Welke H7+H1 heb jij? LED/Xenon/Of?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
PaultjeeeV
forum starter
Contacteer:

Re: Welke H7+H1 heb jij? LED/Xenon/Of?

Bericht door PaultjeeeV »

Een beetje dealer doet niet moeilijk nee. Apk met led is officieel afkeur, maar ik ben er al twee x met leds probleemloos doorheen gereden(apk bij officieel renault dealer). Mochten ze echt moeilijk doen dan zulle de lampen gewisseld moeten worden naar origineel, voor apk...
witte_07
forum starter
Contacteer:

Bericht door witte_07 »

Mijn clio heeft vorige week ze 30000 km beurt gehad en kijken ze alles na en is niks gezegt . Je kan zelfs bij de dealer xenon laten inbouwen dus dan is led zo ie zo goed.
Clio 0.9 zen wit 2018
snackerdoodle
beginner
Contacteer:

Bericht door snackerdoodle »

Even dit topic afstoffen want ik heb mijn GT (2015) afgeleverd gekregen en wil z.s.m. de LED upgrade gaan doen.
Dankzij o.a. witte_07 etc. ben ik overtuigd geraakt van de Philips LED Ultinon Essentiële H7 9003 vanwege de flexibele koelstrips maar ik wil ze dan meteen graag in H7 en H1 hebben. En zal dan waarschijnlijk een setje grotere doppen moeten aanschaffen.
Ik zie bij Ali alleen de H7. Heeft iemand een adresje voor zowel de H7 als H1 ?

Aanvullende vragen (sorrrrry)
1) zijn die grotere doppen ook bij de flexibele koelstrips van de Philips nodig ?
2) steken die koelstrips uit de doppen of blijft het er binnen (kan me het haast niet voorstellen maar ja...)
3) is er al iemand tegen warmteproblemen in het koplamphuis aangelopen ?
Renaumeo
beginner
Contacteer:

Bericht door Renaumeo »

Heb via Ali ook H1 gevonden (Osram). Ben nu aan het testen.

Waar halen jullie overigens de massa vandaan in de lichtunit? Ik heb het stekkertje nu onder de borgveer geklemd, maar dat is geen optie voor de lange termijn.

Heeft iemand een beter idee hiervoor?
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Zo eindelijk mijn haast een jaar geleden aangeschafte LED H7 lampen gemonteerd. Geen idee waarom ik er zo lang mee gewacht heb, maar zal er onderhuids wel tegen opgezien hebben of zo. Uiteindelijk de eerste lamp een tijdje lopen klooien om die klemmen weer terug naar boven om de blauwe koelstrips te krijgen, maar bij de tweede lamp ging dat zo maar. Verder heb ik alles wat er aan zit (koelstrips, kabeltje, koelblok etc.) allemaal in de lampenunit gevrot en het past en de lampen doen het. Ik weet niet of dat gevrot lang stand houdt als ik ermee rijd, maar wil jhet eigenlijk zo toch maar eens proberen, in de hoop dat het nergens tegenaan gaat lopen trillen of zo. Originele doppen zitten er ook gewoon weer op en alles past er dus in.

Is er hier iemand die dit zo hetzelfde gedaan heeft en waar het gewoon is blijven werken? Of kan ik beter de extra zaken goed opbergen/buiten de unit vastmaken?

Binnenkort krijg ik ook de H1 binnen en dan is het compleet.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”