Multi View Camera
Multi View Camera
Beste Leden,
Sinds een aantal weken heb ik in mijn Clio 4 uit 2014, zonder enige problemen, een MediaNav Evolution V2 Versie 1.0.13.3 zitten.
Nu met een beetje rondzoeken op het internet kom ik niet veel verder helaas.
Maar aangezien het op een Dacia Duster met een MediaNav Evolution V2 systeem mogelijk is, zou het mogelijk moeten zijn om een Multi View Camera te installeren op m'n Clio??
Ik kan in het MICOM menu RVC (rear view camera) ook zetten op MVC (multi view camera)
Ik heb nog niet gekeken wat ik dan krijg te zien als ik de auto in z'n achteruit zet maar ik neem aan dat ik dat de keuzes krijg om verschillende camera's te bekijken en dan zal ik een foutmelding krijgen dat de camera beschadigd is of iets in die richting.
Ik heb al een af-fabriek camera die in het logo verwerkt zit aan de achterkant en ik weet waar ik een originele camera voor het logo aan de voorkant kan krijgen, dan zou ik alleen nog 2 camera's voor de zijspiegels moeten vinden maar ik neem aan dat ik daar eigenlijk elke willekeurige 12v camera voor kan gebruiken???
Ik had deze gevonden die leken mij wel mooi: https://www.amazon.de/Seitenkamera-R%C3 ... =8-15&th=1
Ik weet alleen niet of er voor het Multi View Camera systeem een aparte module ergens verstopt zit of dat ik ze ergens anders aan moet sluiten?
Alvast bedankt voor de reacties ik ben heel erg benieuwd!
Sinds een aantal weken heb ik in mijn Clio 4 uit 2014, zonder enige problemen, een MediaNav Evolution V2 Versie 1.0.13.3 zitten.
Nu met een beetje rondzoeken op het internet kom ik niet veel verder helaas.
Maar aangezien het op een Dacia Duster met een MediaNav Evolution V2 systeem mogelijk is, zou het mogelijk moeten zijn om een Multi View Camera te installeren op m'n Clio??
Ik kan in het MICOM menu RVC (rear view camera) ook zetten op MVC (multi view camera)
Ik heb nog niet gekeken wat ik dan krijg te zien als ik de auto in z'n achteruit zet maar ik neem aan dat ik dat de keuzes krijg om verschillende camera's te bekijken en dan zal ik een foutmelding krijgen dat de camera beschadigd is of iets in die richting.
Ik heb al een af-fabriek camera die in het logo verwerkt zit aan de achterkant en ik weet waar ik een originele camera voor het logo aan de voorkant kan krijgen, dan zou ik alleen nog 2 camera's voor de zijspiegels moeten vinden maar ik neem aan dat ik daar eigenlijk elke willekeurige 12v camera voor kan gebruiken???
Ik had deze gevonden die leken mij wel mooi: https://www.amazon.de/Seitenkamera-R%C3 ... =8-15&th=1
Ik weet alleen niet of er voor het Multi View Camera systeem een aparte module ergens verstopt zit of dat ik ze ergens anders aan moet sluiten?
Alvast bedankt voor de reacties ik ben heel erg benieuwd!
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Re: Multi View Camera
Geen idee of (en zo ja, hoe) meerdere cams ondersteund worden. Op de Medianav-connector zit maar één video input...
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ja klopt.
Ik had ergens wel iemand op een Duits Dacia forum gevonden die zelf een module daarvoor had maakt maar dan moet je ook een lelijk knopje ergens wegwerken.
Ook had ik deze gevonden: https://www.carvision.nl/nl/interfaces/dacia/300185 maar dat vind ik net ff iets te duur om het alleen maar uit te proberen en ze hebben het daar alleen maar over de MediaNav en niet de Evolution dus dat is ook nog maar net de vraag of dat werkt.
Overigens had ik RVC in MICOM omgezet naar MVC maar dan laat hij helemaal niks meer zien als ik hem in z'n achteruit zet.
Ik had ergens wel iemand op een Duits Dacia forum gevonden die zelf een module daarvoor had maakt maar dan moet je ook een lelijk knopje ergens wegwerken.
Ook had ik deze gevonden: https://www.carvision.nl/nl/interfaces/dacia/300185 maar dat vind ik net ff iets te duur om het alleen maar uit te proberen en ze hebben het daar alleen maar over de MediaNav en niet de Evolution dus dat is ook nog maar net de vraag of dat werkt.
Overigens had ik RVC in MICOM omgezet naar MVC maar dan laat hij helemaal niks meer zien als ik hem in z'n achteruit zet.

Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Hallo beste mensen ik heb een vraag
ik heb sinds kort een clio hatchback en heb een camera ingebouwt bij de media navi heb ik een stekker met en inputplug geel aangesloten die bij het camera is mee gekomen
camera doet het wel als in achteruit zet maar beeld of geen enkele bewegin vaan beeld het lijkt er op dat het niet herkent word door media navi kunnen jullie mij er mee helpen graag gr
ik heb sinds kort een clio hatchback en heb een camera ingebouwt bij de media navi heb ik een stekker met en inputplug geel aangesloten die bij het camera is mee gekomen
camera doet het wel als in achteruit zet maar beeld of geen enkele bewegin vaan beeld het lijkt er op dat het niet herkent word door media navi kunnen jullie mij er mee helpen graag gr
En weet je zeker dat de camera voeding heeft?
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Ja dat vroeg ik me ook af. Als de MediaNav wel een zwart beeld laat zien met iets van dat de camera beschadigd is dan denk ik dat je camera geen voeding krijgt.
Of je kan hem op je achterlicht aansluiten of je moet hem op iets permanent geschakeld aansluiten dan springt die volgensmij veel sneller aan als je je auto in z'n achteruit zet.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Heb ook nog een set liggen ,(Te koop) nieuw.Heb zelf geen medianav meer .
Vragen/kopen Pm me
Vragen/kopen Pm me
Ja het krijgt voeding het camera werkt als je in ze achteruit zet er komt licht uit van de camera maar een of ander het slaat niet aan op beeld jan het van de steker wezen en het is uit china gekomen maar wel voor een clio ik heb wel de kabels en stekers mee gekregen
Ik denk dat je gewoon een slechte camera hebt gekregen helaas. Als die stroom krijgt en zelfs licht geeft dan "doet" die het wel maar ik denk dat deze kapot binnen is gekomen
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Kan je iets specifiekers zijn? Wat gebeurt er als je de auto in de achteruit zet? Een aantal scenerio bijvoorbeeld:yasar schreef: 12 sep 2020 09:01 Ja het krijgt voeding het camera werkt als je in ze achteruit zet er komt licht uit van de camera maar een of ander het slaat niet aan op beeld jan het van de steker wezen en het is uit china gekomen maar wel voor een clio ik heb wel de kabels en stekers mee gekregen
A) Camera krijgt spanning (Ik neem aan dat je de verlichting op de camera dan bedoeld), er gebeurt niet op het medianav scherm.
B) Camera krijgt spanning en op je medianav krijg je een melding van "camera defect/niet aangesloten"?
C) Camera krijgt geen voeding (Uitgesloten dan neem ik aan?)
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition