Hallo allemaal!
Sinds vandaag maar eens lid geworden nu ik een jaar in een Clio 90 DCi Night & Day rijd. Wat me opvalt: de medianav heeft verouderde kaarten en de leasemaatschappij wil ze niet updaten; Google Maps bestaat immers. Toch is het fijner om het via het scherm te doen.
Nu heb ik al enige tijd zitten zoeken en ik ben op een aantal oplossingen gekomen die mij niet ideaal lijken (want niet eigen auto). Toch heb ik ergens gelezen dat je kaarten van TomTom en HERE kunt inladen. Maar hoe gaat dit in zijn werk? Kan het ook daadwerkelijk?
Uiteraard heb ik meer vragen over mijn Clio, maar die komen ter zijner tijd wel in de desbetreffende topics te staan.
Medianav
Medianav
2015 Clio 1.5 DCi 90 Night & Day
Re: Medianav
Er zijn diverse mogelijkheden. Ook afhankelijk van welke versie Medianav je hebt.
Toch zou ik je de tip willen geven om Google maps op je telefoon te gebruiken.
Die enkele keer dat ik de Navi van de Medianav gebruikt valt het mij op dat hij vaak echt vreemde routes berekent. Zeker niet het snelste of meest logische. En dan heb ik er al TomTom kaarten op staan.
Ook het gebrek aan verkeersinformatie vind ik een te groot gemis
Toch zou ik je de tip willen geven om Google maps op je telefoon te gebruiken.
Die enkele keer dat ik de Navi van de Medianav gebruikt valt het mij op dat hij vaak echt vreemde routes berekent. Zeker niet het snelste of meest logische. En dan heb ik er al TomTom kaarten op staan.
Ook het gebrek aan verkeersinformatie vind ik een te groot gemis
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Inmiddels een paar maand verder. Het volgende is gebeurd:
De originele MediaNav had een probleem, er is besloten het systeem volledig te vervangen door de MediaNav Evo.
De kaarten zijn moderner maar nog niet up to date. Hoe is het te regelen dat ik bijvoorbeeld HERE kaarten inlaad?
De originele MediaNav had een probleem, er is besloten het systeem volledig te vervangen door de MediaNav Evo.
De kaarten zijn moderner maar nog niet up to date. Hoe is het te regelen dat ik bijvoorbeeld HERE kaarten inlaad?
2015 Clio 1.5 DCi 90 Night & Day
Ben hier ook wel benieuwd naar inderdaad.
Gezien mijn clio uit 2015 kaarten erop heeft staan uit 2013. Ga dit nog wel even navragen bij de dealer want het systeem schijnt geüpdatet te zijn.
Gezien mijn clio uit 2015 kaarten erop heeft staan uit 2013. Ga dit nog wel even navragen bij de dealer want het systeem schijnt geüpdatet te zijn.
Er is hier al zo veel over geschreven op het forum.
Er zijn diverse mogelijkheden zoals Medianav Plus. Ook via de Windows omgeving kun je aanpassing doen, maar dan moet je zelf wat verder in het systeem duiken.
Lees de diverse topics eens door hier.
Er zijn diverse mogelijkheden zoals Medianav Plus. Ook via de Windows omgeving kun je aanpassing doen, maar dan moet je zelf wat verder in het systeem duiken.
Lees de diverse topics eens door hier.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.