Radiosat classic upgraden/vervangen?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
proudborough
beginner
Contacteer:

Radiosat classic upgraden/vervangen?

Bericht door proudborough »

In mijn ClioIII ph2 uit 2011 zit een Radiosat classic ingebouwd, degeen met volume knoppen en niet met de draaiknop.

Sinds aanschaf in het voorjaar luister ik muziek via een fm transmitter, maar ik zou toch erg graag bluetooth ingebouwd hebben. Maar voor zover ik kan vinden is er geen enkele manier om het op de radiosat toe te voegen (please correct me if i'm wrong). Dus ik heb besloten een aftermarket radio in te bouwen. Maar dan kom ik bij het volgende punt, de stuurwiel bediening. Die wil ik wel graag werken houden. Nou heb ik genoeg webshops gevonden die zogeheten stuurwielinterface kabelboompjes leveren. Maar ik zie toch door de bomen het bos niet meer. Bij heel veel van deze sets word ook vermeld dat ze niet werken met de radiosat classic. Dus weet er iemand welke ik nou daadwerkelijk nodig ga hebben? Bij voorbaat dank.
Clio 3 Diesel
131.000 km
Afbeelding
tvr
beginner
Contacteer:

Re: Radiosat classic upgraden/vervangen?

Bericht door tvr »

Bij mijn vorige CLIO-2 radio had ik via de aansluiting van de CD-wisselaar een YATOUR-kastje aangesloten, dat de CD-wisselaar simuleerde,
op de SD-kaar CD01 tm CD09 waren de 9(!) CD's met ieder maximaal ca 700(!) nummers,
Werkte gewoon via de stuurbediening van de clio II, gaf alleen het nummer van het liedje weer, (CD-1..9, nummer 1..99, liedje 100 was dus weer nr 1.) maar niet de naam.
Dit YATOUR kastje kon alleen op bepaalde type radio's aangesloten kunnen worden, ik had de versie zonder bluetooth, omdat ik destijds geen bluetooth telefoon had, maar die versie is vergelijkbaar.
Het was een 2005 CLIO-2 fase 3, 1.4 classis, maar wel met een geschikte radio.
1995 TwingoI,fase1
2005 Clio2,fase3, 1.416v, Authentic +airco,cruise

2010 Clio3,fase2, 1.2TCE 20th anniversary edition +navi,keycard
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”