BDP sensor of toch iets anders?
BDP sensor of toch iets anders?
Hoi,
Heb niet echt veel problemen met mijn clio gelukkig, maar sinds een paar weken nu het koud is start hij nogal slecht, en stationair vallen de toeren voor de eerste paar minuten onder de 500 en valt hij soms uit.
Na een aantal minuten te hebben gereden is er niets aan de hand en valt hij gelukkig niet uit, maar de toeren zijn stationair nog altijd onder 500.
Nou heb ik even gezocht op het forum en velen zeggen BDP sensor. Is dit het inderdaad?
Kan je dit zelf vervangen en waar zit het?
Bedankt alvast!
Groet
Heb niet echt veel problemen met mijn clio gelukkig, maar sinds een paar weken nu het koud is start hij nogal slecht, en stationair vallen de toeren voor de eerste paar minuten onder de 500 en valt hij soms uit.
Na een aantal minuten te hebben gereden is er niets aan de hand en valt hij gelukkig niet uit, maar de toeren zijn stationair nog altijd onder 500.
Nou heb ik even gezocht op het forum en velen zeggen BDP sensor. Is dit het inderdaad?
Kan je dit zelf vervangen en waar zit het?
Bedankt alvast!
Groet
Re: BDP sensor of toch iets anders?
BDP-sensor is idd makkelijk te vervangen idd .....
zijn ook niet zo duur ..... ik meende dat ik 15 euro ofzo kwijt was
Je vindt em onder aan het blok , aan de zijkant , dan zie je wel zitten ....
is een zwart kunststof geval , die bevestigd is op een soort boogje .....
10 min werk ......
zijn ook niet zo duur ..... ik meende dat ik 15 euro ofzo kwijt was

Je vindt em onder aan het blok , aan de zijkant , dan zie je wel zitten ....
is een zwart kunststof geval , die bevestigd is op een soort boogje .....
10 min werk ......
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Bedankt!
Ga eens kijken, oh ja, waar haal ik een nieuwe?
Neem aan dat het niet 15 euro bij de dealer kost....
Ik heb ook gelezen dat je de luchtfilter eruit moet halen om het te vervangen, klopt dat ook?
Ga eens kijken, oh ja, waar haal ik een nieuwe?

Neem aan dat het niet 15 euro bij de dealer kost....
Ik heb ook gelezen dat je de luchtfilter eruit moet halen om het te vervangen, klopt dat ook?
Re: BDP sensor of toch iets anders?
over het 'luchtfilterverhaal ' .... kan ik je geen antwoord op geven ....
Dat zou je ff aan de 'echte techneuten ' moeten vragen , Har
succes met sleutelen
Dat zou je ff aan de 'echte techneuten ' moeten vragen , Har

succes met sleutelen

Re: BDP sensor of toch iets anders?
In onderstaand topic staat alles wat je nodig hebt.
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =11&t=2742
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =11&t=2742
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
wat voor auto is het?
als het een Clio 2 ph 2 is,
zit je BDP sensor in je versnellingsbak tegen het motor blok aan geschroeft met 2x 10mm boutjes! stekkertje ligt iets verder naar achter toe.
de draden moet je even opnieuw aan elkaar solderen
succes!
als het een Clio 2 ph 2 is,
zit je BDP sensor in je versnellingsbak tegen het motor blok aan geschroeft met 2x 10mm boutjes! stekkertje ligt iets verder naar achter toe.
de draden moet je even opnieuw aan elkaar solderen

succes!
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: BDP sensor of toch iets anders?
wat is een andere naam voor BDP?
groeten sjauws rs.
groeten sjauws rs.
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
1ste cillinder is bij de distributie kant
in ieder geval de BDP sensor geeft aan wanneer de zuigers boven in staan, die geeft een singaal aan de Computer en dan wordt de brandstof in gespoten vlak voor de inlaat kleppen


in ieder geval de BDP sensor geeft aan wanneer de zuigers boven in staan, die geeft een singaal aan de Computer en dan wordt de brandstof in gespoten vlak voor de inlaat kleppen

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Is maar net waar je begint met tellen, maar Renault telt cilinder 1 aan distributie zijde. BMW telt cilinder 1 aan vliegwielzijde.
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Bedankt mannen
.
Ik ga van de week even een nieuwe kopen.
Lukt vast wel met het vervangen.

Ik ga van de week even een nieuwe kopen.
Lukt vast wel met het vervangen.
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Maarten Jan schreef:Is maar net waar je begint met tellen, maar Renault telt cilinder 1 aan distributie zijde. BMW telt cilinder 1 aan vliegwielzijde.

succes en mischien how to!

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen om de BDP sensor te vervangen, maar ik vraag me af of het wel dit gene is?
Wat ik ervaar met de auto zodra ik hem start is dat de toeren vrijwel direct na het starten droppen naar de 200, 100 en tot de motor uitvalt. Soms is het een paar keer starten nodig om hem opgang te krijgen.
Zodra ik dan 1x gas geeft en los laat dan valt de motor weer uit want de toeren droppen naar 0.
Ook heb ik af en toe last van het rode lampje dat zeer snel knipper bij de tellerplaat (wat normaal langzaam knippert als je de auto op slot doet). Dat is op te lossen door een paar keer contact erop/af te doen tot het ophoud met snel knipperen.
Ook ruik ik af en toe wel eens benzine bij al deze problemen.
Dus...nog steeds de BDP sensor of toch iets anders?
Hopelijk weet 1 van jullie wat meer zodat ik deze week er mee aan de slag kan
.
Alvast bedankt!
Wat ik ervaar met de auto zodra ik hem start is dat de toeren vrijwel direct na het starten droppen naar de 200, 100 en tot de motor uitvalt. Soms is het een paar keer starten nodig om hem opgang te krijgen.
Zodra ik dan 1x gas geeft en los laat dan valt de motor weer uit want de toeren droppen naar 0.
Ook heb ik af en toe last van het rode lampje dat zeer snel knipper bij de tellerplaat (wat normaal langzaam knippert als je de auto op slot doet). Dat is op te lossen door een paar keer contact erop/af te doen tot het ophoud met snel knipperen.
Ook ruik ik af en toe wel eens benzine bij al deze problemen.
Dus...nog steeds de BDP sensor of toch iets anders?
Hopelijk weet 1 van jullie wat meer zodat ik deze week er mee aan de slag kan

