Accu iedere keer leeg.
Accu iedere keer leeg.
Vandaag alweer voor de derde keer. Accu helemaal leeg. Ik zoek me rot. Als ik ga meten wordt bij het op slot doen van de auto de stroom keurig afgeschakeld. Duurt een aantal minuten maar dan loop er nog maar 0,01A. Zou toch goed moeten zijn. Omdat ik de achterklep niet vertrouw let ik daar nu extra op. Binnenverlichting is uitgeschakeld. En toch een lege accu naa 1 nacht buiten. De afgelopen weken heb ik iedere avond de accu losgemaakt maar echt handig is dat natuurlijk niet. Kent iemand dit? Ik weet het niet meer.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Re: Accu iedere keer leeg.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het bleek dat het slot van de achterklep defect was en constant stroom vroeg. Dit is door de dealer opgelost door er een nieuw slot in te zetten. Het probleem hierna niet meer gehad!
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Dank je, ik heb al wat problemen met het slot gehad. Spontaan opengaan en niet opengaan. Ik ga een slot bestellen.B.Kokkelmans schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het bleek dat het slot van de achterklep defect was en constant stroom vroeg. Dit is door de dealer opgelost door er een nieuw slot in te zetten. Het probleem hierna niet meer gehad!
gr.
Robert
Wij hebben hetzelfde probleem...
Mijn vraag is was het hiermee opgelost?
Mijn vraag is was het hiermee opgelost?
-
- forum starter
- Contacteer:
Dynamo nog oke?
Ja dynamo is in orde. Als hij start laadt de accu direct goed bij. Zondag was de accu ontladen tot 5V, met veel moeite aan de praat gekregen; auto stond verkeerd voor startkabels. 200km gereden, accu nagenoeg vol. 's-nachts nog aan de lader gehangen en 's-ochtends om 08:00 vond de lader dat de accu 100% vol was. Die dag nog mee gereden, Nu anderhalve dag later (dinsdag begin van de middag) is de accu alweer zover leeg dat het slot nog net werkte maar starten was er al niet meer bij. Zit al een nieuwe accu in, heeft niets geholpen. Is al meer dan 6x (ben de tel kwijt) naar de dealer geweest (elke keer 2-4 dagen) waar we hem gekocht hebben, heeft niets opgeleverd. Is wel een Opel dealer maar die heeft inmiddels wel contact gehad met de Renault dealer. Van het laadsysteem is inmiddels zo'n beetje alles al vervangen en ook de accu dus al. Accu is vandaag weer gecontroleerd door de dealer en toch OK bevonden.
Ik vertrouw de achterklep ook niet want hij 'spookt', het is een automaat en soms als je hem in de achteruit zet springt de achterklep open; uit het slot alsof je op de knop drukt op de achterklep. Is ook al eens op de snelweg zomaar gebeurd. Dit zou op een sluiting met de achteruitrijlampen en/of remlichten kunnen duiden. Vaak reageert de achterklep ook niet op de schakelaar in de achterklep, heel moeizaam. Als je dan de auto weer op slot doet en weer open kan het zijn dat hij het wel weer doet; of niet...
Er zitten voortdurend allerlei fouten in het ODBII systeem, de meeste over te lage accuspanning maar ook die een sluiting naar de massa aangeven; het is alleen niet duidelijk wat er sluiting naar de massa geeft. Inmiddels zijn we er nu ongeveer 6 maanden druk mee. Ik heb de auto al weleens een aantal weken zelf gemonitord, spanning en stroom gemeten. Maar als de auto op slot gaat trekt de auto na twee minuten inderdaad ongeveer 0,01A maar dan toch is af en toe de accu weer echt helemaal leeg (tot ongeveer 5V). Je ziet wel de accuspanning in de loop van de dagen langzaam naar beneden gaan 12.8, 12.6, 12.4, 12.3, 12.1 en dan weer problemen. Meestal als de accu 100% vol geladen was ging het 7-10 dagen goed, het was nu voor het eerst dat hij er al na anderhalve dag de brui aan gaf.
Ik heb ook ergens gelezen over vocht (condens) in de schakelaar in de achterklep, vanochtend was de auto aan de buitenkant wel helemaal nat van de condens...
Daarom was ik benieuwd of het uitwisselen van het slot in de achterklep en/of de schakelaar in de achterklep geholpen heeft...
Het is overigens een Clio 4 GT Estate 1.2L 120pk uit 2014.
