Stuurhoes clio IV 2013

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Job95
beginner
Contacteer:

Stuurhoes clio IV 2013

Bericht door Job95 »

Ik zou graag een stuurhoes om mijn stuur willen maken omdat ik geen fan ben van het grijze gedeelte op mijn stuur.Afbeelding
Nu vindt ik op een turkse website de stuurhoes die ik nodig heb: https://www.marka11.com/p-9167-Fox-RE-0 ... ilifi.html
Maar dit kan niet verzonden worden naar nederland, heeft iemand enig idee waar deze of soortgelijke stuurhoezen nog meer verkrijgbaar zijn?
Suggesties voor andere stuurhoezen zijn natuurlijk ook welkom!
Arjaan81
forum starter
Contacteer:

Re: Stuurhoes clio IV 2013

Bericht door Arjaan81 »

Of je kijkt op de autodemontage sites voor een ander stuur . Rond de 75-100 euro heb je er wel 1.
dutchkliko
forum starter
Contacteer:

Bericht door dutchkliko »

€ 12,58 15%OFF | Zwart Pu Kunstleer Diy Hand-Gestikt Auto Stuurhoes Voor Renault Clio 4 (Iv) kaptur Captur 2016-2019
https://a.aliexpress.com/_BUlTnT

Ik heb zelf zo een soort stuurhoes van AliExpress gebruikt. Als je hun contacteer kun je ook Custom mogelijkheden krijgen. Bijv andere kleur stiksels, 12 uur markering. Alcantara, half alcantara leder, perforeerd etc. (Komen wel wat kosten bij als je vol custom wilt. Maar scheelt flink met die vanuit turkiye)

Ik zou wel even goed doorzoeken op AliExpress. Want er zijn 2 types van deze sturen. Ik heb net het andere type zeg maar( middelste deel vant stuur is dan net anders)

Is alleen een langdurig en vervelend karweitje vond ikzelf.

Afbeelding
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Jáááren geleden is er hier een keer door Daniël de Rijke (inmiddels niet meer op dit forum aanwezig) een groupbuy georganiseerd voor het in Engeland professioneel met leer en/of alcantara laten bekleden van stuurwielen door een zekere Snappy. Als je zoekt op "stuur snappy" dan vind je vast nog wel wat terug. Of zoek met Google op "steering wheel snappy". Je komt dan vanzelf bij cliosport.net terecht en daar vind je veel voorbeeldfoto's. Geen idee of Snappy nog actief is; ik heb geen ervaring met hem.

De kunst is ook om tijdelijk een vervangend stuur te regelen, want dat bekleden is niet bepaald klaar-terwijl-u-wacht... :)
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Job95
beginner
Contacteer:

Bericht door Job95 »

@dutchkliko Die stuurhoes had ik ook al op ali gevonden, het probleem is alleen dat de stuurhoes voor mijn stuur nergens op ali te vinden is. (de prijs op die turkse site is turkse lira, omgerekend 8,60 euro :laugh4: )

@Arjaan81 Weet je toevallig of ik een nieuwer stuur zoals dutchkliko heeft in mijn auto kan monteren?
dutchkliko
forum starter
Contacteer:

Bericht door dutchkliko »

Ohhh dat had ik over het hoofd gezien🙊
Dan is dat redelijk cheap.

Wat betreft het stuur demonteren.
Het makkelijkste is om de bekapping rondom het stuur los te halen (2 torxjes en de rest klikt)

Daarna het kapje boven je tellers los klikken(recht omhoog duwen)

Dan met een plat kop schroevendraaier heb je 3 gaten achterin de airbag. (draai het stuur gedeeltelijk en voordat je verder gaat disconnect de accu.

Dan kun je de schroevendraaier door die gaten prikken en duwen tot je een klik voelt. Dan komt de airbag los en kun je uiteindelijk de laatste groter bout loshalen. (stuur heeft uitlijningspinnen. Dus kan er ook maar op 1 manier af en op.)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”