Levertijd Renault Clio
Re: Levertijd Renault Clio
Ja, het is een beauty. Vooral van de kleur heb ik geen spijt. Rouge dyna is een nieuwe metallic rode kleur, maar dus niet precies zoals je die op de al rijdende generatie Clio's ziet. Beetje moeilijk om dat zo in woorden te omschrijven; er zit wat minder geel in het rood en wat meer magenta. Ik had dat toen ik de auto ging bestellen alleen op een staal gezien, je weet wel, de bekende metalen kleur-strip. Nu ik de totale auto heb bezichtigd, ben ik er dik tevreden over.
De binnenkant kende ik al, want toen ik in mei ging kijken, stond er bij mijn dealer een Clio 20th Anniversary in de showroom. Ze zijn allemaal eender van binnen, donkergrijze bekleding met dubbele stiknaad, en die naad loopt door over het dashboard. Ziet er wel gelikt uit. En waar ik ten slotte ook enthousiast over ben, is het panorama-dak. Heb het even open en dicht mogen doen. Fraai!
Laat me weten als jouw GT vrijdag arriveert. Ik duim voor je. Kunnen we daarna gezamenlijk dagen afstrepen tot volgende week de aflevering een feit it.
De binnenkant kende ik al, want toen ik in mei ging kijken, stond er bij mijn dealer een Clio 20th Anniversary in de showroom. Ze zijn allemaal eender van binnen, donkergrijze bekleding met dubbele stiknaad, en die naad loopt door over het dashboard. Ziet er wel gelikt uit. En waar ik ten slotte ook enthousiast over ben, is het panorama-dak. Heb het even open en dicht mogen doen. Fraai!
Laat me weten als jouw GT vrijdag arriveert. Ik duim voor je. Kunnen we daarna gezamenlijk dagen afstrepen tot volgende week de aflevering een feit it.
Ai. Da's een lichte tegenvaller. Nou ja, je hebt er intussen zo lang op gewacht, de ene week kan er ook nog wel bij...
Hallo Laantje,
Bij mij gaat het ook niks worden met aflevering deze week. Er is een probleem bij de kenteken-afgifte. Het is een raar en vaag verhaal, ik snap er niks van en mijn dealer gelukkig ook niet. De RDW wil geen kenteken verstrekken, omdat er moeilijkheden zijn met de Europese typegoedkeuring. HUH???? HOEZO???
De Renault Clio 16V 1.6 automaat bestaat toch al lang? Waarom dan ineens gezeur over regeltjes die al ik weet niet hoe vaak zijn toegepast? De een of andere ambtenaar zal wel in een slecht humeur zijn geweest en daarom staat er bij mijn dealer nu een prachtige rode splinternieuwe Clio, waarin ik voorlopig niet kan rijden. Wie het begrijpt mag het zeggen. Ik kan slechts afwachten tot de zotterij bij de afdeling kentekens is gaan liggen...
Groet van
GreyGriffin
Bij mij gaat het ook niks worden met aflevering deze week. Er is een probleem bij de kenteken-afgifte. Het is een raar en vaag verhaal, ik snap er niks van en mijn dealer gelukkig ook niet. De RDW wil geen kenteken verstrekken, omdat er moeilijkheden zijn met de Europese typegoedkeuring. HUH???? HOEZO???

Groet van
GreyGriffin
Slechte zaak!! Je dealer moet je toch kunnen vertellen waarom een oplevering vertraagd is. Laat ze het maar uitzoeken, je betaald immers voldoende voor je auto!
Lekker,dan staat je nieuwe wagen daar te glimmen,kun je er alleen maar naar kijken. Ik hoop voor je dat het snel wordt geregeld. Succes 

