(Ervaring) Chiptuning 0.9 TCE

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Capturivoire
beginner
Contacteer:

Re: (Ervaring) Chiptuning 0.9 TCE

Bericht door Capturivoire »

Ik denk dat ik het tunen maar achterwege laat. Lees toch hier en daar op het net wat berichten dat er zaken stuk gaan na het tunen. Oa. de 5 bak schijnt het hogere koppel niet goed aan te kunnen.
Wat ik wel heb gedaan de laatste tijd is het tanken van Aral Ultimate 102 octaan in Duitsland. En, wat geeft dat een verschil in combinatie met langere stukken op de autobahn met hogere snelheden. Echt waar, geloof het of niet, je krijgt een totaal andere auto terug. Sinds dat ik deze brandstof tank en ik wat vaker langere stukken rijd in Duitsland met hogere snelheden is de motor veel feller en soepeler geworden. Ook het nogal bokkerige gedrag bij koude motor is als sneeuw voor de zon verdwenen. Wat vooral opvalt, de motor loopt stationair nu veel rustiger.
Komende tijd ga ik nog een flesje Liqui Moly motorsystemreiniger toevoegen aan een volle tank brandstof. Ook dat wil best helpen lees ik.
Ik vind het verbazingwekkend dat het gedrag van een motor zo kan veranderen door het gebruik van hoogwaardige brandstof en het rijden van lange stukken op hoge snelheid. Blijkbaar heeft een motor dat dus nodig en vinden ze dat fijn.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”