Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Mensen, ik wil me rubber + lager vervangen die bovenop me voorschokdempers gemonteerd zijn. Dit ivm veel speling. Moet me auto daarna ook weer uitgelijnd worden? Of is het verstandig of maakt het niets uit?

Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Nee hoeft niet!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- zarok
- forum starter
- Contacteer:
Zou het wel doen, als je de veerpootlagers bedoelt. Je veerpoot moet er onderuit en wordt daarna weer gemonteerd. Bij mij werdt verteld wel opnieuw uit te lijnen.
Veerpootlagers kan je niet zien in de motoruimte, als je de schotels die je ziet in de motorruimte ziet bedoelt hoef je idd niet opnieuw uit te lijnen.
Veerpootlagers kan je niet zien in de motoruimte, als je de schotels die je ziet in de motorruimte ziet bedoelt hoef je idd niet opnieuw uit te lijnen.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Lijkt mij iig niet, heb ik niet gedaan. Het is namelijk geen dragend deel. Heb de verkeerde onderdelen besteld. Heb top mount kit besteld met een wentellager en een rubber. Dus me schokbreker moet er daarvoor idd af. Maar heb verschotels nodig want die zijn versleten denk ik. Of zeggen jullie dat die wentellagers+ rubbers eerder verslijten? Er zit namelijk speling in me voorste schokdempers.

Als je (een deel van) je ophanging loshaalt kan je volgens mij beter wel opnieuw uitlijnen. Een halve raad afwijking heb je gauw te pakken en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van je banden.
Thnx! Ik had de rubbers + lagers besteld die nog aan de binnenkant van je wielkadten over de demper zitten. Maar moet ook nog nieuwe veerschotels.

-
- beginner
- Contacteer:
Misschien een reactie op een te oud bericht maar toch het proberen waard. Nadat je het lager, toprubber, vulbus en de moer hebt geplaatst klopt het dat het toprubber nog gewoon iets te bewegen was?
Ja, dat klopt. De onderdelen die je noemt rammelen en bewegen allemaal, maar zodra de veerpoot in de auto gemonteerd is en de auto weer op de grond staat zit alles vanzelf zoals het hoort. Door het gewicht van de auto wordt het hele pakket spelingsvrij samengedrukt.
Merk op dat de veerpoot bij de Clio 2 aan de bovenkant niet eens vast aan de carosserie is bevestigd, maar gewoon "los" zit. De rubber schijf bovenop zorgt ervoor dat de boel er niet onderuit kan vallen, mocht je van een springschans af rijden.
Merk op dat de veerpoot bij de Clio 2 aan de bovenkant niet eens vast aan de carosserie is bevestigd, maar gewoon "los" zit. De rubber schijf bovenop zorgt ervoor dat de boel er niet onderuit kan vallen, mocht je van een springschans af rijden.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré