Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Re: Softwareaanpassingen, gedragsveranderingen
@mox:
Ik krijg het maar niet voor elkaar de connecten naar bij ODB2 interface (met Pic-controller) via bluetooth.
Vanaf 2 laptops geprobeert (Win8.1 en Win10).
Hoe connect jij vanuit DDT4All? Kies je allen de poort bovenin of kiesj je ook het Bluetooth logo? Daarmee verandert ook de poortsnelheid; op welke snelheid connect jij?
heb je de auto gestart of alleen op contact?
Start je DDT4All via de snelkoppeling die de installatie in je startmenu aanmaakt of via de .bat file in de installatiedirectory?
Pffff, best gedoe hoor.. Haha!
Ik krijg het maar niet voor elkaar de connecten naar bij ODB2 interface (met Pic-controller) via bluetooth.
Vanaf 2 laptops geprobeert (Win8.1 en Win10).
Hoe connect jij vanuit DDT4All? Kies je allen de poort bovenin of kiesj je ook het Bluetooth logo? Daarmee verandert ook de poortsnelheid; op welke snelheid connect jij?
heb je de auto gestart of alleen op contact?
Start je DDT4All via de snelkoppeling die de installatie in je startmenu aanmaakt of via de .bat file in de installatiedirectory?
Pffff, best gedoe hoor.. Haha!
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
Henk,
Je moet eerst zorgen dat de laptop verbinding heeft met de OBD2-tool. Daarvoor moet de OBD2-tool stroom hebben via de OBD2-poort van de auto. In mijn geval heb ik de auto gestart, maar mogelijk is alleen op contact ook goed. In het bluetooth menu van Windows maak je vervolgens een nieuwe bluetooth verbinding. De tool die ik gebruik vroeg toen om een pincode, namelijk "1234". Daarna start je DDT4all en klik je op het bluetooth logo. Daar staat dan minimaal 1 seriële poort om verbinding te maken met de auto. Klik op de seriële poort en daarna op verbinden.
Het maakt overigens niet uit of je de snelkoppeling of de .bat file gebruikt.
Succes.
Je moet eerst zorgen dat de laptop verbinding heeft met de OBD2-tool. Daarvoor moet de OBD2-tool stroom hebben via de OBD2-poort van de auto. In mijn geval heb ik de auto gestart, maar mogelijk is alleen op contact ook goed. In het bluetooth menu van Windows maak je vervolgens een nieuwe bluetooth verbinding. De tool die ik gebruik vroeg toen om een pincode, namelijk "1234". Daarna start je DDT4all en klik je op het bluetooth logo. Daar staat dan minimaal 1 seriële poort om verbinding te maken met de auto. Klik op de seriële poort en daarna op verbinden.
Succes.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Helaas... Allemaal gedaan.peter85 schreef:Henk,
Succes.
Heb je een snelheid ingesteld of gewoon de standaard (hoogste) zo gelaten?
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
Uit mijn hoofd, want ik heb de spullen niet bij de hand:
Ik gebruik een oude HP-laptop met ingebouwde bluetooth en Windows 7 erop. Windows 7 maakt (na koppeling via bluetooth) 2 compoorten voor de OBD2-interface aan. Dit kan je checken onder "ports" in de device manager. Als je in ddt4all voor verbinding via bluetooth kiest krijg je beide poorten te zien. Eén daarvan doet niets (bij mij de eerste), de andere wel. Zodra je de juiste poort hebt geselecteerd laat ddt4all linksonder zien dat je verbinding hebt. Snelheid laat ik op default staan. Lezen/schrijven van parameters lukt pas als je ddt4all in expertmode hebt gezet (via het Einstein-knopje linksboven).
Ik start ddt4all op via de batchfile, maar ik heb daarin wel een beetje aan het path moeten editten. Hij deed het oorspronkelijk namelijk niet. Van het bestaan van een snelkoppeling weet ik niets af.
De auto hoeft in principe alleen op contact te staan (kaart in de gleuf stoppen), maar het is verstandig om de motor te starten om plotseling uitvallen te voorkomen. Om te communiceren via de multimedia-canbus (schakelaartje in de andere stand) hoef je alleen maar de radio aan te zetten, zonder de auto op contact te hebben. Ik geloof zelfs dat aanzetten niet eens nodig en dat het voldoende is als de klok in beeld staat. Ik zou niet aan het schakelaartje op de interface komen terwijl de OBD2-interface in de auto geplugd zit.
Ik benadruk het nog maar even:
Als er iets kapot gaat of als bijv. bij een botsing de veiligheidssystemen niet meer blijken te werken ben ik niet aansprakelijk!
Ik gebruik een oude HP-laptop met ingebouwde bluetooth en Windows 7 erop. Windows 7 maakt (na koppeling via bluetooth) 2 compoorten voor de OBD2-interface aan. Dit kan je checken onder "ports" in de device manager. Als je in ddt4all voor verbinding via bluetooth kiest krijg je beide poorten te zien. Eén daarvan doet niets (bij mij de eerste), de andere wel. Zodra je de juiste poort hebt geselecteerd laat ddt4all linksonder zien dat je verbinding hebt. Snelheid laat ik op default staan. Lezen/schrijven van parameters lukt pas als je ddt4all in expertmode hebt gezet (via het Einstein-knopje linksboven).
Ik start ddt4all op via de batchfile, maar ik heb daarin wel een beetje aan het path moeten editten. Hij deed het oorspronkelijk namelijk niet. Van het bestaan van een snelkoppeling weet ik niets af.