Lijkt me heel frustrerend dat je je auto niet kan gebruiken. Maar dat gedoe met kentekens kan vrij lang duren. Maar hopelijk rijd je snel rond in je nieuwe clio
Dank jullie voor de blijken van medeleven. Het is inderdaad om de haren uit je hoofd te trekken: er staat een fonkelnieuwe auto voor je klaar, maar rijden mag je er niet in. Uitsluitend en alleen omdat er twee gele platen ontbreken... Overigens klopt het verhaal wel: ik heb vandaag gebeld met Renault Nederland en daar vertelden ze dat er inderdaad een probleem is met de typegoedkeuring voor de Clio (niet alleen bij de mijne dus!). Het heeft iets te maken met de introductie van de Euro5-norm. De auto's met Euro4 dienden opnieuw door de ambtelijke molen te worden gehaald. Dat zal donderdag zijn gebeurd, zodat vanaf vrijdag door de dealers weer kentekens kunnen worden aangevraagd. Hopelijk kan ik dan volgende week in mijn Clio gaan rijden. Ik houd jullie op de hoogte!
Hey Takis,
Dat vergat ik net even in mijn vorige bericht: leuk je op dit forum weer tegen te komen! Ik zag dat je sommige mensen hier hebt verbaasd met het bestaan van een Clio 2.0 automaat (140). Ik neem aan dat je nog steeds geen spijt hebt van deze aankoop?
Dat vergat ik net even in mijn vorige bericht: leuk je op dit forum weer tegen te komen! Ik zag dat je sommige mensen hier hebt verbaasd met het bestaan van een Clio 2.0 automaat (140). Ik neem aan dat je nog steeds geen spijt hebt van deze aankoop?
Grey Griffin,
Inderdaad een kleine wereld. Maar ik heb zeker nog geen spijt van mijn aankoop. Het is echt een super combinatie. Luxe, grote motor en automaat
Inderdaad een kleine wereld. Maar ik heb zeker nog geen spijt van mijn aankoop. Het is echt een super combinatie. Luxe, grote motor en automaat
Hij stond de laatste keer dat ik hem zag inderdaad in de showroom, met een bordje "verkocht" onder de ruitenwisser. Maar hij zit op slot, dus niemand kan hem starten. Zou trouwens toch niet kunnen, want hij heeft keyless entry en een startknop. De Renault-card wordt netjes 'onder de toonbank' bewaard, dus niet bij de auto. Ik wacht nu gespannen af op de dag van morgen, dan hoor ik of er weer kentekens op Clio's worden verstrekt...
Keyless entry en de startknop het werkt heerlijk als je er eenmaal aan gewend bent. Ik probeerde de eerste week de hele tijd de sleutel terug te draaien om de motor af te zetten
En die sleutel was er niet! Ik zal aan iets anders nog veel meer moeten wennen: benzinedop aan de rechter kant van de auto. Na een heleboel Japanners en Koreanen (dop links) zal ik vast een paar keer aan de 'verkeerde' kant van de pomp belanden...
Dat is ook een bekend probleem ja. Aan de verkeerde kant van de pomp staan. Gelukkig zijn de slangen hier lang genoeg
En heb je al bericht over de typegoedkeuring?

Nog niet. Vandaag zouden er volgens Renault Nederland weer kentekens voor Clio's kunnen worden aangevraagd. Ik wacht op een telefoontje van mijn dealer. Zucht.
Ben net gebeld door de dealer. Er zouden weer kentekens voor Clio's kunnen worden aangevraagd. Maandag wordt het mijne bekend, dinsdag platen maken en woensdag afleveren. Mooi! Is er alles bij elkaar een week vertraging opgetreden, die ik zonder het innemen van zware doses kalmeringsmiddelen heb kunnen overleven.
Fijn om te horen dat je auto nu eindelijk opgeleverd gaat worden. Veel Plezier met je clioGreyGriffin schreef:Ben net gebeld door de dealer. Er zouden weer kentekens voor Clio's kunnen worden aangevraagd. Maandag wordt het mijne bekend, dinsdag platen maken en woensdag afleveren. Mooi! Is er alles bij elkaar een week vertraging opgetreden, die ik zonder het innemen van zware doses kalmeringsmiddelen heb kunnen overleven.
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Superdik

