Levertijd Renault Clio

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Pekke
forum starter

Re: Levertijd Renault Clio

Bericht door Pekke »

ja vind ik ook een heel raar minpunt van de ruitenwissers, zie je volgens mij verder bij geen een ander merk? Is inderdaad goed oppassen, voordat je het weet is de lak beschadigd.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

dit zie je helaas bij veel nieuwe auto's
maar ook bij mijn pa zijn 2004 ford mondeo.

dit is om het veiliger te maken voor voetgangers en voor minder luchtweerstand :thumbsup: :thumbsup:
Groeten, Vincent.
mvveen

Bericht door mvveen »

Laatste berichten zijn dat mijn clio bij de fabriek staat maar in het systeem geblokked staat voor aflevering. Renault NL is nu aan het uitzoeken waarom. Alleen de 20th ani staat geblokked andere modelen worden wel afgeleverd. Helaas afwachten maar
Pekke
forum starter

Bericht door Pekke »

Vinnie_86 schreef:dit zie je helaas bij veel nieuwe auto's
maar ook bij mijn pa zijn 2004 ford mondeo.

dit is om het veiliger te maken voor voetgangers en voor minder luchtweerstand :thumbsup: :thumbsup:
klinkt logisch, maar misschien is het dan iets om de motorkap ook andersom open te kunnen laten gaan, mja zou wel een lastige constructie worden :smash:
Pekke
forum starter

Bericht door Pekke »

ik heb het nog eens bekeken op mn auto maar als voetganger ben je volgens mij echt niet beter af, je kan er gewoon vol op knallen en qua luchtweerstand valt dat ook wel tegen, van voren kijk je er gewoon vol tegen de ruitenwissers aan.
mvveen

Bericht door mvveen »

Ze zijn er achter wat er aan de hand was, hij stond op geblokkeerd voor uitlevering bij de fabriek. Bleek die total loss te zijn verklaard... je verzint het niet. Enfin er is naar een nieuwe gezocht en die is vandaag bij de dealer afgeleverd. Natuurlijk even in gezeten en volgende week vrijdag ophalen:)
GreyGriffin

Bericht door GreyGriffin »

Wat een verhaal! Ben je er ook achter gekomen hoe die total-lossverklaring precies tot stand is gekomen? En is het vervangende exemplaar wel helemaal in overeenstemming met je oorspronkelijke ideeën? Ik wens je in ieder geval vast veel plezier als je de Clio volgende week gaat afhalen en hoop op een paar fotootjes.

Groet van

GreyGriffin
mvveen

Bericht door mvveen »

GreyGriffin schreef:Wat een verhaal! Ben je er ook achter gekomen hoe die total-lossverklaring precies tot stand is gekomen? En is het vervangende exemplaar wel helemaal in overeenstemming met je oorspronkelijke ideeën? Ik wens je in ieder geval vast veel plezier als je de Clio volgende week gaat afhalen en hoop op een paar fotootjes.

Groet van

GreyGriffin
Heb de mail kunnen lezen van renault nl aan de dealer, waarom was niet bekend. Er is in het systeem gezocht aan een auto volgens dezelfde specificaties en die was er gelukkig. Had ook geen extra's besteld de 20th ani is in de basis als zo compleet:)

Bij de dealer, zo dichtbij maar nog een weekje veraf

Afbeelding
GreyGriffin

Nou ja, er is in ieder geval de nodige moeite gedaan om snel een oplossing te vinden waar je volledig tevreden mee bent. Je hebt overigens gelijk, de 20th-uitvoering is heel compleet en je Clio ziet er in Gris Cassiopée fraai uit op het fotootje. Toch blijft het een beetje in m'n hoofd rondspoken wat er gebeurd kan zijn als een auto tijdens het productieproces total loss wordt verklaard. Is-ie van de band gevallen? Is een benevelde medewerker in de fabriek er een joyride mee gaan maken? Ach, mogelijk lijd ik aan een iets te uitgebreide hoeveelheid fantasie... Nogmaals veel plezier bij de aflevering en ik wacht op wat fraaie foto's. We moeten maar gaan nadenken over een speciale subafdeling voor 20th-bezitters binnen de club ;)

Groet van

GreyGriffin
babos

Bericht door babos »

Het begint nu toch wel te kriebelen.

Week 41-42 word hij al verwacht.

Waar staat eigenlijk de Clio fabriek?
babos

Bericht door babos »

Nog een paar weken en boven verwachting word ik nu toch wel erg nieuwsgierig!

Ik las in het estate topic hier onder dat verbrede spatborden ook een optie waren, maar deze heb ik nergens zien staan :huh:

Heeft iemand hier info over? Ik denk dat het dan ook alleen om de kunstof spatborden gaat aan de voorzijde van de auto?

