marijn&else schreef:Hallo allemaal,
gisteren (zaterdag 5 juni) hebben mijn vrouw en ik onze eerste nieuwe auto ooit besteld. Het is een witte 3-deurs clio 1.5 dci eco2 geworden, in Authentique uitvoering. De goedkoopste van de goedkoopste dus :-) er zit helemaal geen enkele optie op, om de kosten zo veel mogelijk te drukken :-D
Hoi, nee zelfs geen airco :-) ik heb airco op mijn huidige auto van 11 jaar oud, maar heb hem in 4 jaar tijd maar 3D aangehad denk ik, en dat is ook niet goed voor een airco. het scheelt 900€ op een bedrag van 13.000, wat ik toch een hoop geld vind. we hebben in ons huis ook geen airco omdat we 450€ te duur vinden, dus in de auto voor nog eens 2x de prijs...
nee weet je, het is al super om een nieuwe auto te krijgen denk ik, en het was de keuze, of een twingo met wat opties zoals airco, of een Clio die dan kaal . zelfde prijs. toch maar voor de veiligheid en grootte gekozen, en bij de Clio krijg je enkele extra's waar je bij twingo zo'n 1500 euro voor kwijt zou zijn.
Oh ja, we willen belastingvrij rijden, dus de 1 jaar oude optie is niet zo interessant omdat je dan 1000€ per jaar kwijt bent aan belasting, en nauwelijks goedkoper bent in aanschaf...
Heb net contact gehad met de dealer, voorziene besteldatum wordt verlengd naar week 33 dus terug een kleine maand langer wachten. Nooit eerder geweten dat je op een clio zo lang hoefde te wachten! Ze mogen wel eens aan het stockbeleid werken mijn gedacht. Nou jah, , we zullen het maar op Japan steken...
Heb ergens gelezen dat bepaalde merken hun onderdelenstock kunstmatig laag houden. En Renault blijkt hier in uit te blinken. Stond in autoplus een paar weken terug.
Wat ik bedoel met laag, nou ja, als 6maand moet wachten op een wagen kan het niet anders dan dat ze de PRODUCTIEstock vrij laag houden. Onderdelen voor de dealers heb ik me laten verstaan dat deze heel snel ter plaatse zijn, maar assemblage duurt te lang.
Op 25 mei Clio opgehaald en gelijk gaan inrijden. Daarna op vakantie gegaan, vandaar even niet hier op de Clioclub geweest. Ik heb nu bijna 2000 km gereden en kan zeggen dat het een ontzettend fijne auto is om in te rijden. Stil, soepel, comfortabel. De eerste 1900 km een verbruik van 1 : 22.4. Daar ben ik voor het inrijden zeer tevreden over.
Ik heb wat foto's die hoop ik nu zichtbaar worden.
Ja, is inderdaad bij de Noordvest. De molen op de achtergrond is de nieuw gebouwde molen ""De Kameel" die in mei is geopend.
Ik wil binnenkort gaan kijken voor lichtmetalen velgen en dan winterbanden om deze velgen laten leggen. Verder laat ik hem denk ik standaard, want wat mij betreft is hij compleet genoeg.
Ik heb ook nieuws van renault! Mijn wagen is bijna af, ze zijn er vorige week aan begonnen!
Ben echt wel in spanning aan het wachten. Ook al is het maar een clio'tje.
Als je weet dat ze begonnen zijn, weet je dan ook wanneer hij bij de dealer aankomt? De laatste dagen zijn het ergste om te wachten! Volhouden dus. Enne, hoezo MAAR een clio'tje? Het is echt een hele fijne auto!!
Met "maar een clio'tje" bedoel ik het dat het maar een doorsnee klein stadwagentje is, , ,
Zolang de wagen maar goed werk levert en een echte allrounder wordt ben ik meer dan tevreden!
Vrienden van me rijden allemaal met duurdere modellen (honda civic, mazda 6, vw golf)
Voor mij hoeft het allemaal niet, zolang de wagen maar sterk en betrouwbaar is en zo weinig mogelijk kost.
Ben veel te jong om geld te spenderen aan dure wagens, huis en geluk primeren...
Veel succes met jouw wagentje, ik heb precies dezelfde maar dan zwarte versie en open dak.
Ik blijf er voorlopig rustig bij. Ik denk dat de grote stress nog moet beginnen nl wanneer ik de uiteindelijke afleverdatum zal krijgen van de dealer, voorlopig zeer veel werk in de garage.
Btw ik wist niet dat de dagverlichting nog moest gemonteerd worden bij de dealer. Ik dacht bij nieuwe wagens dat dit af fabriek was. Ben wel zeer benieuwd naar de motor, , , Wil weten of hij daadwerkelijk de 11sec-100km/u haalt. Niet dat het super snel is maar meer hoeft voor me niet.