Media nav update/ upgrade

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Re: Media nav update/ upgrade

Bericht door RoytjeP »

Dit bied zeker een oplossing. Heb deze sinds een week erin zitten. Ook met versie LAN5810WR0
Kon ook met geen mogelijkheid bluetooth bellen (had zon 4.0.6 Gen1 erin). Moest altijd bijna met mijn hoofd tussen m'n knieën zitten omdat ik het niet kon verstaan.
Geluid kwam ook alleen uit de linker deur speaker. Ook inderdaad geheel naar standje 31, dan nog onbruikbaar.

Nu met deze nieuwe versie staat hij gewoon op standje 11, komt het geluid uit alle speakers. Dus super duidelijk en relaxt bellen weer.

Kon er ook geen vinden. Heb het anders aangepakt, op https://www.schadeautos.nl/ specifiek gefilterd op Renault Clio bouwjaar 2019 en nieuwer.
Dan de foto's bekeken of er een MediaNav in zat (makkelijk te onderscheiden van R-Link) en een Sharkfin antenne. Sharkfin had ik specifiek gedaan voor DAB+
Maar als je dit niet nodig vind, dan kan je denk ik ook alleen naar MediaNav kijken op de fotos. Dan gewoon contact opnemen met het bedrijf en vragen om een foto van de sticker van de MediaNav.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

MrYesterday schreef: 21 okt 2020 22:04
Mees120 schreef: 05 jul 2020 23:36 Re: Media nav update/ upgrade
CiteerCiteer
Bericht door Mees120 » 05 jul 2020 23:36

Citeer Ik vond nog wat tijd vanavond om alles een beetje uit te zoeken.

Als je op internet zoekt moet je op een aantal dingen letten:
- Deze sticker zit op elke MediaNav, de dingen waar je op moet letten zijn als volgt:
- MODEL NO: LAN5810WR0
- SW Ver: 1.0.13.1 of 1.0.13.2 of 1.0.13.3 (het maakt niet echt uit welke aangezien elke versie gewoon van de huidige versie geupdate kan worden met de MediaNav Toolbox naar 1.0.13.3)
Is dit echt het enige mogelijke model?
Ik krijg deze namelijk nergens nog 1 gevonden.
Ik heb namelijk problemen met mijn bleutooth bellen(ik hoor de persoon niet met wie ik bel tenzij ik vol op 31 zet) niet.
Dacht misschien dat dit een oplossing zou kunnen bieden.
Als je een Evo 2 met Android Auto en Apple Carplay wilt wel. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om op een Evo 1 AA of Carplay te krijgen.

En volgensmij heeft hier nog niemand RLink ingebouwd.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Bericht door MrYesterday »

RoytjeP schreef: 22 okt 2020 10:08 Dit bied zeker een oplossing. Heb deze sinds een week erin zitten. Ook met versie LAN5810WR0
Kon ook met geen mogelijkheid bluetooth bellen (had zon 4.0.6 Gen1 erin). Moest altijd bijna met mijn hoofd tussen m'n knieën zitten omdat ik het niet kon verstaan.
Geluid kwam ook alleen uit de linker deur speaker. Ook inderdaad geheel naar standje 31, dan nog onbruikbaar.

Nu met deze nieuwe versie staat hij gewoon op standje 11, komt het geluid uit alle speakers. Dus super duidelijk en relaxt bellen weer.

Kon er ook geen vinden. Heb het anders aangepakt, op https://www.schadeautos.nl/ specifiek gefilterd op Renault Clio bouwjaar 2019 en nieuwer.
Dan de foto's bekeken of er een MediaNav in zat (makkelijk te onderscheiden van R-Link) en een Sharkfin antenne. Sharkfin had ik specifiek gedaan voor DAB+
Maar als je dit niet nodig vind, dan kan je denk ik ook alleen naar MediaNav kijken op de fotos. Dan gewoon contact opnemen met het bedrijf en vragen om een foto van de sticker van de MediaNav.
Ben er achter dat dit een spel wordt voor iemand met veel geduld.
Heb alles afgezocht en afgebeld en iedereen komt aan met modelno. LAN5210WR4
Mocht er iemand zin en tijd hebben om mee te zoeken of toevallig weten waar ze er een hebben liggen hoor ik het graag!
:driving:
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