Groeten Bas.
Contacteer:

Bericht door Age »

Bij de fase 1 zat er een verschil tussen spatborden voor de 15" of 16" velgen.
Die van de 16 inch zijn breder.
Ik weet niet hoe dat zit bij een fase 2.....
Groet, Age
babos

Bericht door babos »

Ik had al gekeken maar ik zie erg weinig verschil. In de lijst bij de 20th anniversery zie je staan dat deze verbrede spatborden heeft, gelijk aan de GT denk ik.

Maar bredere spatborden (ik neem aan alleen voor), zou toch ook betekeken dat er bredere bumpers op moeten. Op het eerste gezicht lijkt het gelijk.
GreyGriffin

Hallo Alex,

Wat een gedoe toch met die typegoedkeuring. Bel even met Renault Nederland, daar konden ze me vorige maand nauwkeurig vertellen wanneer er dan weer WEL goedkeuringen worden verstrekt. Misschien kun je er de vraag aan vastkoppelen waarom er elk ogenblik gedoe is met de Clio-motoren (want daar schijnt het probleem te zitten), die nog allemaal in het Euro4-tijdperk verkeren, terwijl Euro5 al van kracht is geworden. Tijd voor modernisatie, zou ik zeggen...
Het wachten heeft bij mij overigens een week geduurd, dus misschien valt het nog wel mee. Sterkte!

Groet van

GreyGriffin
babos

Bericht door babos »

De 100TCE is wel Euro5 :thumbsup:
GreyGriffin

Hallo babos,

De spijker op z'n kop. De 100TCE is inderdaad Euro5, maar daarmee zijn we meteen bij het probleem: bij de Clio-motorisering hinkt Renault nog steeds op twee gedachtes. Aan de ene kant enkele moderne uitvoeringen, goed voor de reclame en het 'groene' imago. Maar aan de andere zijde wordt er zo lang mogelijk gewacht met het moderniseren van het complete motoren-gamma. De andere Franse merken maken zich daar overigens ook schuldig aan...

Van Renault Nederland heb ik onlangs begrepen dat er bij wijze van spreken maar één schroefje of moertje hoeft te worden gewijzigd of er moet al een nieuwe typegoedkeuring volgen en dat zorgt voor vertraging aan het afleveringsfront. De klant is natuurlijk niet blij met dit soort gedoe, dus er is volgens mij maar één oplossing: zo snel mogelijk het hele motoren-palet opfrissen en niet wachten tot het nieuwe model Clio eind volgend jaar op de markt komt. Maar of dat zal gebeuren? Ik heb er een hard hoofd in.

Overigens ben ik blij met mijn 1.6 16V (laag toerental, veel koppel), ik vind dat persoonlijk lekkerder rijden dan zo'n moderne 'downsize' turbo-motor. Maar dat is een andere discussie!
Will

Bericht door Will »

Hoi allemaal,

Even een update van mij. Ik heb van de week de dealer gebeld en eindelijk het is zover, 5 oktober komt mijn auto bij de dealer binnen, dan nog een weekje extra wachten voor het klaarmaken en kenteken aanvragen en dan kan ik hem eindelijk ophalen. WooooHoooo :driving:

Gr Willem
GreyGriffin

Hey Willem,

Nog even volhouden! Krijgen we wat foto's te zien als-ie binnen is?
Will

Bericht door Will »

Natuurlijk.. hehe eerste wat ik ga doen is foto's maken. :sunny:

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr
Willem
Elrico

Bericht door Elrico »

Na het lange wachten zou mijn clio a.s. vrijdag eindelijk binnen komen bij de garage.. maar ik heb vanmorgen het bericht gekregen dat hij gisteren al binnen is gekomen! :grin: Goed nieuws dus! Nu alleen nog rijklaar maken en hopen dat ik in het weekend de auto heb! :driving:
GreyGriffin

Hé, het gaat de goede kant op met afleveringen van nieuwe Clio's. Veel plezier allemaal en ook ik zie uit naar de fotosessies!
babos

Bericht door babos »

Heb de datum ook!

11 Oktober word hij geleverd bij de dealer.

@ Elrico, maak eens een fototje van de clio! Dan weet ik meteen hoe die van mij er uit komt te zien;)

Groeten!
Will

Bericht door Will »

Vandaag een telefoontje van de dealer gekregen, hij is binnen en ik kan hem woensdag 13 okt ophalen..wooohooo. Wat wordt het mooi met al die nieuwe clio's op de weg, en nu maar oefenen met zingen..... :wink:

Gr,
Willem
babos

Bericht door babos »

Nou hij staat bij de dealer hoor!

Afbeelding

Nu nog het spoilertje er op, carkit er in en rijklaar maken,

En dan gaan met die Clio!

Hoop hem vrijdag te hebben.
Contacteer: