Review chiptuning 0.9 TCE ph2 - Unlimited Tuning Amersfoort

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
cschillings
beginner
Contacteer:

Review chiptuning 0.9 TCE ph2 - Unlimited Tuning Amersfoort

Bericht door cschillings »

2-11-2019 bij Unlimited Tuning geweest in Amersfoort om mijn Clio IV 0.9 TCE ph2 te laten chiptunen.
Een hele tijd terug al een afspraak gemaakt omdat ze op zaterdagen behoorlijk vol zitten maar dit was voor mij geen probleem.
Dit contact vooraf liep zeer vriendelijk en vlot.
Voor mij was het een rit van een 2 uur vanuit het mooie Limburg, gekozen deze rit te ondernemen omdat ik goede verhalen las over UT.
Bij binnenkomst werd een bakkie koffie aangeboden en ging de monteur gelijk aan de slag, er is een vermogenstest op de bank voor en na gedaan.
Nadat hij de 1e vermogentest had gedaan is hij de software gaan aanpassen en heeft deze teruggeschreven na de ECU, hierna is weer een vermogenstest gedaan en mocht ik de auto gaan testen.

Ik las meerdere mensen zeggen dat de motor bevrijd lijkt na de chiptuning, ik begrijp nu precies wat deze mensen hiermee bedoelen.
Het is gelijk alsof je een hele andere auto terug krijgt, hij reageert vlot waar hij standaard toch vaak wel eens de gewoonte had om 'dood' te vallen.
Ik zou bijna denken dat het ooit de bedoeling was dat de motor zo origineel zou functioneren maar schijnbaar denkt Renault hier anders over.
Het vermogen is zeker wel ietsie meer en dit merk je ook wel maar dit is voor mij echt een bijzaak, het rijcomfort is zoveel toegenomen nu en daar deed ik het echt voor.
Tot nu toe zeer tevreden ermee en zeker een aanrader voor de mensen die het durven!

Afbeelding
Afbeelding
Clio IV Hatchback ph2 0.9 TCe Intens - 2018
BIG charlie
beginner
Contacteer:

Re: Review chiptuning 0.9 TCE ph2 - Unlimited Tuning Amersfoort

Bericht door BIG charlie »

Mooi verslag en interessant om te lezen.
Wij hebben ook een ph 2 en ik erken het rijgedrag (inhouden bij overschakelen).
Ook hebben wij last van een zeer nukkige clio bij koude motor (de eerste 3 a 400 meter) waar de garage niets aan kan veranderen zeggen ze.... de motor is zeer zuinig afgesteld om de emissiewaarden te halen.
Voelt u na de softwareaanpassing enige verandering bij het rijden met koude motor ?.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit zo goed als over is na een chiptuning...
Alvast bedankt voor uw antwoord en veel rijplezier met uw clio.

Mvgr
@cschillings
Renault Clio TCE 90 Platinum Gris
cschillings
beginner
Contacteer:

Bericht door cschillings »

Sorry voor de maandenlang late reactie...
Ik ben een tijdje afwezig geweest door te weinig tijd.

Dit is inderdaad zo goed als verdwenen, ik herken wat u bedoeld.
Heel stotterig lopen bij bijvoorbeeld gas loslaten.
Mijn moeder heeft een 0.9 ph2 zonder chiptuning dus ik heb mooi vergelijkmateriaal, dat voelt me een partij zwaar onbeholpen aan zal ik je verzekeren.
Mijn auto rijd sinds de chiptuning veel volwassener en stabieler dan die van haar, zou bijna zeggen dat het 2 verschillende motors zijn.

Geen idee of je nog iets ermee kan maar ik dacht ik antwoord toch maar even nog:)
Clio IV Hatchback ph2 0.9 TCe Intens - 2018
BIG charlie
beginner
Contacteer:

Bericht door BIG charlie »

cschillings schreef: 31 mei 2020 21:46 Sorry voor de maandenlang late reactie...
Ik ben een tijdje afwezig geweest door te weinig tijd.

Dit is inderdaad zo goed als verdwenen, ik herken wat u bedoeld.
Heel stotterig lopen bij bijvoorbeeld gas loslaten.
Mijn moeder heeft een 0.9 ph2 zonder chiptuning dus ik heb mooi vergelijkmateriaal, dat voelt me een partij zwaar onbeholpen aan zal ik je verzekeren.
Mijn auto rijd sinds de chiptuning veel volwassener en stabieler dan die van haar, zou bijna zeggen dat het 2 verschillende motors zijn.

Geen idee of je nog iets ermee kan maar ik dacht ik antwoord toch maar even nog:)
Hier kan ik zeker iets mee :thumbs:
Bedankt voor uw reactie.
Renault Clio TCE 90 Platinum Gris
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”