Hallo,
Mijn Clio 1.2 16V uit 2004 heeft al een tijdje problemen met een eigenzinnige centrale vergrendeling: spontaan erop/eraf.
Heel soms brandt lampje vd ABS.
De garage vond code P0504, maar gaf aan dat er wel 100 oorzaken zijn. Zolang de auto nog rijdt, het is al een oudje, zou je nog wel geld besteden....etc. Dus deed de garage niks.
Vorige week is het motortje vd centrale vergrendeling vd kofferbakdeksel vervangen en, sinds een paar dagen later, heb ik geen remlichten meer. De normale verlichting doet het nog wel.
Verder nog wat kleine probleempjes: vocht onder achterbank, volume radio steeds zachter en niet werkende kofferbakverlichting. Ook de koplampen lijken minder licht te geven.
Er zijn geen defecte zekeringen. Massapunten achterlichten zijn schoongemaakt, en ook de stekkers vd achterlichten.
Iemand een idee wat er aan de hand is? Of wat de oplossing is?
Geen remlichten, problemen ABS en CV. Code P0504
Geen remlichten, problemen ABS en CV. Code P0504
Renault Clio 2 ph3, 2004 - Expression 1.2 16V
Re: Geen remlichten, problemen ABS en CV. Code P0504
Je had ook lekkage? Vocht kan storingen veroorzaken in de elektronica. sensoren, CAN e.d. Zeker omdat je zoveel verschillende problemen hebt... (zie ook topic `lekkage !!` onder interieur Clio2.)
Dank je. Ik ga ernaar kijken. Mijn garage komt niet verder dan ‘vage fransozen’, en een voorspelling van hoge uurkosten als zij de problemen moeten oplossen en lang mijn auto kwijt zijn...
Eerste stappen zijn gezet: dopjes gekit onder kofferbakdeksel. Nieuwe accu. Nieuwe rempedaalschakelaar en nieuwe koplampen. En ja, de koplampen en schakelaar zoals het een clublid betaamd, zelf gedaan.
Nu even afwachten hoe CV en ABS reageren en of er nog sprake is van lekkage onder de achterbank. Dan verder met de vagere probleempjes...
Nu even afwachten hoe CV en ABS reageren en of er nog sprake is van lekkage onder de achterbank. Dan verder met de vagere probleempjes...
Pfff, lekkage onder achterbank is er nog. Maar ik kan geen vochtspoor vinden dat leidt naar waar het vandaan komt. Ook niet nu ik de hemelbekleding los heb...
https://www.clioclub.info/forum/viewtopic.php?t=24476
Ja, lastig probleem... Misschien dan via deze weg? Maar dan moet je in de kofferbak ook vocht hebben zou je zeggen... Kitnaden en rubbers drogen nu eenmaal uit met de tijd.
Wat wel eens wil helpen is, wanneer alles droog is vol de spoeier op je auto voor een tijdje. Dan heb je kans dat je wat vindt. Niet aan te raden wanneer het 's nachts kan vriezen...
Ja, lastig probleem... Misschien dan via deze weg? Maar dan moet je in de kofferbak ook vocht hebben zou je zeggen... Kitnaden en rubbers drogen nu eenmaal uit met de tijd.
Wat wel eens wil helpen is, wanneer alles droog is vol de spoeier op je auto voor een tijdje. Dan heb je kans dat je wat vindt. Niet aan te raden wanneer het 's nachts kan vriezen...