MrYesterday schreef: 23 okt 2020 12:27
RoytjeP schreef: 22 okt 2020 10:08 Dit bied zeker een oplossing. Heb deze sinds een week erin zitten. Ook met versie LAN5810WR0

Ben er achter dat dit een spel wordt voor iemand met veel geduld.
Heb alles afgezocht en afgebeld en iedereen komt aan met modelno. LAN5210WR4
Mocht er iemand zin en tijd hebben om mee te zoeken of toevallig weten waar ze er een hebben liggen hoor ik het graag!
Ik dacht dat er op onderdelenlijn.nl een stond maar die foto is heel onduidelijk dus je kan het modelnummer of versienummer niet lezen. Het lijkt er wel op dat het versienummer 1.0.13.x is, je kan er uit halen dat er 4 cijfers staan ipv 3 bij vroegere modellen.

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /13961525/
Peugeot 508SW PSE 2024
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Nog steeds niets kunnen vinden. Echter heb er nu mod 7.0.5MD over mijn 4.1.0 gezet.

Ben over versie 7.0.5 zeer tevreden alleen niet zo over de mod. Blijft vaak vast hangen en onduidelijk uitleg over de nieuwe kaarten van Tom Tom hoe ik deze in de root moet toepassen.

Ik vroeg me nu af of ik niet gewoon een tweedehands Navi erin kan zetten met het 52nr maar dan met versie 7.05 of 9.*.*. Of werken deze niet?
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Dat zijn de Evo 1's, die moeten ook gewoon werken.
Peugeot 508SW PSE 2024
renevuijk
beginner
Contacteer:

Bericht door renevuijk »

Ik heb alle berichten doorgelezen. Heb zelf een MediaNav evolution met Android/Apple.

Om gebruik te maken van Android Carplay moet je de telefoon verbinden met een USB kabel. Echter de USB poort zit op een voor mij onhandige plek waardoor de kabel nu half over het scherm hangt.

Weet iemand van jullie of je ook een 'rechtstreekse' aansluiting kan maken via de achterzijde van de MediaNav? Dan wil ik namelijk een kabel 'inbouwen' en op de gewenste plek t.p.v. mijn telefoonhouder uit het dashboard laten komen.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

renevuijk schreef: 18 nov 2020 13:20 Ik heb alle berichten doorgelezen. Heb zelf een MediaNav evolution met Android/Apple.

Om gebruik te maken van Android Carplay moet je de telefoon verbinden met een USB kabel. Echter de USB poort zit op een voor mij onhandige plek waardoor de kabel nu half over het scherm hangt.

Weet iemand van jullie of je ook een 'rechtstreekse' aansluiting kan maken via de achterzijde van de MediaNav? Dan wil ik namelijk een kabel 'inbouwen' en op de gewenste plek t.p.v. mijn telefoonhouder uit het dashboard laten komen.
Ik wilde hier zelf ook aan beginnen maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. Als je de MediaNav eruit haalt en helemaal open schoeft, kijk uit want er zitten een paar hele vervelende dunne connectors, dan heb je op een gegeven moment een kleine printplaat met de aan/uit/volume knop en de aux en usb aansluiting.

Je kan dan als het goed is gewoon een usb kabel aan de aansluitingen solderen aan de achterkant van de printplaat en zo maak je een 2e usb aansluiting die je achter je radio kan verbergen.

Ik heb het zelf nog niet gedaan, staat wel in de planning! Ik weet alleen niet wat er gebeurd als je in beide usb poorten iets steekt, ik zou het niet uitproberen.

