Geluidsinstellingen Media nav

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
cherrypattij
beginner
Contacteer:

Geluidsinstellingen Media nav

Bericht door cherrypattij »

Sinds kort heb ik een Renault Clio uit 2017.
Als ik de geluidsinstellingen (voor bijvoorbeeld de telefoon, navi en boxen achterin) wil aanpassen in de media Nav en vervolgens de auto of medianav uit- en aanzet, staan de geluidsinstellingen weer op de standaard 15.

Wellicht is het super makkelijk, maar ik kom er helaas niet uit.

Weet iemand hoe dit te verhelpen?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Geluidsinstellingen Media nav

Bericht door jeroen33 »

Bewaart hij de rest van de instellingen wel gewoon?
Telefoonvolume gaat sowieso altijd terug naar een veel te laag niveau nadat je het contact hebt afgezet.
Je moet er aan wennen altijd het volume naar maximaal te draaien zodra je opneemt.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
cherrypattij
beginner
Contacteer:

Inmiddels langs de garage geweest en die heeft even met een Renault dealer gebeld en die heeft aangegeven dat hier niets aan te doen is. Zo werkt de Media NAV eenmaal. Heel apart, maar niets aan te doen. Je zal elke keer wanneer je de auto start de geluidsinstellingen in moeten stellen. Dit zijn geluidsininstellingen voor bijvoorbeeld de toon wanneer je wordt gebeld etc.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Dat heb ik nooit aangepast.
Maar verder bewaart hij je instellingen toch wel neem ik aan zoals hoge en lage tonen. Loudness enz.
Medianav lijkt een heel leuk apparaat, maar heeft zo zijn tekortkomingen
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
cherrypattij
beginner
Contacteer:

Ja dat gelukkig wel :-). Bij de geluidsinstellingen heb je bijvoorbeeld 6 opties om het geluid aan te passen v en van de helft onthoudt hij het niet en van de andere helft wel. Apart, maar helaas niets aan te doen. Bedankt voor je hulp!
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Ik heb zelfs het vage issue, dat de levels qua geluid af wijken. Net of dat bij de ene start het geluid wél een boost krijgt, en bij de andere start niet.
Anders verwoord:
-Normaal moet je het op standje 20 zetten voordat het erg hard staat
-Bij de andere x is het bij standje 8 al oorverdovend

Dit is een gevaarlijk iets, want je blaast hiermee je speakers op.. niets vermoedend stop ik mijn auto. Audio stond op standje 12.
Volgende ochtend dus starten, hij start met standje 12, en ALLES kraakt als de tering, zo hard stond het.

Heb dit nu al een paar x gehad. Uit voorzorg zet ik dus mijn volume nu op 2 voordat ik de auto stop. Maar of ik dit consequent kan blijven doen en het niet eens vergeet.. gevaarlijk issue.
cherrypattij
beginner
Contacteer:

Dit is inderdaad heel vervelend. Je schrikt je een hoedje als je de auto start. Ben je nog langs de garage/dealer geweest?
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Nee kunnen er niets mee joh. Is het MediaNav Standard. Met 4.0.6 firmware. Die is al jaren zo, zonder updates. Dus verwacht er geen fix van.
kosjer
beginner
Contacteer:

Bericht door kosjer »

beste, je kan de medianav al updaten naar de laatste versie 8.05, en daar zijn wijzigingen voor het volume niveau en zo verbeterd. De versie die jij nu hebt nl 4.0.6 is al een zeer oude versie.
De updat doe je via de medianav tool
RoytjeP
forum starter
Contacteer:

Bericht door RoytjeP »

Dat kan alleen met de MediaNav Evolution. De opvolger. Voor de MediaNav Standaard is versie 4.0.6 de laatste versie.
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Bij mij knallen de bassen uit de radio wanneer ik direct na het starten van de motor weg rij en niet wacht totdat de radio is opgestart. Wacht ik tot de radio helemaal is opgestart dan heb ik wel mijn geluidsinstellingen.

Vroeger moest je een Diesel voorgloeien, nu moet je in deze tijd wachten tot je radio is opgestart. Voor mij nooit meer een Renault door ook andere euvels waar ze niets aan kunnen (willen?) doen.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”