Alvast bedankt!
- Engee
- über forummer
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 19 jan 2009 12:58
- Locatie: Elst (gld)
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Dit heb ik de laatste tijd ook wel vaak..weet ook niet wat dat isHaris schreef:Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen om de BDP sensor te vervangen, maar ik vraag me af of het wel dit gene is?
Wat ik ervaar met de auto zodra ik hem start is dat de toeren vrijwel direct na het starten droppen naar de 200, 100 en tot de motor uitvalt. Soms is het een paar keer starten nodig om hem opgang te krijgen.
Zodra ik dan 1x gas geeft en los laat dan valt de motor weer uit want de toeren droppen naar 0.

Dit weet ik niet, dat heb ik niet..Haris schreef:Ook heb ik af en toe last van het rode lampje dat zeer snel knipper bij de tellerplaat (wat normaal langzaam knippert als je de auto op slot doet). Dat is op te lossen door een paar keer contact erop/af te doen tot het ophoud met snel knipperen.
Ook ruik ik af en toe wel eens benzine bij al deze problemen.
Dus...nog steeds de BDP sensor of toch iets anders?
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Heb je een phase I of II/III? Stationair toerental wordt geregeld door de kleptiming aan te passen. Hiervoor moet de ecu wel weten dat de gasklep dicht is, oftewel de TPS moet goed zijn / doorgeven dat de gasklep dicht is.
Bij een defecte BDP sensor zou de auto helemaal niet starten, pas na lang aandringen.
Bij een defecte BDP sensor zou de auto helemaal niet starten, pas na lang aandringen.
- Engee
- über forummer
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 19 jan 2009 12:58
- Locatie: Elst (gld)
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Als Haris het niet erg vind zou ik even willen inhaken. Ik heb een ph.2 en die hoor ik de laatste tijd wel anders lopen als normaal. Beetje ander geluid (moeilijk te omschrijven). Kunnen ze dat bij de Renault dealer of is het makkelijk zelf te doen de kleptiming resetten? Kan nooit kwaad neem ik aan!
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Er valt niks aan te resetten, is hydraulisch gestuurd. Wat je kan horen zouden je hydraulische klepstoters kunnen zijn, als die een beetje vervuilen kun je dat horen. Dat wordt na verloop van tijd tikken bij koude motor.
- Engee
- über forummer
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 19 jan 2009 12:58
- Locatie: Elst (gld)
- Contacteer:
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Nee hij klinkt altijd hetzelfde koud of warm.... en stappenmotor en BDP sensor zou misschien al moeten helpen?
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Phase 2Maarten Jan schreef:Heb je een phase I of II/III?

Het is dus in ieder geval niet de BDP sensor dus...want hij start wel, maar valt alleen uit.
Kan het te maken hebben doordat ik de standaard luchtfilter heb vervangen met een simota filter?
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Zit je valse lucht slangetje nog wel goed op je inlaat?? (ivm het installeren v/h filter) misschien dat ie daarom wel afslaat?? 

Re: BDP sensor of toch iets anders?
Hij zit er nog wel op...misschien dat het verschoven kan zijn ofzo.
Ga er gelijk morgen middag even naar kijken want het word nu al donker
.
Goeie tip Thijs, thanks.
Post hier wel even of het heeft geholpen of niet.
Ga er gelijk morgen middag even naar kijken want het word nu al donker

Goeie tip Thijs, thanks.
Post hier wel even of het heeft geholpen of niet.
Re: BDP sensor of toch iets anders?
Het was toch nog niet zo donker dus ik ben even wezen kijken.
Zo een beetje alle schroeven van de filter zaten niet goed meer vast, waarschijnlijk door de maanden door los getrild.
Even alles weer vast gedraaid en hij sloeg niet meer af.
Ik moet over 5 uur naar werk dus dan straks de laatste test...als hij niet afslaat was dit het probleem.
Spannend
....
Zo een beetje alle schroeven van de filter zaten niet goed meer vast, waarschijnlijk door de maanden door los getrild.
Even alles weer vast gedraaid en hij sloeg niet meer af.
Ik moet over 5 uur naar werk dus dan straks de laatste test...als hij niet afslaat was dit het probleem.
Spannend

Re: BDP sensor of toch iets anders?
M10 bouten??? De baksteun hoeft niet losParatroeper schreef:wat voor auto is het?
als het een Clio 2 ph 2 is,
zit je BDP sensor in je versnellingsbak tegen het motor blok aan geschroeft met 2x 10mm boutjes! stekkertje ligt iets verder naar achter toe.
de draden moet je even opnieuw aan elkaar solderen
succes!


Volgens mij gewoon m6 bouten.... Je zal bedoelen dat je sleuteltje 10 nodig hebt

Re: BDP sensor of toch iets anders?
Problemen zijn weg na het aandrijven van alle shroefjes en boutjes van de luchtfilter.
Gelukkig maar
.
Gelukkig maar
