Levertijd Renault Clio

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Thijs Bosmann

Re: Levertijd Renault Clio

Bericht door Thijs Bosmann »

GreyGriffin schreef:Hallo Thijs,

Was die Clio 2.0 16v met handbak een 190 pk of een 140 pk? De fraaie 2.0 automaat van Takis is een 140 pk, die helaas niet meer wordt geleverd, want anders was ik beslist daarvoor gegaan! 't Is eigenlijk een beetje karig, je kunt als automaat-rijder bij de Clio op het ogenblik maar één uitvoering kiezen (110 pk).

Maar ik ben met mijn aankoop dik tevreden, heb hem vandaag nog even aan de tand gevoeld. De motor draait lekker weinig toeren, is dus behoorlijk stil, maar heeft wel veel koppel. En die nieuwe metallic rode kleur (rouge dyna) is een voltreffer. In de schaduw lijkt de auto wijnrood, maar zodra de zon erop schijnt licht de kleur op tot mooi middenrood met een extra scheut magenta.
Goedemiddag!

Dit was een 140 pk, 190 pk is er nooit geweest, dan kwam je bij een RS uit met 197!

de normale 2.0 16v uit de laguna enz dus he!

Klopt, alleen naar mijn weten is de reden geweest dat die eruit is dat er maar een stuk of 18-19 in nl van verkocht zijn, de stap naar een RS was zo klein!...

Dus de reden dat die er alleen in 1.6 is dus dast de motor het prima kan doen en ik denk met een kleine blik in de toekomst ter vervanging van de 1.4 en 1.6 16v de 1.4 TCE!

dat zou helemaal een geweldige combi zijn! :sneaky:

idd de Rouge dina heb k al wel gezien, dacht van niet (iidgv niet op een clio) heb al een scenic in die kleur verkocht!...

Mooie kleur iid!

Nogmaals VEEL plezier van je geweldig mooie clio! :thumbsup:
GreyGriffin

Bericht door GreyGriffin »

En als Renault in de Clio dan ook nog een dual clutch automaat gaat toepassen bij die 1.4 TCE, dan is de auto weer helemaal klaar voor de toekomst!
Thijs Bosmann

Je bedoeld de EDC bak van renault? :sneaky:

Rijdt wel fijn! maar of die ook voor de TCE komt.... :smash:
GreyGriffin

CVT mag van mij ook, want een 'klassieke' 4traps-automaat raakt toch wel een beetje uit de tijd.
Thijs Bosmann

De EDC bak van Renault is ongeveer hetzelfde als een DSG van Vw! :thumbsup:

Is alleen nog maar leverbaar op de Megane, scenic, laguna 1.5dci 90 en 110 pk!
GreyGriffin

Ik heb wel eens gereden in de benzine-Polo met DSG. Ik zat er niet lekker in, maar de bak was super. Ik hoop dat Renault die dual clutch techniek ook in de kleinere auto's gaat toepassen. Maar nogmaals, een CVT vind ik ook wel ok.
GreyGriffin

Hey Laantje,

Ja, maandag is het jouw beurt. Geniet ervan. Hoe mijn Clio bevalt? Helemaal super. Ik verzin voortdurend uitvluchten om nog ergens een stukje naar toe te kunnen rijden. En ontdek op iedere tocht nieuwe dingen. Bij voorbeeld een knopje om de parkeerhulp achter het zwijgen te kunnen opleggen. En een sneeuwknop op de automaat voor het wegrijden bij winterse omstandigheden. En als je de TomTom laat meelopen zonder een route te hebben ingegeven, dan laat-ie voortdurend een verkeersbordje zien met de maximum snelheid op de plek waar je net rijdt. En dat bordje verschiet ook nog van kleur als je het in je hoofd haalt om harder te gaan!
GreyGriffin

Ja, er zit een limiter op samen met een cruise-control. Maar die limiter heb ik nog niet uitgeprobeerd, komt morgen aan de beurt.
GreyGriffin

Oké, ik snap wat je bedoelt. Ga morgen een redelijk lang stuk rijden, dus lekker even uitproberen. Ga de limiter trouwens voornamelijk gebruiken op 80-km-wegen, want ik rijd graag 'binnendoor'. Op mijn oude TomTom kon je bij A--->B instellen dat je ergens naar toe wilde, maar NIET over de snelweg. Heb ik op de Carminat-versie nog niet gevonden, maar zal wel ergens zitten, neem ik aan.
GreyGriffin

De nieuwe Carminat werkt juist erg prettig: met een SD-kaartje en een afstandsbediening waaraan je even moet wennen. Als je die onder de knie hebt, kun je er razendsnel routes mee plannen. Weet jij toevallig in welk mapje bij jou de optie 'niet over de snelweg' verstopt zit?
GreyGriffin

Klopt, Carminat is helemaal gemoderniseerd. Het SD-kaartje kun je eruit halen en via je eigen computer en TomTom Home actualiseren. Ik vind het alleen een beetje krenterig van Renault dat ze bij de auto een Benelux-versie afleveren. Wil je heel Europa op SD-card, dan dien je 110 euro neer te tellen via de site van TT (speciale Carminat-versie, dus de 'gewone' kaartjes gaan niet werken)...
GreyGriffin