Goed nieuws voor mensen die op het kenteken voor hun nieuwe Clio wachten. Sinds gisteren worden er inderdaad weer kentekens afgegeven, ik heb het mijne net te horen gekregen. Morgen ga ik het rode gevaar afhalen.
@ Laantje: Net naar de foto's van jouw GT zitten kijken. Mooie Clio! Wens je er vast veel plezier en veilige kilometers mee. Hoe wordt het trekhaak-probleempje opgelost? Ik had de afgelopen week al het vermoeden dat je ook het slachtoffer zou worden van de tijdelijke kentekenstop, maar jij hebt je er wat minder over kunnen opwinden dan ik, omdat je het druk had met andere dingen.
@ Takis: Reken maar dat ik vanaf morgenmiddag ga genieten van m'n nieuwe Clio!
@ Laantje: Net naar de foto's van jouw GT zitten kijken. Mooie Clio! Wens je er vast veel plezier en veilige kilometers mee. Hoe wordt het trekhaak-probleempje opgelost? Ik had de afgelopen week al het vermoeden dat je ook het slachtoffer zou worden van de tijdelijke kentekenstop, maar jij hebt je er wat minder over kunnen opwinden dan ik, omdat je het druk had met andere dingen.
@ Takis: Reken maar dat ik vanaf morgenmiddag ga genieten van m'n nieuwe Clio!
Hoera, ik heb hem eindelijk! Vandaag naar de dealer getogen, waar de rode Clio 20th nog steeds in de showroom stond met een bordje "verkocht" onder de ruitenwisser (zie foto's). Maar nu gelukkig met gele nummerplaten voor en achter! Rijden doet-ie perfect, ik heb geen enkele spijt van mijn besluit om voor een Franse auto te vallen. Nu Laantje aanstaande maandag nog en dan zijn er weer twee gelukkige Clio-rijders bij in Nederland.

- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Mooie bak hoor!!
Echt heel veel plezier er mee!!
Echt heel veel plezier er mee!!

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je mooie clio! kleur nog niet eerder gezien (in het echt dan!), staat m zo op de foto's goed!GreyGriffin schreef:Hey Takis,
Ik heb in 2007 een clio 2.0 16v handbak verkocht, zwart, dynamique S (op het stikseltje en de koplampsproeiers na) dezelfde auto als jij hebt. wat een beest! 17'' OZ supertourismo's eronder, echt n mooie nette auto!...
Ik heb n zwarte 1.2 tce 20th estate in de showroom staan, met de donkere wielen, staat m ERG goed moet ik zeggen!...
Nogmaals veel plezier met je nieuwe auto, ennuh, vragen en dealer niet te bereiken? Pm gerust!

Hallo Thijs,
Was die Clio 2.0 16v met handbak een 190 pk of een 140 pk? De fraaie 2.0 automaat van Takis is een 140 pk, die helaas niet meer wordt geleverd, want anders was ik beslist daarvoor gegaan! 't Is eigenlijk een beetje karig, je kunt als automaat-rijder bij de Clio op het ogenblik maar één uitvoering kiezen (110 pk).
Maar ik ben met mijn aankoop dik tevreden, heb hem vandaag nog even aan de tand gevoeld. De motor draait lekker weinig toeren, is dus behoorlijk stil, maar heeft wel veel koppel. En die nieuwe metallic rode kleur (rouge dyna) is een voltreffer. In de schaduw lijkt de auto wijnrood, maar zodra de zon erop schijnt licht de kleur op tot mooi middenrood met een extra scheut magenta.
Was die Clio 2.0 16v met handbak een 190 pk of een 140 pk? De fraaie 2.0 automaat van Takis is een 140 pk, die helaas niet meer wordt geleverd, want anders was ik beslist daarvoor gegaan! 't Is eigenlijk een beetje karig, je kunt als automaat-rijder bij de Clio op het ogenblik maar één uitvoering kiezen (110 pk).
Maar ik ben met mijn aankoop dik tevreden, heb hem vandaag nog even aan de tand gevoeld. De motor draait lekker weinig toeren, is dus behoorlijk stil, maar heeft wel veel koppel. En die nieuwe metallic rode kleur (rouge dyna) is een voltreffer. In de schaduw lijkt de auto wijnrood, maar zodra de zon erop schijnt licht de kleur op tot mooi middenrood met een extra scheut magenta.