Medianav gevoelig voor zon/warmte?

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
eds
beginner
Contacteer:

Medianav gevoelig voor zon/warmte?

Bericht door eds »

goedemorgen,

sinds kort in het bezit van een Clio 4 dCi Night&Day van 12-2014.
deze auto bevalt uitstekend, echter de medianav vindt ik toch wel een verhaal apart.

binnen 1 dag reageerde de touchscreen al slecht of helemaal niet, ook sprong hij tijdens het rijden spontaan naar een ander menu.
de medianav is door het autobedrijf gewisseld voor een exemplaar uit een andere clio van begin 2015.

deze 2e medianav heeft het dit verschijnsel ook, maar wel in mindere mate.
nu ik een paar weken verder ben, heb ik sterk de indruk dat dit alleen optreedt wanneer erg warm is in de auto en/of als de zon op het scherm schijnt.
wanneer ik in de vroege ochtend instap werkt de medianav altijd prima. Als ik 's middags instap met de temperaturen van de laatste week dan reageerd hij soms niet op de touchscreen. ook zie ik soms 1 van de toetsen in het radio menu ineens wit worden en vervolgens verspringen. ( gaat bv spontaan naar voorkeurslijst..)

nu vraag ik mij: is dit een eigenschap van dit apparaat ? of heb ik de stomme pech dat ik weer een slechte medianav heb ontvangen..

alvast bedankt voor de input.

ed
Clio 1.5 dci day&night 2014 black
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Medianav gevoelig voor zon/warmte?

Bericht door mox »

Ik denk dat de touchscreen-folie van je scherm slecht (geworden) is. Anders dan bij smartphones en tablets werkt het touchscreen van MediaNav resistief, d.w.z dat je door erop te drukken contact maakt tussen 2 doorzichtige lagen die voorzien zijn van elektrisch geleidend materiaal. Langs de randen zit (ook weer elektrich geleidende) lijm die los kan laten bij hoge temperaturen. In mijn vorige Clio had ik zelf een PC geknutseld met een Chinees 7" VGA-touchscreen eraan en dat raakte ook van slag bij warm weer.

Het volgende trucje heeft toen bij mij geholpen:

Ik heb alleen geen gasaansteker gebruikt, maar een verfstripper en een brede bankschroef met rubber bekken :DD
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
eds
beginner
Contacteer:

Re: Medianav gevoelig voor zon/warmte?

Bericht door eds »

ok, bedankt voor de snelle reactie, klinkt plausibel.
ik ga hiermee terug naar de verkoper, ik heb nog volledige garantie op de auto.
de truc in het filmpje wacht ik nog maar even mee..

mvg,
Clio 1.5 dci day&night 2014 black
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”