Rijwind geluid.
Rijwind geluid.
Dag mensen,
Als ik op snelheden boven de 100 kom merk ik dat ik aan de rechterkant van de auto "lijkt wel het raam rechts" rijwind hoor. en hiermee bedoel ik dat hoge fluitende geluid.
is dit bekend onder alle clio's of is hier wat aan te doen?
Als ik op snelheden boven de 100 kom merk ik dat ik aan de rechterkant van de auto "lijkt wel het raam rechts" rijwind hoor. en hiermee bedoel ik dat hoge fluitende geluid.
is dit bekend onder alle clio's of is hier wat aan te doen?
Re: Rijwind geluid.
Ja, maar heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er staan verschillende topics en oplossingen voor.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Update.
Heb de renault dealer gebeld die hebben met mij een afspraak gemaakt om kosteloos het probleem te verhelpen.
Heb de renault dealer gebeld die hebben met mij een afspraak gemaakt om kosteloos het probleem te verhelpen.
-
- forum member
- Contacteer:
Dan ben ik heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen
Want met de clio blijf. Je wel het tocht. Geluid horen
Je kunt het minder maken meer niet
Ik heb er nu wind geleiders er langs gemaakt staat mooi
En het helpt wel iets
Want met de clio blijf. Je wel het tocht. Geluid horen
Je kunt het minder maken meer niet
Ik heb er nu wind geleiders er langs gemaakt staat mooi
En het helpt wel iets
Ben ook wel benieuwd.
Heb mij ook weleens afgevraagd of het nog uitmaakt of je een estate hebt. Heb de indruk dat de dakrails soms ook extra geluid veroorzaken
Heb mij ook weleens afgevraagd of het nog uitmaakt of je een estate hebt. Heb de indruk dat de dakrails soms ook extra geluid veroorzaken
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Ze hebben de rubbers vervangen en hiermee is het probleem verholpen.
Er is natuurlijk nog wel rijwind maar de vervelende fluit is weg.
Er is natuurlijk nog wel rijwind maar de vervelende fluit is weg.
-
- forum member
- Contacteer:
Welke rubbers hebben ze vervangen
Ben ik wel benieuwd naar
Ben ik wel benieuwd naar
Geen idee,
weet alleen dat het gerepareerd is nu en dat het het kleine raampje rechts voor betrefde.
hier een bericht uit een review van autoweek:
TERUGROEPACTIE EN FLUITEND RAAMRUBBERTJE
38.000 KM 29 OKTOBER 2014
De Clio is weer even langs de garage geweest. Een paar weken terug lag er een mooie brief uit Frankrijk op de mat dat er iets mis zou kunnen zijn met de remmen, dus de Clio werd teruggeroepen.
Wat er precies aan gedaan is weet ik niet, maar het is gefikst.
Tegelijk heb ik wat laten doen aan het rubbertje van het linker voorraam. Dat gaf behoorlijk irritante fluitgeluiden bij snelheden boven de 80 km/uur.
Vandaag had ik er geen last meer van.
weet alleen dat het gerepareerd is nu en dat het het kleine raampje rechts voor betrefde.
hier een bericht uit een review van autoweek:
TERUGROEPACTIE EN FLUITEND RAAMRUBBERTJE
38.000 KM 29 OKTOBER 2014
De Clio is weer even langs de garage geweest. Een paar weken terug lag er een mooie brief uit Frankrijk op de mat dat er iets mis zou kunnen zijn met de remmen, dus de Clio werd teruggeroepen.
Wat er precies aan gedaan is weet ik niet, maar het is gefikst.
Tegelijk heb ik wat laten doen aan het rubbertje van het linker voorraam. Dat gaf behoorlijk irritante fluitgeluiden bij snelheden boven de 80 km/uur.
Vandaag had ik er geen last meer van.
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb net naar de dealer gebeld en hier zeggen ze dat het veel werk is, omdat er op verschillende plaatsen gekit moet worden. Klopt dit? of is het toch alleen een nieuwe rubber? Ik vond het een beetje raar dat ze via de telefoon al konden zeggen dat het gekit moest worden.
Ik wil er best wel iets voor uitgeven om dit op te lossen, maar zij hadden het over paar honderd euro...
Ik wil er best wel iets voor uitgeven om dit op te lossen, maar zij hadden het over paar honderd euro...
Mees120 schreef: 02 jan 2024 13:49 Voor het windgeruis is het een simpele oplossing. Je moet een stukje rubber (van bijvoorbeeld een raamwisser) tussen het rubber tussen het vaste kleine ruitje en het voorraam dat open kan doen. Het zijn een soort van 2 losse stukjes rubber waar je iets tussen kan doen.
Pas op dat het niet te dik is want dan gaat je raam heel moeilijk open en dicht en dan kapt misschien je raammotor er mee.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024