Allen
Binnenkort wil ik gaan kijken bij een tweedehands ( particulier) aangeboden Clio dci uit 2015 met 23000 km.
Naast beoordeling exterieur en interieur, slijtage banden en proefrit vraag ik me af of er nog andere specifieke punten zijn waarop ik moet letten.
Heb gelezen over " rammels" in de voortrein, soms veroorzaakt door remblokken .
Kortom hebben jullie nog tips en aandachtspunten ? P
Waar op letten bij aanschaf Clio 4 dci uit 2015
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Waar op letten bij aanschaf Clio 4 dci uit 2015
Check kenteken op RDW.NL. Kan je zien hoeveel eigenaren hij heeft gehad en of de kilometerstand correct is. Een diesel en dan in 2 jaar 23.000 km ??
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Km is perfect mogelijk en die motor is dan in gereden.Ik heb er 42 op 4 jaar.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Als je zo weinig kilometers maakt, waarom dan een diesel ? Duurder in aanschaf, duurder in wegenbelasting, duurder in onderhoud, 1e apk al na 3 jaar ipv 4 jaar etc.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Bij ons noemen ze dat keuring .Hij is verleden maand gekeurd en dit voor twee jaar.De diesel prijzen zoek ik hier http://www.brandstof-zoeker.nl/Limburg/Maastricht/ want in Nederland zijn de prijzen van de diesel goedkoper dan in België en elke week kom ik in Nederland.Aan de clio zijn in het begin wat probleempjes geweest met gekraak en wind geruis maar dit hebben ze zeer goed hersteld en gratis .Tijdens de vier jaar dat ik de clio heb zijn er alleen remmen vervangen en de onderhoudsbeurten voor de rest is hij zuinig met zijn 4.2 liter op 100 km terwijl ik geen rustige rijder ben.En mijn winterbanden zijn ook nog tip top in orde zodoende kan ik nog wel een paar jaartjes verder rijden.Ik heb ook bij aankoop een goede deal gedaan bij het inleveren van mijn clio 3 dit was ook een diesel waar je toen nog korting kreeg van de regering omdat het ECO was.Persoonlijk vind ik ook dat de Diesel beter trekt bij bergop en prettiger rijd dan de benzine.Ik heb er geen spijt van .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

-
- beginner
- Contacteer:
Dank voor jullie reacties, de km stand wordt veroorzaakt doordat ik in België naar een auto zoek. Hebben in het algemeen minder km dan in NL. Ben juist op zoek naar weetjes als windgeruis en kraakjes
Windgeruis bij de voornamen heb om ergens gelezen oplossing is nieuwe rubbers ???
Waar zitten de kraakjes ?? En wat was de oplossing
Windgeruis bij de voornamen heb om ergens gelezen oplossing is nieuwe rubbers ???
Waar zitten de kraakjes ?? En wat was de oplossing
-
- beginner
- Contacteer:
Inmiddels heb ik de (Belgische) Clio gekocht en is zij geemigreerd naar NL, keuring ivm tegenbewijs BPM is geweest ,
deze week naar de RDW, BPM betalen en dan kenteken thuiskrijgen , platen erop en rijden maar !
deze week naar de RDW, BPM betalen en dan kenteken thuiskrijgen , platen erop en rijden maar !
Het windgeruis bij de voorramen kan inderdaad opgelost worden met nieuwe rubbers. Echter moet er dan wel een scheur in het rubber zitten.
Bij mijn clio was het al voldoende om de kunststof strip tussen de 2 ramen opnieuw te laten af kitten.
Scheelt toch weer wat geld
Bij mijn clio was het al voldoende om de kunststof strip tussen de 2 ramen opnieuw te laten af kitten.
Scheelt toch weer wat geld