Weergeven files MediaNav

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
ClioChris
beginner
Contacteer:

Weergeven files MediaNav

Bericht door ClioChris »

Beste Clio IV rijders,

Ik vroeg me af of het mogelijk is op de navigatie van de MediaNav ook de daadwerkelijke actuele files en file-informatie te tonen.
Ik heb namelijk wel het idee dat de navi bij het berekenen van de route rekening houdt met actueel verkeer (vergeleken met Google maps), maar ik zie niet op de kaart waar er files staan (bv oranje en rood in Google maps).

Weet iemand hoe dit in te schakelen is?
Ik heb m'n MediaNav een aantal weken geleden geupdate naar de -voor mijn auto- laatste versie en heb ook de nieuwste set kaarten van West-Europa (2018.Q4).

Dank!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Weergeven files MediaNav

Bericht door jeroen33 »

Welke versie van Medianav heb je?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Bericht door Bandido2500 »

Alleen de MediaNav Evolution heeft file informatie. De originele MediaNav niet. Welke heeft u? Trouwens, de nieuwe mappen van West Europa zijn officieel, en onofficieel natuurlijk, uit. Dit zijn de mappen van Q2 2019.
ClioChris
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioChris »

quote=jeroen33 post_id=436996 time=1572450019 user_id=13324]
Welke versie van Medianav heb je?
[/quote]
Ik heb nu MediaNav versie 4.1.0, laatst was dit de laatste nieuwe versie, ik zal morgen nog eens kijken met de Renault toolbox.

Ik denk dus dat ik de gewone MediaNav heb en niet de Evolution, helaas. Het is een Clio IV uit 2013.
Wel gek dat ik dus nog de kaarten Q4 2018 heb, die heb ik 4 weken geleden gekocht via Renault. Vreemd...
Bandido2500
beginner
Contacteer:

De 4.1.0 is de laatste versie van de originele MediaNav. Het is inderdaad zeer spijtig voor je, maar ik denk dat de nieuwe kaarten rond 3/4 weken geleden werden uitgebracht. Officiële kaarten via Renault dan wel te verstaan. Misschien is het een idee om Renault te bellen en dit voor te leggen aan ze. Misschien krijg je een refund of een download code. Nee heb je, ja kun je krijgen.
ClioChris
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioChris »

Hmm, wellicht heb ik dan toch niet de originele MediaNav maar een ander systeem, heb namelijk net een update voor m'n navigatiesysteem gedownload.
En wat die kaarten betreft, er zal niet gek veel verschil in de wegen zitten tussen Q4 2018 en Q2 2019, maar een mailtje is snel geschreven. Dank voor de tip!
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Een Clio uit 2013 heeft de standaard Medianav. Deze heeft geen ondersteuning voor files.
Heb ook wel eens het idee gehad dat hij niet altijd dezelfde route naar huis berekent. Weet niet hoe dat komt.
Gebruik de Medianav zelden voor navigatie door het gebrek aan file info.

Wel zonde van je oude nieuwe kaarten
ClioChris
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioChris »

Goed om te weten, dank voor alle informatie. Ondanks het gebrek aan file info blijft het mijns inziens een mooi systeem :-)
Bandido2500
beginner
Contacteer:

Ik heb ook een Clio uit 2013 met een originele MediaNav en ben er ook blij mee. Natuurlijk kan het altijd beter en mooier, maar soms moet je tevreden zijn met wat je hebt. Als het echt een lange reis is met de noodzaak van file info heb ik altijd mijn telefoon.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Als jullie veel bluetooth audio gebruiken raad ik wel aan om versie 7.0.5md van de Favremod site te installeren.
Dit is een onofficiële versie van de Medianav software die alle haperingen in het geluid wegneemt.
Sindsdien heb ik verder ook weinig te klagen over de Medianav
ClioChris
beginner
Contacteer:

Bericht door ClioChris »

Daar ga ik eens naar kijken, goede tip!
Twee vragen 1) als ik dit doe, kan ik dan daarna nog wel zaken doen via de toolbox of wordt m'n systeem dan als 'onofficieel' herkend? en 2) als ik deze installatie doe, worden mijn kaartbestanden dan overschreven of blijven deze gewoon staan?

Oh en als ik Google staat er dat die versie wordt geinstalleerd vanuit de 4.0.6 versie, maar het lukt denk ik vast ook vanaf de 4.1.0?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Of de toolbox nog werkt weet ik niet. Ik update de kaarten op de gratis manier ;)

De kaarten die je nu hebt blijven gewoon staan.

Het schijnt ook vanaf versie 4.1.0 te werken heb ik hier eens gelezen. Heb de mijne al aangepast voor 4.1.0 uitkwam
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

jeroen33 schreef: 03 nov 2019 19:55 Als jullie veel bluetooth audio gebruiken raad ik wel aan om versie 7.0.5md van de Favremod site te installeren.
Dit is een onofficiële versie van de Medianav software die alle haperingen in het geluid wegneemt.
Sindsdien heb ik verder ook weinig te klagen over de Medianav
Ik heb sinds deze update dat ik het geluid van de telefoon bij bellen alleen over de linker luidspreker gaat. Is daar een oplossing voor?
Het geluid hapert niet, dat is ok.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Geluid ging voor zover ik weet altijd al alleen over links. Lees die klacht vaker hier. Heb mij er nog nooit aan gestoord en bel toch best vaak in de auto
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Ik vind het dus wel best irritant en overweeg zelfs om weer terug te gaan naar de originele versie (4.1.?) vanwege dit probleem.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Weet je zeker dat dit met de originele software niet zo was?
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Nooit opgevallen in iedergeval nee. Maar ik heb er ook niet echt heel lang mee rondgereden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”