Ik vertrouw de achterklep ook niet want hij 'spookt', het is een automaat en soms als je hem in de achteruit zet springt de achterklep open; uit het slot alsof je op de knop drukt op de achterklep. Is ook al eens op de snelweg zomaar gebeurd. Dit zou op een sluiting met de achteruitrijlampen en/of remlichten kunnen duiden. Vaak reageert de achterklep ook niet op de schakelaar in de achterklep, heel moeizaam. Als je dan de auto weer op slot doet en weer open kan het zijn dat hij het wel weer doet; of niet...
Er zitten voortdurend allerlei fouten in het ODBII systeem, de meeste over te lage accuspanning maar ook die een sluiting naar de massa aangeven; het is alleen niet duidelijk wat er sluiting naar de massa geeft. Inmiddels zijn we er nu ongeveer 6 maanden druk mee. Ik heb de auto al weleens een aantal weken zelf gemonitord, spanning en stroom gemeten. Maar als de auto op slot gaat trekt de auto na twee minuten inderdaad ongeveer 0,01A maar dan toch is af en toe de accu weer echt helemaal leeg (tot ongeveer 5V). Je ziet wel de accuspanning in de loop van de dagen langzaam naar beneden gaan 12.8, 12.6, 12.4, 12.3, 12.1 en dan weer problemen. Meestal als de accu 100% vol geladen was ging het 7-10 dagen goed, het was nu voor het eerst dat hij er al na anderhalve dag de brui aan gaf.
Ik heb ook ergens gelezen over vocht (condens) in de schakelaar in de achterklep, vanochtend was de auto aan de buitenkant wel helemaal nat van de condens...
Daarom was ik benieuwd of het uitwisselen van het slot in de achterklep en/of de schakelaar in de achterklep geholpen heeft...
Het is overigens een Clio 4 GT Estate 1.2L 120pk uit 2014.
-
- forum starter
- Contacteer:
Probeer je dynamo los te koppelen en dan een meting doen. Geeft ie na het loskoppelen een lagere waarde aan, dan is je dynamo de boosdoener.
-
- beginner
- Contacteer:
Sinds ongeveer 6 maanden de trotste eigenaar van een prachtige blauwe clio estate gt line uit 2016. En ik ervaar sinds 2 weken hetzelfde probleem.
Niemand lijkt me echter te willen geloven als is ik zeg dat ik een lekstroom vermoed; zowel de dealer als de aankoop garage wil de accu vervangen.
Ik heb ook rare achterklep problemen en dit ook gemeld aan de garages: "nee kan niet het moet de accu zijn".
Met bovenstaand verhaal weet ik vrijwel zeker dat het de achterklep sluiting moet zijn.
de dynamo kan het overigens niet zijn omdat, het probleem dan veel vaker zou moeten optreden; dan kan het niet dat je er 2-3 dagen zonder problemen mee kan starten.
Niemand lijkt me echter te willen geloven als is ik zeg dat ik een lekstroom vermoed; zowel de dealer als de aankoop garage wil de accu vervangen.
Ik heb ook rare achterklep problemen en dit ook gemeld aan de garages: "nee kan niet het moet de accu zijn".
Met bovenstaand verhaal weet ik vrijwel zeker dat het de achterklep sluiting moet zijn.
de dynamo kan het overigens niet zijn omdat, het probleem dan veel vaker zou moeten optreden; dan kan het niet dat je er 2-3 dagen zonder problemen mee kan starten.
Wat wellicht een idee is om de zekering voor de deurvergrendeling er uit te halen. Dan kan je zien of de accu dan wel leeg loopt. Als je de apparatuur er voor hebt kun je op die punt ook de stroom meten, dan weer je het zeker. Of misschien wil kan de garage dit voor je meten. Als ze 100% zeker zijn dan loopt hier geen grote stroom en als die er wel loopt heb jij gelijk.
Alleen ik denk niet dat je auto dan nog op slot gaat of als hij op slot is dat je hem open krijgt. Verwacht het wel met de normale sleutel. Of je moet een raam los laten, kom je er altijd in.
Alleen ik denk niet dat je auto dan nog op slot gaat of als hij op slot is dat je hem open krijgt. Verwacht het wel met de normale sleutel. Of je moet een raam los laten, kom je er altijd in.
-
- beginner
- Contacteer:
Momenteel bij de garage en er bleek inderdaad sluiting in de kofferklep schakelaar te zitten. Het rubber was nog heel maar als je de schakelaar openmaakt dan is deze helemaal geoxcideerd(roest) en vochtih van binnen.
Jammer dat dit probleem niet wordt erkend door renault. Het scheelde niks of er was wederom een nieuwe accu in gegaan.
Laat je dus met dit probleem niet opzadelen met een nieuwe accu oid.
Jammer dat dit probleem niet wordt erkend door renault. Het scheelde niks of er was wederom een nieuwe accu in gegaan.
Laat je dus met dit probleem niet opzadelen met een nieuwe accu oid.