Aansluiten van de MN2 (Linux)
Re: Aansluiten van de MN2 (Linux)
In het andere topic waar je hebt gepost, valt nu dus op de foto nog een type nr van Renault te vinden (nieuwer). Zelfde Model No: LAN5810WR0.
Maar een ander Part Code dus.
Maar een ander Part Code dus.
-
- forum member
- Contacteer:
Ik heb vandaag paar berichten naar een sloperij gestuurd
Met de foto wat jij gepost hebt dat even afwachten
Of als jij wat tegen komt. Mag je.me.gerust een pb Doen
Met de foto wat jij gepost hebt dat even afwachten
Of als jij wat tegen komt. Mag je.me.gerust een pb Doen
-
- forum member
- Contacteer:
het is wel een uitdaging om zo een radio in handen te krijgenRoytjeP schreef: 04 dec 2020 21:51 Mijn specifieke is deze:
IMG_20201018_142536.jpg
Dus code 281154484R
Maar ik vermoed dat er dus veel meer zijn. Met of een nieuwer HWVer nummer of nieuwe SWVer nummer
Denk dat dan deze code ook anders is / iets veranderd. Wat dus je zoek opdracht "kleiner maakt".
Want de SW Ver is 1.0.13.1 waar inmiddels al langere tijd 1.0.13.3 voor uit is. Dus auto's die affabriek al 1.0.13.3 hebben, hebben denk ik een iets andere Renault Code.
Overigens is de SW versie zonder problemen gewoon te upgraden, met een USB stick, (dus mijne van 1.0.13.1 naar 1.0.13.3 gedaan).
Maar deze werkt iig 100%.
verschillende sloperijen gebeld en gemaild
ze hebben wel heel veel de lan5210wr4
Ach ja, geduld is een schone zaak. Komt er heus wel weer 1 voorbij. Gewoon elke week even rustig checken.
-
- forum member
- Contacteer:
ja dat komt goedRoytjeP schreef: 07 dec 2020 21:13 Ach ja, geduld is een schone zaak. Komt er heus wel weer 1 voorbij. Gewoon elke week even rustig checken.
maar wist niet dat het zo een uitdaging was
en je weet het wel als je graag iets wilt duurt het altijd lang haha
-
- forum member
- Contacteer:
Ik heb een radio gevondenRoytjeP schreef: 03 dec 2020 21:48 Heeft geen Android Auto. Dat is namelijk de Windows CE versie. Deze wel: LAN5810WR0 heeft Linux mét Android Auto en Apple Carplay.
De radio is inderdaad geheel 100% 1op1 over te zetten.
Alleen nu heeft de sloop het over dat radio moet inleren?
Maar kan het toch zo overzetten en met micon sommige dingen uitzetten
Clio van mij is van 2013
Nee is onzin, je kunt inderdaad onderwater de radio koppelen aan het VIN nummer e.d. (via DDT4All) maar is voor de werking niet benodigd.
Is echt 1op1 100% over te zetten, qua pasvorm en qua bekabeling aan de achterkant. Dus je bestaande GPS en FM antenne kunnen erop.
Wil je gebruik maken van de DAB+ zul je nog wel een alternatieve antenne moeten aanschaffen, maar dat is voor latere zorg (of helemaal niet).
Spotify / YouTube Music is geweldig, luister nooit radio en die werken perfect (alleen getest in Android Auto).
Is echt 1op1 100% over te zetten, qua pasvorm en qua bekabeling aan de achterkant. Dus je bestaande GPS en FM antenne kunnen erop.
Wil je gebruik maken van de DAB+ zul je nog wel een alternatieve antenne moeten aanschaffen, maar dat is voor latere zorg (of helemaal niet).
Spotify / YouTube Music is geweldig, luister nooit radio en die werken perfect (alleen getest in Android Auto).
