toen ik de sleutel weer aan wou melden deed ie het nog steeds niet... Volgens mij heb ik alles goed gedaan, want heb eerder een sleutel aangemeld. Hoe kan ik weten waar het probleem aan ligt, want van binnen gaan de deuren wel gewoon dicht met het knopje.
Gr
Mijn centrale deurvergrendeling doet het niet meer op afstandsbediening van een clio 2 uit 2000! 1 sleutel heeft het nooit gedaan en die ander kapte er opeens mee. Vervolgens heb ik beide sleutels opgestuurd en de maker zei dat 1tje gemaakt is en gewoon constant goede frequentie uitzend en die ander niet meer te maken was. Toen ik de sleutel weer aan wou melden deed ie het nog steeds niet... Volgens mij heb ik alles goed gedaan, want heb eerder een sleutel aangemeld. Hoe kan ik weten waar het probleem aan ligt, want van binnen gaan de deuren wel gewoon dicht met het knopje.
Gr
Re: CV werkt niet meer! Waar ligt het aan.
Heb je infrarood of radiofrequent AB?
Bij IR kan je checken of je sleutel signaal geeft door via de camera in een mobiele telefoon naar het lampje te kijken. Dan kan je het lampje zien knipperen.
Dat de AB niet werkt kan ook liggen aan de ontvanger bij de binnenspiegel. Misschien is die stuk?
Bij IR kan je checken of je sleutel signaal geeft door via de camera in een mobiele telefoon naar het lampje te kijken. Dan kan je het lampje zien knipperen.
Dat de AB niet werkt kan ook liggen aan de ontvanger bij de binnenspiegel. Misschien is die stuk?
He he best handig om erbij te melden ja
Maar het is een FM sleuteltje. Ik heb wel gelezen dat de ontvangers nog wel is stuk gaan door lekkage. Maar hoe controleer ik de een of de ander :-O

Tsja, dat wil ik zelf ook wel weten
Heb ook RF

Heb ook RF

haha je had me zo blij gemaakt toen je de vraag stelde
iemand anders?

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Er was ook een manier om de sleutel te "leren" aan de auto...is hier ook info op het forum over te vinden. Heb het zelf ook eens gehad.. moest iets met de vergrendelknop in de auto doen icm de sleutel ofzo.. Wellicht dat dit voor een oplossing kan zorgen?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ja dat heb ik dus geprobeerd. Dan moet je met de deuren dicht ongeveer 5 seconden het vergrendelknopje inhouden. Dan gaan de deuren dicht en blijft het lampje voor de startonderbreking aan staan. Vervolgens druk je op de FM sleutel om de deuren te ontgrendelen. Als je sleutel het doet gaan de deuren weer open en het lampje uit en dan is je sleutel ingeleerd! Bij mij werkt dat dus niet 

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Je hebt nu dus 2 sleutels die het nog steeds niet doen?? Wellicht dan de ontvanger eens nakijken, of de sleutels grondig inspecteren... maarja zonder fatsoenlijk gereedschap en een beetje kennis van electronica zaken wordt dat een aardige uitdaging.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ja een sleutel heeft het nooit gedaan en die laatste had dus ook het loodje gelegd :P Dus heb ik allebei de sleutels opgestuurd naar een expert en die heeft er dus eentje kunnen maken. Hij zei althans dat er een weer goed uitzend, maar het lampje brandt heel sporadisch, dus heb nog niet volledige vertrouwen in de sleutel! Dus wil ik weten wat ik moet halen, een nieuwe sleutel of een een ontvanger..
Als is nieuwe batterijen ingedaan
?
Wilt ook nog wel is helpen ( heel vaak)

Wilt ook nog wel is helpen ( heel vaak)
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
De schakelaar is het zwakste deel van de sleutel, als jij al aangeeft dat het lampje niet altijd knippert bestaat de kans dat je daar al (een deel van) het probleem te pakken hebt.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ja de batterijen zijn voor beide sleutels vervangen. Weten jullie trouwens waar de ontvanger zich bevindt?
Is het trouwens een idee om een (werkende) sleutel van iemand anders te lenen en die proberen aan te melden bij mij?
Is het trouwens een idee om een (werkende) sleutel van iemand anders te lenen en die proberen aan te melden bij mij?
maak je lampje (het lampje dat aan gaat als de deur open is) maak deze is los hier achter zit de chip van de CV als die een beetje aangetast is ligt het hieraan. had ik bij mijn oude ook.
Bedoel je in het "plafond". Die heb ik er inderdaad af gehaald omdat ik ook dacht dat de ontvanger daar zat. Op de plek waar de infrarood ontvanger ook zit bij infrarood CV, maar ik vond daar letterlijk niks haha. Enige kabels waren van de lampjes en de antenne!
Of bedoel je het rode lampje boven de middenconsole waar ook het lampje brand voor zonder gordel rijden?
Of bedoel je het rode lampje boven de middenconsole waar ook het lampje brand voor zonder gordel rijden?
Het lampje van je binnenverlichting (dat aan gaat als je de deur opent) dat doffe kapje zeg maar vierkant. je moet goed kijken hij zit er een beetje schuin achter.
Hier achter vind je deze chip:

Op de foto zie je dat het duidelijk is aangetast door vocht.
Hier achter vind je deze chip:

Op de foto zie je dat het duidelijk is aangetast door vocht.
Ik heb even nog een keer gekeken maar ik kan dat chipje echt niet vinden! Bevindt ie zich gewoon boven waar ook het leeslampje zit?
het is alweer een tijdje geleden bij mij zat die achter de interieur verlichting.
Nou heb die chip nog steeds niet kunnen vinden. Bij mij zit ie dus echt niet boven het leeslampje.
Is het trouwens mogelijk om zo een aftermarket setje aan te sluiten op de huidige aansluitingen? Dus dat er geen nieuwe kabels getrokken hoeven worden, maar dat alleen de ontvanger vervangen wordt, en dan een nieuw sleutelhangertje gebruiken.
Is het trouwens mogelijk om zo een aftermarket setje aan te sluiten op de huidige aansluitingen? Dus dat er geen nieuwe kabels getrokken hoeven worden, maar dat alleen de ontvanger vervangen wordt, en dan een nieuw sleutelhangertje gebruiken.
Ja, is mogelijk.
Set wordt aangesloten op de schakelaar bij de versnellingspook, werkt perfect en kan zeer mooi weggewerkt worden.
Set wordt aangesloten op de schakelaar bij de versnellingspook, werkt perfect en kan zeer mooi weggewerkt worden.
Laatst gewijzigd door Arjan op 09 apr 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijdert
Reden: Quote verwijdert
Moet daar nog een voeding voor getrokken worden?
Lees even de "how to" die ik er voor gemaakt heb, dan kom je er wel uit.Cli(o)tje schreef:Moet daar nog een voeding voor getrokken worden?
Voor de constante + gewoon even kabel in de buurt opzoeken die constant plus geeft en daaraan solderen.