Hm, zoals een bekende volksfilosoof ooit zei: "Elk voordeel heb se nadeel". Ik vind dat geïntegreerde systeem verder wel lekker, want je hebt prima ontvangst (antenne zit in de voet van de radio-buitenantenne), veel beter geluid (loopt over de audio-speakers) en je hebt je TT altijd bij de hand.
GreyGriffin

Moest even lachen om je opmerking over het terugvinden van de parkeergarage :laugh4: Ja, dat gaat met Carminat niet lukken. Ennuh, bedankt voor de tip over de antennevoet. Die ga ik nu zeker in de gaten houden! Ik zat trouwens even in het forumoverzicht te kijken of er ergens een speciaal draadje is voor Carminat-vragen. Heb ik zo snel niet kunnen vinden, dus ik ga eerst zelf nog wel even door met speuren naar de optie 'niet over de snelweg'.
GreyGriffin

Hopelijk leest er een administrator, of nog beter, de systeembeheerder mee.
GreyGriffin

Mooie Michelin-banden? Bij de mijne niet hoor. Ik heb het idee dat ze bij Renault snelle automobilisten in GT's die Michelins geven. En oude kerels, die graag over 80-kilometer-wegen tuffen, afschepen met Continentals :devilish: . Je tip over het mapje 'planningvoorkeuren' lijkt me een voltreffer. Daar had ik nog niet in gekeken, ga dat straks op mijn verre tocht zeker even doen. Hou je het trouwens nog één nachtje vol? Morgen is de grote dag! Ik neem aan dat we hier wel een verslagje krijgen van je eerste GT-ervaringen. Veel plezier!
GreyGriffin

Zo, ben weer thuis. Heb onderweg (parkeerplaats op de Veluwe) even de Carminat aangezet en geprobeerd uit te vogelen hoe dat nu zit met 'vermijd snelweg'. Dat is me gelukt. Zoals Laantje al suggereerde kun je bij 'planningvoorkeuren' aanklikken dat de TomTom elke keer als ik een route ingeef voortaan gaat vragen wat ik wil:

-snelste route?
-kortste route?
-vermijd snelweg?

Standaard staat de boel namelijk op 'snelste route' en daar heb ik dus van gemaakt 'vraag iedere keer'. Wat is het toch een smakelijke auto! Ook onderweg even gespeeld met de limiter, die staat nu standaard op 80 km/u, voor het betere binnenwegenwerk.
GreyGriffin

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst. Ja, het is natuurlijk wel een beetje doorbijten als je met zo'n glimmend gepoetste nieuwe GT voor het eerst naar buiten rijdt en het stortregent. Vandaag weer lekker de weg op, hopelijk blijft het droog.
ClioGT128
forum starter
Contacteer:

Bericht door ClioGT128 »

Schöner GT :thumbsup:

Bin nicht alleine hier mit meinem GT !!

Sascha :wink:
http://www.clio3gt.de" onclick="window.open(this.href);return false;
GreyGriffin

Tuut tuut!
Contacteer:

Bericht door Age »

mooi hoor! :thumbsup:
Groet, Age
babos

Bericht door babos »

Gisteren besteld:

Renault Clio 3 deurs TCE 100 Collection blanc glacier met extra ESP (en de donkere ramen). De dealer was zo vrij om er ook een spoilertje bij te doen, carkit en 4 jaar garantie.

Nu maar wachten!

Ik heb de clio voornamelijk gekocht om een boot te trekken en een lichte paardentrailer.
GreyGriffin

Hallo babos,

Gefeliciteerd met de aanschaf van je 'white beauty'. Ja, dat wachten hoort erbij, maar ik ben er niet erg goed in. Hopelijk heb jij wat meer geduld. Gaat je dealer je binnenkort bellen met een prognose in welke week je Clio in Nederland arriveert?

Groet van

GreyGriffin
babos

Bericht door babos »

Hallo GreyGriffin.

Binnen 2 weken kon hij vertellen wanneer de clio zou arriveren.

Wachten is geen probleem. Ik ben totaal nog niet uitgekeken op mijn huidige auto, maar doe deze weg wegens het lage trekgewicht. Als hij voor maart 2011 wordt geleverd ben ik al blij :roll:

Mooie clio heb je trouwens!
GreyGriffin

Nou, langer dan een week of tien zou het toch niet moeten gaan duren. Bij mij klopte de prognose trouwens precies. Alleen wist ik toen nog niet dat mijn Clio ruim een week bij de dealer zou blijven niksen in de showroom, omdat er even geen kentekens werden verstrekt. Nou ja, ik heb het zonder valium overleefd en die rooie bak rijdt super!
GreyGriffin

Hallo Alex128,

Gefeliciteerd, binnenkort weer een 20th Anniversary op de weg! Als je bestelling is ingevoerd in het computersysteem van de Cliofabriek, krijgt je dealer kort daarna een prognose terug over de week van aflevering in Nederland. Bij mij klopte dat als een bus: de prognose was week 32 en de auto was er in week 32. Overigens heb ik wel begrepen dat dat niet altijd het geval schijnt te zijn... Als je vast het Clio-instructieboekje uit je hoofd wil leren (veel nieuwe knopjes!): het is als PDF op te halen bij:

http://www.renault-multimedia.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar is ook wat te lezen over de werking van het Carminat-TomTom-systeem. Niet alles, zoals ik inmiddels in de praktijk heb vastgesteld. Maar als je nog vragen mocht hebben nadat je Clio is afgeleverd, dan hoor ik dat graag.

En nu maar aftellen!

Groet van

GreyGriffin
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”