-
- forum member
- Contacteer:
Radio komt Morgen binnen ben benieuwd
-
- forum member
- Contacteer:
Weet iemand of een universele dab antenne ook werkt als ik er 1 koop met de zelfde aansluiting
Precies, in micom kan je zelfs de optie DAB+ uitschakelen.RoytjeP schreef: 08 dec 2020 15:11 Nee is onzin, je kunt inderdaad onderwater de radio koppelen aan het VIN nummer e.d. (via DDT4All) maar is voor de werking niet benodigd.
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
-
- forum member
- Contacteer:
Kan ik wel een universele dab antenne gebruiken
Kan je geen 100% zekerheid geven.
Maar heb hier op het forum zelfs gezien dat iemand de dab antenna (van een sharkfin) heeft aangesloten op de gps.
Dus lijkt of een antenne wel redelijk universeel is?
Uit welke omgeving kom je?
Maar heb hier op het forum zelfs gezien dat iemand de dab antenna (van een sharkfin) heeft aangesloten op de gps.
Dus lijkt of een antenne wel redelijk universeel is?
Uit welke omgeving kom je?
-
- forum member
- Contacteer:
Ik kom uit Enschede
Ik heb zelf de sharkfin erop gezet. Je hebt ze met 2 of 3 aansluiting (AM/FM + DAB+ en AM/FM + DAB+ + GPS). Zelf heb ik de ene met 2 aansluitingen want er zit al ergens onder het dashboard een GPS antenne.
2 aansluitingen: Zoek 8201684054 op Google.
3 aansluitingen: Dit is een link naar een Duitse website, er zijn andere websites.
Naar mijn weten kan je er ook een universele DAB+ antenne op aansluiten. (Let op dit is geen garantie!) Let wel op dat het er 1 is met een Fakra aansluiting.
Een universele DAB+ antenne: Link 1, Link 2. Er zijn nog veel andere maar een simple google search laat die zien.
Opnieuw, ik heb geen ervaring met universele alleen met de originele sharkfin. (Die ervaring is overigens zeer goed! Het ziet er niet alleen veel mooier uit, de kwaliteit van het geluid (ook van FM) is een stuk beter!) Er is ook een spriet met DAB+ alleen die kon ik zo snel nergens vinden.
2 aansluitingen: Zoek 8201684054 op Google.
3 aansluitingen: Dit is een link naar een Duitse website, er zijn andere websites.
Naar mijn weten kan je er ook een universele DAB+ antenne op aansluiten. (Let op dit is geen garantie!) Let wel op dat het er 1 is met een Fakra aansluiting.
Een universele DAB+ antenne: Link 1, Link 2. Er zijn nog veel andere maar een simple google search laat die zien.
Opnieuw, ik heb geen ervaring met universele alleen met de originele sharkfin. (Die ervaring is overigens zeer goed! Het ziet er niet alleen veel mooier uit, de kwaliteit van het geluid (ook van FM) is een stuk beter!) Er is ook een spriet met DAB+ alleen die kon ik zo snel nergens vinden.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Altijd in ieder geval die mét 3 aansluitingen aanschaffen als je toch een nieuwe Shark neemt. Of je moet van te voren, aan de achterkant je bekleding even openen om te zien hoeveel kabels je daar hebt. Bij mij zat de GPS namelijk niet onder het dashboard, maar echt in de originele spriet antenne. Heb hem zelf ook bij die Duitse site vandaan. Had eerst die 2 aansluiting antenne namelijk geregeld alleen toen kon ik mijn GPS dus niet meer aansluiten.
-
- forum member
- Contacteer:
Alleen dan moet er een verleng kabel bij voor de dab antenne voor na voren tochRoytjeP schreef: 10 dec 2020 10:05 Altijd in ieder geval die mét 3 aansluitingen aanschaffen als je toch een nieuwe Shark neemt. Of je moet van te voren, aan de achterkant je bekleding even openen om te zien hoeveel kabels je daar hebt. Bij mij zat de GPS namelijk niet onder het dashboard, maar echt in de originele spriet antenne. Heb hem zelf ook bij die Duitse site vandaan. Had eerst die 2 aansluiting antenne namelijk geregeld alleen toen kon ik mijn GPS dus niet meer aansluiten.
