hennybongers schreef:BDP is stand van cilinder 1 in het bovenste dodo punt (alle timing staat dan op nul). Oftewel kleppen dicht en zuiger 1 geheel bovenin. Bij Renault is cilinder 1 de 1ste aan de kant van de versnellings bak. Heb je twijfel of ik het juis heb? Kijk dan op de bougiekabels deze zijn genummerd.
Kleptiming resetten??? Oftewel de distribuitie op tijd zetten? Als deze fout zou staan was de boel al kapot gelopen.
Ander luchtfilter geplaats. De sensoren moeten de nieuwe waarden vertalen als zijnde normaal. Dus accu loskoppelen, half uurtje laten staan de auto en een paar keer on contact zetten zonder aangesloten accu.
Daarna moeten de sensoren de nieuwe waardes weer als normaal meten.
Neemt niet weg dat in 9 van de 10 gevallen vervuiling van het in en uitlaatsysteem het probleem is.
Succes,
Henny
Ok, bedankt voor je tips. Zal het eens proberen, zoals ik al zei heb er niet veel verstand van maar zoals jij het uitlegt moet het wel lukken.
Bij de grote beurt is er wel weer een nieuw luchtfilter ingekomen, misschien dat hij daardoor wel iets beter loopt. Maar er is dus nog meer aan de hand.
Is die vervuiling nog schoon te krijgen als het in en uitlaatsysteem vervuild is?
Toen auto grote beurt kreeg heb ik wel vermeld dat die problemen had en had toen zelf opgezocht op internet dat het misschien aan het gasklephuis lag. Die hebben ze toen wel schoongemaakt maar dat hielp dus niet.
dopestuff schreef:Rewind schreef:Oh dus uitlezen heb je helemaal niks aan. Had net van de week biniebennie gevraagd of hij het uit wou lezen maar dat is dan dus niet nodig.
Vind wel slecht dat als je bij een garage komt dat probleem niet eens kunnen oplossen. Wil het wel graag oplossen maar ben niet zo technisch onder de motorkap en als de garage ook al geen oplossing heeft word het lastig

.
ho effe, uitlezen heeft zeer zeker wel nut...
alleen heb je wel iemand nodig die slim en ervaren genoeg is de info goed te interpreteren...
vaak is dus ook gewoon het probleem dat men denk dat dat precies de fout aangeeft (wat dus niet werkende oplossingen mee brengt en extra kosten)
of dit allemaal al dan niet (half) expres is kan je je ook afvragen...
Ja ok, klinkt logisch. Het is niet alleen stekkertje erin en dan maar kijken wat de computer zegt wat je moet doen. Ook nog zelf een beetje nadenken.