Sleutel clio 2 phase 1

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
orangeaerox
beginner
Contacteer:

Sleutel clio 2 phase 1

Bericht door orangeaerox »

Beste clioliefhebbers,

Ik heb al een hoop gezocht op internet, maar niks gevonden tot een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een clio 2 phase 1 uit 2001 en gebruik al even mijn sleutel zonder afstandbediening (met goede transponder dus) omdat mijn orginele sleutel met afstandbediening (zie linkse chip op foto) kapot is (heeft het wel gedaan). Ik ben hiermee naar de sleutelmaker geweest, maar deze is helemaal doorgebrand doordat eraan is gesoldeerd en dus niks meer van te maken is. Ook kan hierdoor niet worden afgelezen op welke frequentie deze werkt.

Nu heb ik een andere nieuwe niet originele sleutel (zie rechtse chip op foto) die werkt met 433MHz, nummer dat bij de sleutel hoort is PCF7946. Weet iemand hoe ik misschien kan proberen hoe deze sleutel in te leren?

Weet iemand wat nodig is om de afstandbediening te laten werken? Weet iemand welke frequentie of iets dergelijks werkt een clio 2 phase 1

Bij de renault dealer vertelde ze me dat het me rond de 170 euro gaat kosten om een nieuwe sleutel aan te vragen.

Links mijn originele verprutste chip, Rechts mijn nieuwe niet originele.
Afbeelding

Alvast super bedankt
Renault Clio 1.4 RN 4-deurs bj 2001
orangeaerox
beginner
Contacteer:

Re: Sleutel clio 2 phase 1

Iemand een idee?
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Volgens mij moet je dan in de auto gaan zitten (met je werkende sleutel) in het contact.
Knopje van de deurvergrendeling in de auto (naast de versnellingspook) 5 sec ingedrukt houden. Dan op de knop op de sleutel drukken en dan zou hij gekoppelt moeten zijn.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
orangeaerox
beginner
Contacteer:

112mark schreef:Volgens mij moet je dan in de auto gaan zitten (met je werkende sleutel) in het contact.
Knopje van de deurvergrendeling in de auto (naast de versnellingspook) 5 sec ingedrukt houden. Dan op de knop op de sleutel drukken en dan zou hij gekoppelt moeten zijn.
Dit heb ik geprobeerd, en de auto piept en doet, maar de sleutel werkt daarna niet. Nu lijk het me dus dat mijn aangeschafte sleutel niet op dezelfde frequentie werkt als mijn clio. Maar op welke frequentie werkt mijn clio dan wel? Iemand die een idee heeft? Ik kan het niet meer checken omdat mijn originele sleutel met afstandbediening kapot is.

Bedankt alvast.
vinny 1.2
forum starter
Contacteer:

Bericht door vinny 1.2 »

Klopt een nieuwe sleutel kost 150 euro en dan komt het inleren er nog bij van 50 euro.
ik heb ook een soort gelijk probleem met mijn sleutel gehad en heb toen een adres in den haag gevonden
die dit soort sleutel kan maken.
hij haalt dan als het waren de transponder eruit en doet er een chip in en de sleutel doet het weer, ik was toen voor 20 euro klaar .
vinny 1.2
forum starter
Contacteer:

Bericht door vinny 1.2 »

Volgens mij moet je dan in de auto gaan zitten (met je werkende sleutel) in het contact.

dit werkt niet bij iedere clio
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”