Ik wil graag andere speaker plaatsen in m'n Clio IV met bass reflex behuizing in de voorste deuren.
Nu hoeft er geen heel dikke bas uit te komen, want er komt toch wel een subwoofer.
Maar welke speakers werken goed samen met de bass reflex behuizing?
Had een setje van JVC liggen, maar die klonken in de behuizing nog slechter dan de originele speakers.
Echt helemaal geen lage tonen meer te ontdekken. Heb maar snel de originele speakers weer teruggezet.
Welke speakers werken goed in de Bass Reflex behuizing
Welke speakers werken goed in de Bass Reflex behuizing
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Re: Welke speakers werken goed in de Bass Reflex behuizing
Ik had niet verwacht dat sommige speaker niet zouden klinken in de behuizing..Wellicht bij de audiospeciaal zaak in de buurt vragen of er speciaal speakers zijn voor gepoorte behuizing? Ik ga ze ook op korte termijn vervangen want het klinkt nu echt nergens naar. Mocht ik tussentijds hier wat info over kunnen vinden zal ik het hier delen.
Re: Welke speakers werken goed in de Bass Reflex behuizing
Die van JVC was maar een setje van € 40,-, maar dat het echt stukken slechter zou klinken als de originele had ik niet verwacht. Hoge tonen waren ook niet beter dan uit die standaard papieren rommel en laag was er helemaal niet meer.
Wil best € 120,- ofzo uitgeven aan betere speakers, maar dan wil ik wel graag weten of die goed werken in de BR behuizing.
Nu rijd ik nog amper in de auto, dus stoor ik mij er minder aan, maar over 2 weken wordt het wel mijn dagelijkse vervoer en dan wil ik wel een upgrade.
Had ook de tweeter kapjes op het dashboard al losgemaakt om te kijken naar de mogelijkheden, maar daar zit weer een stuk plastic onder waarvan ik niet weet hoe dat weer los moet om er eventueel in de toekomst een tweeter in te kunnen plaatsen.
Maar een subwoofer komt er toch wel. Die is al in de maak zodat deze mooi past in de dubbele bodem. Dat zal qua laag al genoeg doen, dus wellicht laat ik de rest nog even zitten tot ik een keer zin en tijd heb om tweeters en filters te gaan plaatsen.
Wil best € 120,- ofzo uitgeven aan betere speakers, maar dan wil ik wel graag weten of die goed werken in de BR behuizing.
Nu rijd ik nog amper in de auto, dus stoor ik mij er minder aan, maar over 2 weken wordt het wel mijn dagelijkse vervoer en dan wil ik wel een upgrade.
Had ook de tweeter kapjes op het dashboard al losgemaakt om te kijken naar de mogelijkheden, maar daar zit weer een stuk plastic onder waarvan ik niet weet hoe dat weer los moet om er eventueel in de toekomst een tweeter in te kunnen plaatsen.
Maar een subwoofer komt er toch wel. Die is al in de maak zodat deze mooi past in de dubbele bodem. Dat zal qua laag al genoeg doen, dus wellicht laat ik de rest nog even zitten tot ik een keer zin en tijd heb om tweeters en filters te gaan plaatsen.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.