Mocht dat teveel werk zijn kan je ook altijd nog opzoek naar dit soort kabels: https://www.amazon.de/dp/B00R13ITOI/ref ... UTF8&psc=1
Peugeot 508SW PSE 2024
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Ik kan je niet helpen met het USB verhaal. Maar ik heb geen last van een snoer hangend over mijn scherm. Waar hangt je telefoon?
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

@MrYesterday
Er staat er momenteel weer 1. Bij Didier uit Belgie.
https://www.schadeautos.nl/nl/demontage ... /o/1249394

Daar heb ik de mijne ook vandaan. Ze zijn "traag" met het updaten van onderdelenlijn.nl dus stuur ze even een berichtje en vraag welk type nr van de MediaNav erin zit.
Grote kans dat het de goeie is (auto uit 2019).
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Waterschade en electronica, lijkt mij persoonlijk niet zo'n goede combi.
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Had idd gezien dat ie "waterschade" had. Maar dit kan je heel ruim nemen. Gewoon even navragen wat er onderwater heeft gestaan, daarnaast of ze hem werkend op de foto hebben.
Van "mijn" schadeauto lag ook letterlijk de hele linkervoorkant (incl. motor helft) eraf. Harde klappen e.d. zijn ook niet goed voor elektronica :tongue:

Wat betreft de kabel ervoor hangen heb ik ook niet, je kunt de kabel daarnaast redelijk makkelijk klemmen tussen de dashboard en het "medianav" dashboard.
Hangt ie ook voor de passagier niet tegen zijn knieën aan.
IMG_20201119_170740.jpg
IMG_20201119_170740.jpg (2.44 MiB) 8763 keer bekeken
IMG_20201119_170703.jpg
IMG_20201119_170703.jpg (1.89 MiB) 8763 keer bekeken
MrYesterday
beginner
Contacteer:

RoytjeP schreef: 20 nov 2020 12:18 Re: Media nav update/ upgrade
Meld dit berichtCiteerLeuk!
Ongelezen bericht door RoytjeP » 20 nov 2020 12:18

Citeer Had idd gezien dat ie "waterschade" had. Maar dit kan je heel ruim nemen. Gewoon even navragen wat er onderwater heeft gestaan, daarnaast of ze hem werkend op de foto hebben.
Van "mijn" schadeauto lag ook letterlijk de hele linkervoorkant (incl. motor helft) eraf. Harde klappen e.d. zijn ook niet goed voor elektronica

Wat betreft de kabel ervoor hangen heb ik ook niet, je kunt de kabel daarnaast redelijk makkelijk klemmen tussen de dashboard en het "medianav" dashboard.
Hangt ie ook voor de passagier niet tegen zijn knieën aan.

IMG_20201119_170740.jpg (2.44 MiB) 4 keer bekeken

IMG_20201119_170703.jpg (1.89 MiB) 4 keer bekeken
onder langs de 12 volt aansluiting zit een kapje. Het is een optie om hier af fabriek extra usb aansluitingen voor de radio in te laten plaatsen geloof ik. je zou deze via de achterkant van de radio aan kunnen sluiten. Correct me if iam wrong heb het van horen zeggen dat hier de uitsparing voor het kapje voor is.

https://focusautomotive.nl/onderdelen/r ... ansluiting
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Is dat onderdeel niet voor een Clio V?
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Dat zou kunnen heb nu de eerste beste zoekresultaat gepakt wat ik tegen gekomen ben. Echter is het altijd bij iedere ranualt een optie geweest schijnbaar ook bij de Espace en de Zoë
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Was alleen voor R-Link. Alle auto's met R-Link hadden inderdaad daar i.p.v. het afdek kapje (welke ik ook heb) de aansluitingen voor USB en AUX.
renevuijk
beginner
Contacteer:

Bericht door renevuijk »

Bedankt alle voor jullie reacties.

Aan de achterkant solderen durf ik niet aan, ik heb het opgelost met een haaks kabeltje en deze onder het dashboard verwerkt naar mijn carkit.

Ik heb nog een foto van het resultaat maar geen idee hoe ik deze toe moet/kan voegen...
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Probeer op het moment ook aan de radio te komen. Ben nog aan het onderhandelen over de prijs.

dan kunnen we binnenkort ook is kijken naar wat mogelijk is met extra usb aansluitingen.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Ik heb hem momenteel zo zitten. De kabel gaat meteen achter het front onder de radio door en zo door een kleine uitsparing in het plastic komt de kabel achter het front vandaan waar die moet zitten als m'n telefoon in de houder zit.

