Interieurverlichting achter
-
- forum starter
- Contacteer:
Interieurverlichting achter
Hallo mede forum gebruikers,
Het is me opgevallen dat we in de clio geen verlichting achter hebben.
Met kinderen achterin is het wel handig om daar ook verlichting te hebben, zoeken van spullen gaat makkelijker met verlichting er bij.
Heeft iemand achterin verlichting ingebouwd ?
Het is me opgevallen dat we in de clio geen verlichting achter hebben.
Met kinderen achterin is het wel handig om daar ook verlichting te hebben, zoeken van spullen gaat makkelijker met verlichting er bij.
Heeft iemand achterin verlichting ingebouwd ?
Re: Interieurverlichting achter
Door het extra getinte glas achter is het inderdaad knap donker achterin. Daarbij heb ik ook nog eens overwegend zwarte bekleding.
Ik vind het gebrek aan verlichting achter ook een gemis, maar een nettere oplossing dan wat cliché ledstripjes op de handgrepen boven de achterportieren ben ik nog niet tegengekomen. Mijn vorige Clio had nota bene twee leeslampjes achter; misschien zijn die in de Clio 4 te monteren. Ook had hij fraaie in- en uitfadende interieurverlichting in de voorportieren, ter hoogte van de luidsprekers. Best wel een gemiste kans van Renault in de Clio 4, zeker bij huidige Initiale. Want wat kost zoiets nou extra..?
Ik vind het gebrek aan verlichting achter ook een gemis, maar een nettere oplossing dan wat cliché ledstripjes op de handgrepen boven de achterportieren ben ik nog niet tegengekomen. Mijn vorige Clio had nota bene twee leeslampjes achter; misschien zijn die in de Clio 4 te monteren. Ook had hij fraaie in- en uitfadende interieurverlichting in de voorportieren, ter hoogte van de luidsprekers. Best wel een gemiste kans van Renault in de Clio 4, zeker bij huidige Initiale. Want wat kost zoiets nou extra..?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum starter
- Contacteer:
Het zou niet veel moeten kosten omdat de bedrading al aan de voorkant ligt. Er moest alleen een splitsing komen en een lamp unit achter. Kosten hooguit 50 euro.
Ik heb wel een hele nette manier gevonden en ga het zelf inbouwen:

Ik heb wel een hele nette manier gevonden en ga het zelf inbouwen:

Best netjes inderdaad. Ben benieuwd of het goed past. Dakhemel lijkt ter plaatse iets naar beneden op te bollen...
Audi nummer 4L0947111B, 11 euro op eBay
Audi nummer 4L0947111B, 11 euro op eBay

-
- forum starter
- Contacteer:
Wat ik heb gelezen is dat het wel goed past maar hij heeft iets er naast gestopt zodat het niet het dak raakt en rammelend geluid verorzaakt. Ik dacht zelf aan textiel tape er op plakken, dan krijg je ook niet zo een bol.
Ik zal hem vragen om betere foto’s en wat meer uitleg zodat ik het ook kan maken.
Ik zal hem vragen om betere foto’s en wat meer uitleg zodat ik het ook kan maken.
Ik meld hier voor de andere geïnteresseerden maar even wat ik allemaal gelezen heb:
De benodigde kabels (4) heeft hij kunnen trekken zonder de dakhemel uitgebreid los te hoeven maken. Verder schijnen de aansluitingen toevallig precies overeen te komen met die van de verlichting bij de binnenspiegel. Het Audi-lampje kan gewoon parallel aan het Renault-lampje en de drukknopjes op het Audi-lampje werken dan ook gewoon. Kennelijk zit er glasfiber in de dakhemel en dat is letterlijk en figuurlijk irritant spul om te bewerken.
Ik heb overigens een glazen panoramadak, dus mocht ik hem ook willen monteren dan zal ik aanmerkelijk meer moeite gaan hebben met het leggen van de kabel
De benodigde kabels (4) heeft hij kunnen trekken zonder de dakhemel uitgebreid los te hoeven maken. Verder schijnen de aansluitingen toevallig precies overeen te komen met die van de verlichting bij de binnenspiegel. Het Audi-lampje kan gewoon parallel aan het Renault-lampje en de drukknopjes op het Audi-lampje werken dan ook gewoon. Kennelijk zit er glasfiber in de dakhemel en dat is letterlijk en figuurlijk irritant spul om te bewerken.
Ik heb overigens een glazen panoramadak, dus mocht ik hem ook willen monteren dan zal ik aanmerkelijk meer moeite gaan hebben met het leggen van de kabel

-
- forum starter
- Contacteer:
Ik zit precies met hetzelfde verhaal, wij moeten het via zijkanten trekken.
Ik denk dat ik die lampunit ga bestellen en gewoon er op plaatsen.
Wat hij heeft gedaan was zonder handschoenen in de dakhemel snijden, achteraf heeft die veel jeuk gehad aan zijn handen.
Ik denk dat ik die lampunit ga bestellen en gewoon er op plaatsen.
Wat hij heeft gedaan was zonder handschoenen in de dakhemel snijden, achteraf heeft die veel jeuk gehad aan zijn handen.
Een rammelend flimsy armatuurtje of een bult in de hemelbekleding, hoe gering ook, is voor mij een no-go. Ik wacht je ervaringen met interesse af 

@proportions: ben je ooit nog verdergegaan en/of -gekomen met de interieurverlichting achter? Foto's..? Ervaringen..? Ik vind het maar donker achterin.
-
- forum starter
- Contacteer:
Nog niet gedaan maar staat wel in de planning.
Er staat nu een andere project te wachten, ik ga het hele voorkop veranderen.
Vrachtwagen reed achteruit en zag mij niet dus mijn hele voorkant naar de haaien...
Is gelijk een mooie smoes om de voorkant een upgrade te geven naar een GT line of een phase 2 voorbumper..
Ik kan alleen geen informatie vinden of de voorbumper van phase 2 op phase 1 past, als dat zo is dan doe ik een conversie naar phase 2..
Weet iemand misschien meer informatie hierover ?
Past het 1 op 1 of is het een no-go ?
Er staat nu een andere project te wachten, ik ga het hele voorkop veranderen.
Vrachtwagen reed achteruit en zag mij niet dus mijn hele voorkant naar de haaien...
Is gelijk een mooie smoes om de voorkant een upgrade te geven naar een GT line of een phase 2 voorbumper..
Ik kan alleen geen informatie vinden of de voorbumper van phase 2 op phase 1 past, als dat zo is dan doe ik een conversie naar phase 2..
Weet iemand misschien meer informatie hierover ?
Past het 1 op 1 of is het een no-go ?