Huh..? Daar heb ik nog nooit van gehoord.Karlok schreef: 09 dec 2020 20:43 heb hier op het forum zelfs gezien dat iemand de dab antenna (van een sharkfin) heeft aangesloten op de gps.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Je dient inderdaad een nieuwe kabel te trekken van voor naar achter voor DAB+. Deze ligt niet voorbereid in je auto. Check anders dit topic eventjes. Staat het allemaal zeer duidelijk uitgelegd. Ook met linkjes welke kabel je kunt aanschaffen.
viewtopic.php?f=134&t=17625&start=100
viewtopic.php?f=134&t=17625&start=100
viewtopic.php?f=134&t=17625&start=25#p430554
Hier sluit iemand volgens mij de bruine antenne kabel op de blauwe aansluiting. Dus bruin en blauw fakra, mede daarom dat hij de connector moest bijsnijden, omdat het 2 verschillende connectors zijn.
Naar mijn weten is bruin DAB en blauw GPS.
Klopt, lijkt mij niet veel werk, kan je langs de dorpels doen. Ik heb bijvoorbeeld ook de bekabeling voor de achteruitrij camera van voor naar achter zo gelegd.Red-Devil84 schreef: 10 dec 2020 10:36Alleen dan moet er een verleng kabel bij voor de dab antenne voor na voren tochRoytjeP schreef: 10 dec 2020 10:05 Altijd in ieder geval die mét 3 aansluitingen aanschaffen als je toch een nieuwe Shark neemt. Of je moet van te voren, aan de achterkant je bekleding even openen om te zien hoeveel kabels je daar hebt. Bij mij zat de GPS namelijk niet onder het dashboard, maar echt in de originele spriet antenne. Heb hem zelf ook bij die Duitse site vandaan. Had eerst die 2 aansluiting antenne namelijk geregeld alleen toen kon ik mijn GPS dus niet meer aansluiten.
- Hellevoeter
- beginner
- Contacteer:
Als je ipv een bruine Fakra aansluiting een universele blauwe Fakra neemt, past die overal op. Ik heb deze gekocht:
Die is aan twee kanten uitgevoerd met blauwe Fakra type F en past dus op alle Fakra's.
Heb 'm gewoon achter het deurrubber bovenlangs geduwd en langs de voorsteil rechts naar beneden tot achter het handschoenenkastje. Daar wat extra tape erover gedaan voor de scherpe randjes daar en met een draadje achter de radio gehengeld. Half uurtje werk was het.
Die is aan twee kanten uitgevoerd met blauwe Fakra type F en past dus op alle Fakra's.
Heb 'm gewoon achter het deurrubber bovenlangs geduwd en langs de voorsteil rechts naar beneden tot achter het handschoenenkastje. Daar wat extra tape erover gedaan voor de scherpe randjes daar en met een draadje achter de radio gehengeld. Half uurtje werk was het.
Jammer.. net iets te ver om je te helpen.
-
- forum member
- Contacteer:
Heb de radio werkend gekregen
Sommige functie zijn eruit gehaald met de
Micom
Heb deze medianav weg bij
https://rhenoy.nl
Gekocht voor 200 euro incl verzenden,
Micom
Dat is niet duur!Red-Devil84 schreef: 12 dec 2020 15:20 Heb de radio werkend gekregen
Micom
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- forum member
- Contacteer:
Klopt, koste ook beetje mail en telefoon werkMees120 schreef: 12 dec 2020 18:20Dat is niet duur!Red-Devil84 schreef: 12 dec 2020 15:20 Heb de radio werkend gekregen
Micom
Heb verschillende sloperijen gebeld,
Maar het was de moeite zeker waard
Dat is wel een goeie idd. Daar heb ik destijds mijn LED achterlampen + kabelboom vandaan voor een "eerlijke" prijs ook.