Een paar vraagjes over Rlink
Een paar vraagjes over Rlink
Beste mensen,
Inmiddels een aantal maanden trotse eigenaar van een Clio Estate Dynamique met Rlink. Auto rijdt fantastisch en Rlink, met name de navigatie, is een mooi systeem. Ik vind het wel een erg omslachtig systeem waarbij een aantal simpel lijkende handelingen eigenlijk in uitvoering helemaal niet zo simpel zijn.
Voorbeeld: van USB naar radio veranderen zou met 1 handeling te doen moeten zijn. Het kan met de mode knop op de bedieningsunit achter het stuur maar dan moet je een paar keer drukken (met flinke vertraging reageert het systeem dan) en via het scherm zelf is het helemaal een drama.
Kan dit sneller/handiger?
Ik zou, als ik op het scherm kijk, graag ook de RDS zichtbaar willen hebben. Radiozenders geven tekstinfo over flitsers, welk nummer ze op dit moment aan het spelen zijn etc. Ik heb uitgebreid gezocht in de instellingen van Rlink en het boekje er uiteraard op nageslagen maar ik kan niet vinden hoe RDS zichtbaar wordt in het radioscherm. Kan dit uberhaupt niet of hoe werkt dit dan?
Ik heb kunnen vinden in het systeem dat je of de wisseling van nacht- naar dagkleur van de kaarten kan automatiseren door het te linken aan het aan- of uitgaan van de dimlichten. De andere optie is handmatig wisselen via de plus rechts onderin.
Beide vind ik niet echt handig. Omdat ik een lichtsensor heb, wisselen mijn kaartkleuren al bij het doorrijden van een tunnel. Het is helemaal jammer als de verlichting al vrij vroeg aan gaat omdat het begint te schemeren, dan zijn de nachtkleuren echt nog te donker.
Nu mijn vraag: Kan je het systeem zo instellen dat de wisseling van dag naar nacht (en andersom) kan instellen op ingestelde tijd (linken aan de klok). Dat is veel handiger.
Graag hoor ik van jullie wat de diverse mogelijkheden zijn.
Onwijs bedankt alvast voor jullie input!
Inmiddels een aantal maanden trotse eigenaar van een Clio Estate Dynamique met Rlink. Auto rijdt fantastisch en Rlink, met name de navigatie, is een mooi systeem. Ik vind het wel een erg omslachtig systeem waarbij een aantal simpel lijkende handelingen eigenlijk in uitvoering helemaal niet zo simpel zijn.
Voorbeeld: van USB naar radio veranderen zou met 1 handeling te doen moeten zijn. Het kan met de mode knop op de bedieningsunit achter het stuur maar dan moet je een paar keer drukken (met flinke vertraging reageert het systeem dan) en via het scherm zelf is het helemaal een drama.
Kan dit sneller/handiger?
Ik zou, als ik op het scherm kijk, graag ook de RDS zichtbaar willen hebben. Radiozenders geven tekstinfo over flitsers, welk nummer ze op dit moment aan het spelen zijn etc. Ik heb uitgebreid gezocht in de instellingen van Rlink en het boekje er uiteraard op nageslagen maar ik kan niet vinden hoe RDS zichtbaar wordt in het radioscherm. Kan dit uberhaupt niet of hoe werkt dit dan?
Ik heb kunnen vinden in het systeem dat je of de wisseling van nacht- naar dagkleur van de kaarten kan automatiseren door het te linken aan het aan- of uitgaan van de dimlichten. De andere optie is handmatig wisselen via de plus rechts onderin.
Beide vind ik niet echt handig. Omdat ik een lichtsensor heb, wisselen mijn kaartkleuren al bij het doorrijden van een tunnel. Het is helemaal jammer als de verlichting al vrij vroeg aan gaat omdat het begint te schemeren, dan zijn de nachtkleuren echt nog te donker.
Nu mijn vraag: Kan je het systeem zo instellen dat de wisseling van dag naar nacht (en andersom) kan instellen op ingestelde tijd (linken aan de klok). Dat is veel handiger.
Graag hoor ik van jullie wat de diverse mogelijkheden zijn.
Onwijs bedankt alvast voor jullie input!
Renault Clio Estate TCe 90 Dynamique
Rouge Flamme
comfort extra, city extra, R-link, passion noir
Rouge Flamme
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Een paar vraagjes over Rlink
RDS wordt volgens mij alleen meegegeven met FM-radio.
Ik ben net terug uit Frankrijk en dat is zo goed als DAB-loos. Daar luisterde ik naar Notalgie op FM en toen zag ik inderdaad de tekstbalk contimu wijzigen.
groen_duiven
Ik ben net terug uit Frankrijk en dat is zo goed als DAB-loos. Daar luisterde ik naar Notalgie op FM en toen zag ik inderdaad de tekstbalk contimu wijzigen.
groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Applicatie: 11.346.3206684-8060
GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Oh ok. Dat zal het we zijn denk ik. Ik luister continu digitale radio. Nog iemand die weet hoe het zit met de verlichting?
Dank, groen_duiven
Dank, groen_duiven
Renault Clio Estate TCe 90 Dynamique
Rouge Flamme
Rouge Flamme
Goede avond, betreffende het RDS verhaal. Deze is enkel via de plus functie in de rechter onderhoek boven water te krijgen. Er verschijnt dan een keuze menuutje waar je de optie aan kan klikken. Vervolgens verschijnt er pontificaal een blok met de tekst in het scherm. Je moet het wel weer uitklikken om verder van de reguliere functies gebruik te kunnen maken. Je kan het dus helaas niet zichtbaar maken tijdens het normaal afspelen van de radio.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Bij mij komt steeds de melding dat mijn adresboek is upgeload is dit nog steeds standaard?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Ja dit is standaard, bij elke koppeling met de telefoon haalt hij het adresboek op. Dit kun je in de opties uitzetten.
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
De verlichting kan enkel automatisch of handmatig ingesteld worden. Naar mijn weten gaat dat niet met een tijdklok
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- forum starter
- Contacteer:
Inzake het switchen van Radio naar USB en andersom;
als je in het afspeelscherm staat, kan je ook met het "+" onderin gaan naar Kies Bron en zo alsnog naar een andere bron aan. Meer variaties, naast de stuurbediening, is er niet.
Verlichting kan, zoals B.Kokkelmans zegt, alleen handmatig of automatisch gaan.
als je in het afspeelscherm staat, kan je ook met het "+" onderin gaan naar Kies Bron en zo alsnog naar een andere bron aan. Meer variaties, naast de stuurbediening, is er niet.
Verlichting kan, zoals B.Kokkelmans zegt, alleen handmatig of automatisch gaan.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Er mag toch eens een update komen voor de rlink zodat die vervelende melding weg is en het systeem sneller werkt.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
- forum starter
- Contacteer:
De nieuwe R-links (?) werken erg snel, sneller dan de eerste versies van Evolution en de systemen in de Phase I.
Mijn R-link is onlangs vervangen (wegens vele problemen) en deze is zóveel sneller. Eigenlijk wat je wilt; direct respons.
I know, oude R-linkversies hebben hier niets aan. Geen idee wat er exact anders is overigens.
Mijn R-link is onlangs vervangen (wegens vele problemen) en deze is zóveel sneller. Eigenlijk wat je wilt; direct respons.
I know, oude R-linkversies hebben hier niets aan. Geen idee wat er exact anders is overigens.