Aankooptips Clio 3
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Met hoofdruimte zit het bij mij wel goed. Heb iets van 3-5 cm over maar heb de stoel wel op de laagste stand staan anders zit ik wel met me hoofd tegen het dak
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Zo herkenbaar :D
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Zo, vandaag eentje gepast 
Het stuur staat een tikkie ver weg, dus een in diepte verstelbaar stuur zou welkom zijn.
Verder kan ik melden dat het qua hoofdruimte prima zit.
De auto an sich was me te duur, maar stond wel dichtbij. Dus die is het sowieso niet geworden. (Ook overgespoten, en een brulpijp eronder)
Ik kom van BMW en de afwerking van een Clio is natuurlijk niet vergelijkbaar.
Nu viel het me niet tegen, maar ik twijfel nu toch een beetje of ik de stap ga maken.

Het stuur staat een tikkie ver weg, dus een in diepte verstelbaar stuur zou welkom zijn.
Verder kan ik melden dat het qua hoofdruimte prima zit.
De auto an sich was me te duur, maar stond wel dichtbij. Dus die is het sowieso niet geworden. (Ook overgespoten, en een brulpijp eronder)
Ik kom van BMW en de afwerking van een Clio is natuurlijk niet vergelijkbaar.
Nu viel het me niet tegen, maar ik twijfel nu toch een beetje of ik de stap ga maken.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Heb je het rijgedrag ook vergeleken?
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Voor zover vergelijkbaar...
Ik rijd als daily een Bmw f31, dat is natuurlijk geen Clio.
Moet je ook niet willen vergelijken, want het is totaal anders.
De Clio had wel een hoog fungehalte. Maar de enorme brulpijp die er onder zat bedoel dat een beetje.
Ik rijd als daily een Bmw f31, dat is natuurlijk geen Clio.
Moet je ook niet willen vergelijken, want het is totaal anders.
De Clio had wel een hoog fungehalte. Maar de enorme brulpijp die er onder zat bedoel dat een beetje.
1.5DCI of 1.2TCE
Ik ben aan het kijken naar een Clio 3 voor woon-werk verkeer. Liefst phase 2
De totale afstand per dag zal zo'n 70km zijn.
Ik lees overal dat het verbruik van de 1.2TCE enorm tegenvalt wat hem erg duur maakt om dagelijks te rijden.
Een diesel moet ook wel uitkunnen met 25.000km per jaar.
Ook zou de 1.5DCI beter overweg kunnen met onze lichte caravan.
Maar daarover lees ik weer verhalen dat deze motor veel problemen zou geven.
Ik zoek vooral een zuinig, betaalbaar en betrouwbare auto.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?
De totale afstand per dag zal zo'n 70km zijn.
Ik lees overal dat het verbruik van de 1.2TCE enorm tegenvalt wat hem erg duur maakt om dagelijks te rijden.
Een diesel moet ook wel uitkunnen met 25.000km per jaar.
Ook zou de 1.5DCI beter overweg kunnen met onze lichte caravan.
Maar daarover lees ik weer verhalen dat deze motor veel problemen zou geven.
Ik zoek vooral een zuinig, betaalbaar en betrouwbare auto.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Ik heb een TCe. Met de kilometers die jij opgeeft zou ik die ruilen voor de diesel. TCe gaat prima wanneer je de kilometers maakt met snelheden tot zo'n 100/110 km/u. Rij je vaak hogere snelheden is de de TCe minder zuinig in verbruik. Daarbij kan de diesel beter overweg met een caravan. Wat betrouwbaarheid betreft valt dat erg mee. De 1.5 in de Clio 3 geeft amper problemen. Wat er negatief over dat blok wordt geschreven staat veel in relatie tot een voorganger er van, de 1.9D. Toen de 1.5 als opvolger overbleef werd er weemoedig teruggekeken naar de 1.9 die als een soort superdiesel motor wordt gezien.
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
In jouw geval zou ik ook voor een dci gaan! De verhalen van slechte k9k's zijn vooral afkomstig van de allereerste serie in de Clio 65, daarna is deze motor een stuk verbetert!
-
- forum starter
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 09 feb 2010 22:25
- Contacteer:
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
zoals eerder gezegd hier, TCe100 is een prima blok maar niet de zuinigste. In jou geval is de dCi de beste keus gezien de kilometrage en de caravan.
De eerste generaties 1.5 dCi zijn niet dé beste blokken, maar Clio 3 is prima te doen. Let wel: er zijn volgens mij ook Eco-versie wegens de bijtellingsrage toen. Ik denk dat ik die zou laten schieten vanwege de lange versnellingen, is met caravantrekken niet heel optimaal denk ik.
De eerste generaties 1.5 dCi zijn niet dé beste blokken, maar Clio 3 is prima te doen. Let wel: er zijn volgens mij ook Eco-versie wegens de bijtellingsrage toen. Ik denk dat ik die zou laten schieten vanwege de lange versnellingen, is met caravantrekken niet heel optimaal denk ik.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Diesel nemen. 

