Nieuwe Clio 4, varianten en Media-Nav

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
mpwehendriks
beginner
Contacteer:

Nieuwe Clio 4, varianten en Media-Nav

Bericht door mpwehendriks »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum wat meteen ook inhoud dat ik de trotse eigenaar van een Clio ben geworden. Na lang wikken en wegen heb ik de Clio IV gekocht en man wat een mooi beestje is het.

Volledige naam voertuig: Renault Clio IV 0.9 TCe 90 eco2 Dynamique.

Ik ben bij meerdere handelaren en Renault dealers geweest maar niemand kon mij nou vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen de verschillende varianten van de Clio. Natuurlijk de Estate is makkelijk uit te leggen maar daarna krijgen we varianten als: "Authentique", "Expression", "Night & Day" en de "Dynamique", daar kreeg ik steeds weer hetzelfde antwoord. Ik snap dat elk van deze varianten ook op zich weer uitbreidingen kunnen bevatten maar wat zit er nou kaal op de Dynamique?

Ik heb op de Autoweek auto vergelijker gekeken maar de standaard functies die op de Dynamique zouden horen te zitten:

- Keyless start
- Keyless entry
- LM velgen
- MIstlampen
- Lederen stuur (zit hier overigens wel in)

Geen van de functies heb ik bij een Clio IV Dynamique standaard gezien (ik heb zeker in 5 verschillende Clio's test gereden)

Niemand bij Renault (althans onze bezochte adressen) kon mij hier antwoord op geven. Misschien weten jullie als echte Clio liefhebbers wel wat de verschillen moeten zijn.

Daarnaast de Media-Nav, onze verkopende partij adverteert dat onze Clio geen navigatie heeft. Wel zit de Media-Nav in de wagen en heeft hij met alle mogelijke satellieten een verbinding. Zetten we in de instellingen navigatie aan/uit/aan dan krijgen we de melding: "Navigatie geactiveerd, er kunnen geen kaarten gevonden worden" (oid, we krijgen de auto pas 04-01-2018). Tikken we daarna op map dan krijgen we een rode navigatie pijl zonder wegen te zien, wat wel logisch is aangezien er geen mappen ingeinstalleerd zijn. Hebben we nu wel of geen navigatie in deze Clio? Een Renault verkoper vertelde mij ooit dat zodra de Media-Nav in een Clio zit, hij automatisch navigatie heeft (en standaard Benelux?).

Dan eco2, daar vind ik weinig over, wie wil mij hier wat meer over vertellen?

Iedereen alvast bedankt en ik heb zin om onderdeel te worden van deze mooie groep!
Ping

Re: Nieuwe Clio 4, varianten en Media-Nav

Bericht door Ping »

Ik heb gisteren een nieuwe Clio IV Intens opgehaald bij dealer en mijn oude Clio IV Expression ingeruild.
De types die je noemt zijn de oude benamingen. Na de facelift zijn de benamingen aangepast.

In de brochure https://www.cdn.renault.com/content/dam ... t/clio.pdf kun je de verschillen bekijken.
Hier is ook nog een oude prijslijst te vinden met de oude benamingen: https://www.autohaagzeeuw.nl/content/up ... t-Clio.pdf met alle verschillen.

Over de Media-Nav, wel een vreemd verhaal, ik denk dat je als je een kaart aanschaft je gewoon gebruik kunt maken van de navigatie. Normaal gesproken wordt Media-Nav inderdaad standaard geleverd met inderdaad de Benelux kaart.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Als de verkoper geen kaarten kan of wil leveren staan er genoeg gratis opties hier op het forum beschreven.
Medianav heeft altijd navigatie. (Het is qua navigatie niet echt geavanceerd overigens)
Voor de verschillende uitvoeringen staat er op dit forum ook een overzicht; https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 53&t=15839
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
bikerjossie
beginner
Contacteer:

Bericht door bikerjossie »

Via deze Renault Media Nav Toolbox wel udate van het syteem gedaan ....de kaarten zijn lang niet up tot date De laatste versie is van 2018 ...kun je zien in de medianav....succes....zie ook de bijbehorende beschrijving wat en hoe te doen .....
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”