Voor mijn clio wil ik de speakers vervangen. Er zit al een aftermarket radio in. Nu vraag ik me af of het nodig is om de tweeters ook te vervangen.
Als ik wel de tweeters wil vervangen en ik koop een composet, is het dan nodig om een filter te plaatsen of kan ik de tweeter gewoon vervangen?
Heeft ook iemand ervaring met de plug en play sets die "custom" gemaakt zijn? Zoals dit:
https://www.caraudioshop.nl/voor-uw-aut ... 42983.html
Ik hoor het graag.
Tweeter vervangen nodig?
Re: Tweeter vervangen nodig?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Zitten er filters tussen en waar zitten die?
Listen, Smile, Agree and then do whatever the fuck you were gonna do anyway. Rule no.1, Fuck what they think. -A happy man-
-
- beginner
- Contacteer:
De filters zitten op de tweeters gesoldeerd.
Echter gaan de speakerkabels wel ieder apart naar de speakers toe. Dus 8 draden in totaal. ( 2 draden worden opgesplits naar de tweeter en naar mid links en rechts in de deur). Teneinde links en rechtsachterzijde 2 x 2 draden.
Echter gaan de speakerkabels wel ieder apart naar de speakers toe. Dus 8 draden in totaal. ( 2 draden worden opgesplits naar de tweeter en naar mid links en rechts in de deur). Teneinde links en rechtsachterzijde 2 x 2 draden.
-
- beginner
- Contacteer:
Nou even een korte update:
Ik heb gaatjes geboord om de tweeterkabels naar crossovers te begeleiden. De deuren hebben een soort stekker waar ik even niet zo heel veel mee kon. Dus de crossovers vast geplakt met dubbelzijdig tape aan de binnenzijde van de deurpanelen.
Alles getest en het werkt als een zonnetje!
Ik heb gaatjes geboord om de tweeterkabels naar crossovers te begeleiden. De deuren hebben een soort stekker waar ik even niet zo heel veel mee kon. Dus de crossovers vast geplakt met dubbelzijdig tape aan de binnenzijde van de deurpanelen.
Alles getest en het werkt als een zonnetje!