-
- forum starter
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 jun 2017 11:44
- Contacteer:
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Ik ben zelf ca. 1.86 en ik kan de stoel nog best ver achteruit zetten, en bij sommige (alle?) auto's kun je de rails laten verlengen.
Wel heb het stuur wel volledig naar boven gezet, dit is ook gedeeltelijk een persoonlijke voorkeur. Als je langer bent zit je verder naar achter, dus je hoeft dan niet persé hoger te zitten met je knieeën. Bij mij viel pas na een x aantal km op dat het stuur laag stond voor mijn voorkeuren, die heb ik toen pas hoger gezet. Let dus hier ook op tijdens het testrijden.
Bij mijn vorige baan had ik een collega van jou lengte, die reed in een Citroën C1. Het kan dus gewoon. Die gozer zat trouwens wel achter de B-stijl, haha.
Wel heb het stuur wel volledig naar boven gezet, dit is ook gedeeltelijk een persoonlijke voorkeur. Als je langer bent zit je verder naar achter, dus je hoeft dan niet persé hoger te zitten met je knieeën. Bij mij viel pas na een x aantal km op dat het stuur laag stond voor mijn voorkeuren, die heb ik toen pas hoger gezet. Let dus hier ook op tijdens het testrijden.
Bij mijn vorige baan had ik een collega van jou lengte, die reed in een Citroën C1. Het kan dus gewoon. Die gozer zat trouwens wel achter de B-stijl, haha.
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Ik heb intussen toch een Bmw 1 serie gekocht...


Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Zijn ook mooie wagens jammer dat je toch niet voor de rs ben gegaan was wel leuk geweest om nog 1 rs erbij te hebben maar alsnog gefeliciteerd met deze aanwinst!
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
Gefeliciteerd met deze mooie blinkende BMW
Volvo S
Re: Past een Clio 3 bij mij, of beter gezegd, pas ik?
In ieder geval hartelijk bedankt voor de tips/info die ik gekregen heb, en wellicht tot in de toekomst.
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Oké duidelijk verhaal
Zijn er nog noemenswaardige verschillen te verwachten in onderhoudskosten tussen de TCE en de DCI?
Is de interval bijvoorbeeld gelijk en is een diesel veel duurder in onderhoud?

Zijn er nog noemenswaardige verschillen te verwachten in onderhoudskosten tussen de TCE en de DCI?
Is de interval bijvoorbeeld gelijk en is een diesel veel duurder in onderhoud?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
-
- forum starter
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 09 feb 2010 22:25
- Contacteer:
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Diesel is dacht ik altijd duurder. Interval zijn gelijk op 30.000 dacht ik. (ja ik denk veel
)

- NicoK
- Oud-beheerder
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 17 mar 2016 00:14
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Tweedehands op 15.000 kan het al uit. Enige puntje is de EGR, maar die kun je ook zelf doen, en anders elk jaar ff meenemen, schoonmaken dus, deed pa ook altijd. Nooit problemen gehad. Wel met de Clio 2 1.5dci maar daar hebben we het niet over.Il Girasoli schreef:Diesel is dacht ik altijd duurder. Interval zijn gelijk op 30.000 dacht ik. (ja ik denk veel)
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Al eens aan LPG gedacht?? Niet geliefd ( = onbekend), maar ik rij al jaren naar volle tevredenheid op gas. En is goedkoper dan diesel in de vaste lasten.
Groet, Age
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Niet serieus overwogen om LPG te gaan rijden. Waar heb jij de gastank zitten? En rijd een TCE goed op gas?
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
De TCE valt in hetzelfde interval als de RS, dus om de 20.000 kilometers. Volgens het boekje:
20k
Renault beurt
Interieur filter
Benzine filter
Olie filter
Motorolie
60k
Bougies
Luchtfilter
80k
Stofvrij maken remvoeringen
120k / 5 jaar
Distributieriem/aandrijflijn
Waterpomp
Spanrollen
Koelvloeistof
Remvloeistof
Motorolie
Rn0710 5w40
en inhoud Renault onderhoudsbeurt:
http://imgur.com/z52Gm8n
Het is een degelijk, goed blok. Wel hoor ik om mij heen dat (logisch met alle high-performance/downsize motoren) goed onderhoud essentieel is.
Kijk ook even in mijn project pagina. Ik hou alle kosten vrij precies bij die ik met mijn TCE heb.
Ik zou in jouw geval zeker voor de diesel gaan, en wat eerder aangegeven wordt: EGR weg laten programmeren.
20k
Renault beurt
Interieur filter
Benzine filter
Olie filter
Motorolie
60k
Bougies
Luchtfilter
80k
Stofvrij maken remvoeringen
120k / 5 jaar
Distributieriem/aandrijflijn
Waterpomp
Spanrollen
Koelvloeistof
Remvloeistof
Motorolie
Rn0710 5w40
en inhoud Renault onderhoudsbeurt:
http://imgur.com/z52Gm8n
Het is een degelijk, goed blok. Wel hoor ik om mij heen dat (logisch met alle high-performance/downsize motoren) goed onderhoud essentieel is.
Kijk ook even in mijn project pagina. Ik hou alle kosten vrij precies bij die ik met mijn TCE heb.
Ik zou in jouw geval zeker voor de diesel gaan, en wat eerder aangegeven wordt: EGR weg laten programmeren.
Clio 3ph1 Rip Curl 1.2 TCE, 2009
Re: 1.5DCI of 1.2TCE
Ik heb uiteindelijk er voor gekozen om het budget wat te verhogen en een Clio IV uit 2013 te kopen.
Het is ook nog eens een estate geworden, hoewel ik eigenlijk voor een hatchback ging. Maar vond de estate lekkerder rijden.
Vanwege de kosten is het wel de 1.5DCI geworden met 90pk.
Motorblok voelde tijdens de testrit in ieder geval heel fijn aan.
Het is ook nog eens een estate geworden, hoewel ik eigenlijk voor een hatchback ging. Maar vond de estate lekkerder rijden.
Vanwege de kosten is het wel de 1.5DCI geworden met 90pk.
Motorblok voelde tijdens de testrit in ieder geval heel fijn aan.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI