Welke H7+H1 heb jij? LED/Xenon/Of?
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Welke H7+H1 heb jij? LED/Xenon/Of?
Ik ben bang dat die van Hilox niet passen, het gaat om de ventilator/koelribben aan de achterkant, ik had er van Philips met een 40mm achterkant, dit paste al niet.
Degene die ik er passend in heb, zijn die van alieexpress. Je kan ook bij een nederlandse webshop bestellen, maar dan moet je degene hebben met flexibele koelribben, of degene die ik hierboven heb beschreven. Van de 100.000 led sets die op de markt zijn, past maar 3%.
Degene die ik er passend in heb, zijn die van alieexpress. Je kan ook bij een nederlandse webshop bestellen, maar dan moet je degene hebben met flexibele koelribben, of degene die ik hierboven heb beschreven. Van de 100.000 led sets die op de markt zijn, past maar 3%.
Max 30mm dus 3 cm doorsnee. Anders past het niet
Clio 0.9 zen wit 2018
-
- forum starter
- Contacteer:
€ 67,62 46% Off | Philips LED H4 H7 9003 Ultinon Essentiële LED Auto Hi/lo Beam 6000 K Helder Wit Licht Auto Koplamp thermalCool Warmte, paar
https://s.click.aliexpress.com/e/c80E23fK
Ik had een led set maar daar zit ineens een kabel breuk in na een jaar. Nu had ik dit vernieuwde Philips type gevonden, de oudere variant paste niet. Deze met flexibele koeling zal zeker passen. Ik hoop ze snel te ontvangen
https://s.click.aliexpress.com/e/c80E23fK
Ik had een led set maar daar zit ineens een kabel breuk in na een jaar. Nu had ik dit vernieuwde Philips type gevonden, de oudere variant paste niet. Deze met flexibele koeling zal zeker passen. Ik hoop ze snel te ontvangen
Heb deze ook besteld maar hd ze voor 52 euro. Als goed is worden vandaag verzonden. .10 feb De vakantie was vandaag daar in China . Dus allie lag plat 2 weken.
Clio 0.9 zen wit 2018
Krijg morgen dinsdag mij philips led lampen was helaas vertraging door het chinese nieuwjaar . Zal me bevindingen erop zetten na de eerste rit in het donker kwa verlichting .
Clio 0.9 zen wit 2018
Super tevreden met de philips led h7. Veel beter als die goedkope led lampen die ik eerst had.
Clio 0.9 zen wit 2018
Mooi om te horen.witte_07 schreef: 06 mar 2019 08:05 Super tevreden met de philips led h7. Veel beter als die goedkope led lampen die ik eerst had.
Ik heb er een aantal vragen over:
1) Gaat het inbouwen zonder problemen? Gewoon achter de originele doppen?
2) Heb je je lichtbeeld vergeleken met je halogeen? Niet teveel stroolicht?
3) Heb je nog last gehad van import belastingen?
4) heb je ook de stadslichten vervangen door een wittere versie?
Stadsmichten heb ik niet. Heb led drl. Inbouw geen probleem. Ik heb geen import tax betaald. Totaal geen strooilicht. Had met me goedkopere wel meer last van En zat ook een gele lijn aan de bovenrand van die goedkopere. En vergeleken met halogeen veel langere lichtbundel dus meer zicht.
Clio 0.9 zen wit 2018
Maar halogeen heb ik er maar 2 maanden ingehad.
Clio 0.9 zen wit 2018
O en ik heb de verkoper gevraagd of hij de prijs wilde aanpassen op het pakketje vanwege die tax daar stond bij mij nu 10 dollar. In plaats van 53 euro.
Clio 0.9 zen wit 2018
Dank voor je berichten, ik heb ze zojuist ook besteld, ben benieuwd!!
-
- beginner
- Contacteer:
Deze leds heb ik in de clio van mijn vrouw gezet
Geven een erg strak lichtbeeld ( philips zes leds )
En het ziet er natuurlijk veel mooier uit dan die lelijke halogeen lampen.
Zowel de h1 als h7 set heb ik geplaatst.
https://s.click.aliexpress.com/e/yHc0777
( uiteraard passen de originele doppen gewoon netjes )
Hoe vind je de kwaliteit van deze was namelijk aan bedenken deze aan te schaffen, omdat die makkelijker lijkt te installeren dan de philips variant.mauricee93 schreef: 24 mar 2019 19:09 Deze leds heb ik in de clio van mijn vrouw gezet
Deze leds zijn lastiger te plaatste in clio 4 . Past net met draaien in de ring die je eerst moet plaatsen in de clipjes van de lamp . De philips meer ruimte .
Clio 0.9 zen wit 2018
-
- beginner
- Contacteer:
@vnc95
Ze geven prima licht, een flinke verbetering tov halogeen
& geen strooilicht.
Voor montage heb ik gewoon de koplampen losgeschroefd, het is anders zo een geklooi met monteren.
Voor de rest past het prima.
Ze geven prima licht, een flinke verbetering tov halogeen
& geen strooilicht.
Voor montage heb ik gewoon de koplampen losgeschroefd, het is anders zo een geklooi met monteren.
Voor de rest past het prima.
Ik heb ze nu ook binnen en ben naar de "handleiding" aan het kijken, maar dat ziet er nog best lastig uit zo, of niet?
Toevallig nog hand-on tips om deze lampjes (philips LED-HL H7)in te bouwen?
Dit is het enige dat in de handleiding staat:

Hoi . De ring hoef je er niet af te halen als goed is staan de lampen zelf goed in de ring.op stand 0. Dus je kan de lampen er zo in zetten . En dan de lampen vast zetten. De beugels kun je er zo omheen doen . Dat is wel een beetje gepriegel. En dan aansluiten . De flexibelekoelvin kun je elk gewenste richting doen en dan de voedingskastje kun je dan in de lamp zo kwijt.
Clio 0.9 zen wit 2018
Maar wel je lampen laten afstellen. Na inbouwen.
Clio 0.9 zen wit 2018
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Nee, dit is gewoon raar hahaha men schrijft maar wat. Op de Chinese aanbieders mag je dit soort waarden best met een korreltje zout nemen.. maar dat het potje hier ook op tafel mag is toch opvallend.
Zelf overigens voor dim en groot licht een setje van 4 H7 lampen van nog geen 50 euro totaal vanuit China gemonteerd. Novsight is het merk en bewust gekozen voor een model met passieve koeling en geïntegreerde ontstoring. Werkt fantastisch in de Trophy. Meer licht dan halogeen en knap wit zo rond de 6500k.
Zelf overigens voor dim en groot licht een setje van 4 H7 lampen van nog geen 50 euro totaal vanuit China gemonteerd. Novsight is het merk en bewust gekozen voor een model met passieve koeling en geïntegreerde ontstoring. Werkt fantastisch in de Trophy. Meer licht dan halogeen en knap wit zo rond de 6500k.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

En is het nog gelukt?ChUcKiE6 schreef: 05 apr 2019 22:00Ik heb ze nu ook binnen en ben naar de "handleiding" aan het kijken, maar dat ziet er nog best lastig uit zo, of niet?
Toevallig nog hand-on tips om deze lampjes (philips LED-HL H7)in te bouwen?
Dit is het enige dat in de handleiding staat:
![]()
Clio 0.9 zen wit 2018
Ik heb helaas nog geen tijd gehad er aan te beginnen 
Hopelijk komende weken ergens. Zit er wel over te denken om in ieder geval bij de eerste koplamp de gehele koplampunit uit te bouwen om zo gemakkelijker te bepalen hoe ik het kan inbouwen...die tip kwam al eerder voorbij....
Hopelijk komende weken ergens. Zit er wel over te denken om in ieder geval bij de eerste koplamp de gehele koplampunit uit te bouwen om zo gemakkelijker te bepalen hoe ik het kan inbouwen...die tip kwam al eerder voorbij....
Ok succes daar mee. Denk zelf dat dat veel meer werk is. Ik had ze met nog geen 20 min erin.
Clio 0.9 zen wit 2018
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb deze Philips ook ingebouwd, zonder de koplamp eruit te halen, aan beide kanten niet losgehaald. Het is wel een beetje pielen omdat de ruimte erg krap is. Maar als je de koeling uitvouwt en beetje bij elkaar knijpt dan is het veertje er vrij makkelijk om te krijgen. De koplampen afstellen is wel een benodigd iets na het inbouwen, bij mij stond er 1 nogal scheef vergeleken met de halogeen, maar dit is met sleuteltje 10, en het witte lange plastic boutje in de koplamp, af te stellen. Ik heb de auto tegen de garage laten schijnen, en daarna de ander bijgesteld. Je kan ook eerst de halogeen laten schijnen tegen de garagepoort/muur, desnoods een stukje tape of iets dergelijks hoogte markeren, en de andere led daarna positioneren.
-
- forum starter
- Contacteer:
Nee heb geen foto's gemaakt. Het kleine kastje wat bij de lampen zit, kan prima in de koplamp unit. Deze heb ik er los in. Omdat de lamp vast zit. Beweegt de kleine unit amper. Deze kan eventueel met een dubbelzijdige tape vastgezet worden in de binnenkant van de unit. Daar is plek genoeg voor. Fotos vond ik geen meerwaarde. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik heb wel grotere rubbers gekocht voor achter op de lamp. Deze had ik bij mijn vorige led set nodig. Aangezien de ventilator van die lampen uitstak. Misschien is het nu ook voordelig omdat de koelvinnen nu verder uit elkaar kunnen. Scheelt mogelijk iets in hitte. In het begin van dit topic heb ik de rubbers beschreven.