(Let alsjeblieft niet op hoe vies alles is :cry: waar ik woon staan een tiental dennenbomen en ja, dan weet je hoe laat het is...)
Bijlagen
IMG_20201124_205633.jpg
IMG_20201124_205633.jpg (5.07 MiB) 8300 keer bekeken
Peugeot 508SW PSE 2024
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Voor de mensen die nog een navigatie zoeken en hem niet kunnen vinden hij zit ook in een Renault Master.
Hier komt die van mij ook uit.
Dacht eerder van een Renault Clio die ik gevonden had dus had ook al gevraagd om de antenne.
Gelukkig net op tijd gezien en gevraagd om de sharkfinn van de Clio die ik gezien had op hun site.
MrYesterday
beginner
Contacteer:

De de radio binnengekregen en meteen even snel geplaatst was echt plug en play. Navigatie gaat inderdaad niet automatisch aan met starten van de auto. Dit morgen even goed zetten.

Echter temperatuur geeft bij mij ook geen waarde aan is dit ook nog op te lossen?

Heb nu wel het start laadscherm van Renault trucks maar dit logo zou je ook nog ergens moeten kunnen wijzigen heb ik ergens gelezen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Sharkfinn plaatsen moet ook nog gebeuren helaas was de sharkfinn zonder DAB+ dus dan maar geen DAB is toch vaak Spotify.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

MrYesterday schreef: 26 nov 2020 22:49 De de radio binnengekregen en meteen even snel geplaatst was echt plug en play. Navigatie gaat inderdaad niet automatisch aan met starten van de auto. Dit morgen even goed zetten.

Echter temperatuur geeft bij mij ook geen waarde aan is dit ook nog op te lossen?

Heb nu wel het start laadscherm van Renault trucks maar dit logo zou je ook nog ergens moeten kunnen wijzigen heb ik ergens gelezen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Sharkfinn plaatsen moet ook nog gebeuren helaas was de sharkfinn zonder DAB+ dus dan maar geen DAB is toch vaak Spotify.
Gaaf! Welcome to the club :wave:

Dat die automatisch aangaat met het contact moet je in Micom even zoeken naar de setting "wake" bij mij moest ik hem op off zetten, bij een ander moest die juist op on...

De temperatuur gaat volgensmij niet lukken, bij mij ook niet. Sommige Clio's missen daar een sensor voor.

Het logo kan je ook in Micom veranderen.

Hier een uitleg over Micom: Je moet even naar onder scrollen tot je (UPDATE !! For the new Medianav Evo II 2019 we have:) ziet staan. https://lisandru.eu/automotive/renault- ... x.html?amp
Peugeot 508SW PSE 2024
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

micom settings.png
micom settings.png (4.59 MiB) 8188 keer bekeken
Micom file is gewoon een lege file aan maken die mcmtest_activate.ini heet. Zet er gewoon dit in: ;//Micom Activeren
Via Notepad bijv.
Kopieren naar je USB. Daarna een key sequence intoetsen + 2x een PIN Code. Staat wel redelijk in de link uitgelegd.

Nr 2 - > Opstart Logo.
Nr 3 -> Temp uitzetten in MediaNav. Als die nu niets laat zien, ga je ook niets kunnen zien. Alleen tussen je kilometer teller en toerenteller (wanneer je Android Auto gebruikt, komt de Temp er weer mooi bij te staan trouwens..)
Nr 7 -> Moet op Wake Off staan, dan gaat ie automatisch aan
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Nou heb echt geen idee waar is mis gaat.

-USB geformatteerd naar FAT
-Kladblok bestand aangemaakt met de naam mcmtest_activate.ini zoals aangegeven.
-Bestand opgeslagen onder alle bestanden.
-USB in de radio geplaatst
-Radio aangezet USB stick herkend geen bestanden gevonden
-Instellingen/systeem/systeem versie/1.0.13.2
-Sycence linksboven/linksonder/rechtsboven/iets boven het midden/ rechtsonder

Vervolgens gebeurd er helemaal niets
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Ja die plekken kloppen niet helemaal. De links boven en rechtsboven zijn niet helemaal in de hoeken, ze zijn er net onder. Onder die balk waar de tijd enzo in staat.
Peugeot 508SW PSE 2024
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”