Bedankt voor de tips.
Heb vandaag de lichtschakelaar uitgebouwd en deze open geschroefd.
Ook hier waren de geleidingsstrips erg vuil. Deze schoongemaakt maar daarna was ook te zien dat deze al behoorlijk ingesleten zijn.
De contactpunten daarna licht ingesmeerd met siliconenvet, de schakelaar in elkaar gemonteerd en weer getest.
Het dimlicht schakelt nu weer in zonder haperingen.
Maar heb wel twijfels of dit lang goed blijft functioneren door de ingesleten geleidingsstrips.
Dus waarschijnlijk toch beter om in mijn geval een keer een nieuwe schakelaar te bestellen.
Beide dimlichten vallen uit
Re: Beide dimlichten vallen uit
Oke top dat het weer werkt. Had je toevallig een foto genomen van hoeveel de geleidingsstrips ingesleten waren?
Dat had ik wel maar het lukt me helaas niet om hier een foto te plaatsen.
Hierbij alsnog de foto's van de reparatie van de lichtschakelaar (in omgekeerde volgorde).
Op de eerste 2 foto's zijn de schoongemaakte contacten en geleidingsstrips te zien inclusief de slijtage.
Omdat het dimlicht deze week toch weer begon te haperen, heb ik een nieuwe schakelaar besteld en deze vandaag ingebouwd.
Op de eerste 2 foto's zijn de schoongemaakte contacten en geleidingsstrips te zien inclusief de slijtage.
Omdat het dimlicht deze week toch weer begon te haperen, heb ik een nieuwe schakelaar besteld en deze vandaag ingebouwd.
-
- beginner
- Contacteer:
Mag ik vragen waar je deze hebt besteld en wat je ervoor heb betaald? Zie op ze AliExpress al voor €10, in Nederland nieuw rond de €150 en 2dehand via onderdelenlijnen tussen de 25 en 75.. zie door de bomen het bos niet meer.Janh schreef: 08 okt 2022 23:40 Hierbij alsnog de foto's van de reparatie van de lichtschakelaar (in omgekeerde volgorde).