De auto hoeft in principe alleen op contact te staan (kaart in de gleuf stoppen), maar het is verstandig om de motor te starten om plotseling uitvallen te voorkomen. Om te communiceren via de multimedia-canbus (schakelaartje in de andere stand) hoef je alleen maar de radio aan te zetten, zonder de auto op contact te hebben. Ik geloof zelfs dat aanzetten niet eens nodig en dat het voldoende is als de klok in beeld staat. Ik zou niet aan het schakelaartje op de interface komen terwijl de OBD2-interface in de auto geplugd zit.
Ik benadruk het nog maar even:
Als er iets kapot gaat of als bijv. bij een botsing de veiligheidssystemen niet meer blijken te werken ben ik niet aansprakelijk!
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum starter
- Contacteer:
kan je via ddt4all instellen dat de spiegels automatisch in en uitklappen als je de auto op slot doet doormiddel van weglopen? en dat ze weer open gaan als je de auto open doet als je op de knop drukt op het handvat.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dit gebeurd bij mij al automatisch...
Staan je spiegels op automatisch (waar je ze kunt verstellen van de deur)
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb dat knopje zegmaar 180 graden gedraaid. Dan klappen ze in maar ze klappen niet uit als ik de motor startB.Kokkelmans schreef:Dit gebeurd bij mij al automatisch...
Automatisch inklappen werkt alleen op de phase 2, is geheel ander systeem en bedieningspaneel (van Mégane IV)
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
-
- forum starter
- Contacteer:
ah jammer. onze scenic uit 2013 had hetzelfde paneel als de clio phase 1 en bij de scenic klapte het wel automatisch in.Bas1975 schreef:Automatisch inklappen werkt alleen op de phase 2, is geheel ander systeem en bedieningspaneel (van Mégane IV)
is het ook niet in te stellen in ddt4all
-
Laatst gewijzigd door Tomasvs op 06 feb 2019 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum starter
- Contacteer:
Als je dit gelukt is zou je dan willen zeggen hoe je dit gedaan hebt?Tomasvs schreef:Dat is ook iets wat ik wil gaan uitproberen met DDT4ALL ja! Bij mijn 207 deed hij dat ook automatisch.
-
Laatst gewijzigd door Tomasvs op 06 feb 2019 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum starter
- Contacteer:
ah okay.Tomasvs schreef:Jep doe ik, kan alleen nog wel even duren... Heb de verkeerde OBD adapter binnen gekregen, dus wacht op een nieuwe.
ik krijg die van mij vandaag binnen.
Maar hoe weet je nou of je de adapter moet gebruiken waar je de draadjes hebt omgesoldeerd of niet?
Bij android auto activeren moet het zoizo maar moet het ook bij al het andere zoals de achterlichten constant laten branden? of kan je dan de obd rechtstreeks erin doen.
-
Laatst gewijzigd door Tomasvs op 06 feb 2019 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
wie wil kan mijn lampjes achter laten branden?
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Correct.Tomasvs schreef:Voor zaken die niet geregeld worden via het multimedia systeem (zoals bochtverlichting of achterlichten constant branden hoef je volgens mij niets om te solderen.
Sterker nog, ik heb in berichten gelezen dat ook het multimedia systeem bij sommige modellen gewoon via de "normale" CAN-bus benaderbaar is.
Als je nou 'ns begint om wat dichterbij te gaan wonen... :DB.Kokkelmans schreef:wie wil kan mijn lampjes achter laten branden?
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Dat kan ik ook van jou zeggen haha.
Wie van de heren me DDT4All komt binnenkort eens op vakantie in het oog zo mooie zuid Limburg?
Wie van de heren me DDT4All komt binnenkort eens op vakantie in het oog zo mooie zuid Limburg?
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
ik heb net mijn obd2 naar usb binnengekregen. maar hoe krijg je hem in vredesnaam open om te kijken of de pic chip erin zit.
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Er zitten ofwel schroeven onder de blauw/oranje sticker, ofwel beide delen zijn geklemd/gelijmd. In het laatste geval gebruik ik vaak een oud psje van het een of ander om de boel niet te beschadigen.thebest07111 schreef:ik heb net mijn obd2 naar usb binnengekregen. maar hoe krijg je hem in vredesnaam open om te kijken of de pic chip erin zit.
Succes!
-
- forum starter
- Contacteer:
thanks.HenkRenting schreef:Er zitten ofwel schroeven onder de blauw/oranje sticker, ofwel beide delen zijn geklemd/gelijmd. In het laatste geval gebruik ik vaak een oud psje van het een of ander om de boel niet te beschadigen.thebest07111 schreef:ik heb net mijn obd2 naar usb binnengekregen. maar hoe krijg je hem in vredesnaam open om te kijken of de pic chip erin zit.
Succes!
maar onder de sticket zitten geen schroeven en het is dus aan elkaar gelijmd
echter kan ik er nooit met een pasje tussenkomen
- HenkRenting
- forum starter
- Contacteer:
Tsja, dan zul je toch met een mesje of zo in de weer moeten. Wees creatief zou ik zeggen...thebest07111 schreef: thanks.
-
- forum starter
- Contacteer:
HenkRenting schreef:Tsja, dan zul je toch met een mesje of zo in de weer moeten. Wees creatief zou ik zeggen...thebest07111 schreef: thanks.
ja het is gelukt bedankt.
Nog 1 vraag ik heb een briefje erbij gehad dat ik de drivers van elm327.com moet halen maar deze site doet het niet.
Waar kan i kze het beste vandaan halen.
hij staat onder device manager nu als prolific usb to serical comm port(com3) met een uitroepteken en scanmaster elm ziet hem ook niet.
-
- forum starter
- Contacteer:
heeft iemand voor mij misschien een ecu database aangezien ik die nergens kan vinden.