Medi@skin met rood icoontje

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
speedme
beginner
Contacteer:

Re: Medi@skin met rood icoontje

Bericht door speedme »

Update van mijn kant :

Ik heb inmiddels de Clio niet meer, dus ik kan slecht nog ondersteuning bieden.

Wel kan ik mensen verwijzen naar de website van Mena.co, dat is een commercieel alternatief voor de MediaNav (normale en Evo versie).
En er is een forum actief, voor mensen die tegen problemen aan lopen.

Hou er wel rekening mee dat de maker heel slechte support levert, hij reageert altijd heel erg laat.

Mena.co heeft trouwens ook een video speler aan boord, waardoor er video's af te spelen zijn.

Gr,
Ron
jason666
beginner
Contacteer:

Bericht door jason666 »

Hoi speedme,

Weet je waar de laatste versie van Medi@skin met de meet recente igo navigatie systeem te downloaden is?
Heb al een paar geprobeer maar alleen hebben een igo versie van 2005 ofzo....
bastiaan
beginner
Contacteer:

Bericht door bastiaan »

is het zo dat als ik bij menaco download en 50 euro betaal en gooi het op een verse usb stick dat het dan gewoon werkt ?? of moet je nog allerlei trucks uithalen etc etc
ben best wel ver in computers maar het medianav gebeuren is volslagen nieuw voor me . kortweg iederereen kan 50 euro weg gooien of is het echt de moeite waard ?? , alvast bedankt voor de reacties . Gr Bas
Bluedog
beginner
Contacteer:

Bericht door Bluedog »

Dag allemaal,

Ik wil graag de menaco software installeren op mijn Medianav systeem, maar ik heb nog even wat vragen. Ik kan nl niet alle info goed terugvinden op internet, dus hopelijk zijn hier gebruikers die me verder kunnen helpen :-)

Wie kan mij wat meer vertellen over de navigatiemogelijkheden die je hebt als menaco op de Medianav wordt geinstalleerd?

- staat er standaard al een navigatiesysteem in de menacosoftware?
- hoe bevalt deze software?
- hoe en waar kunnen nieuwe kaarten worden gevonden?
- welke Igo versie kan ernu op dit systeem, en hoe zet je dit erop?

Vast bedankt voor jullie hulp!
Menaco
beginner
Contacteer:

Bericht door Menaco »

Hi @Bluedog,

Wij weten er wel iets meer vanaf ;).

- Menaco wordt geleverd met twee navigatiesystemen: Navitel en 7ways. Daarnaast kun je de ingebouwde iGO blijven gebruiken (fabrieksnavigatie). Hiervoor kun je ook evt. nieuwe kaarten installeren via *.fbl bestanden
- GOED :P. We zijn de grens van 15.000 gebruikers gepasseerd en bij ongeveer 15 heeft de software mogelijk geleid tot problemen. Meestal is het probleem van te enthousiast Total Commander gebruiken
- op http://www.megamaps.org of door zelf OSM kaarten te compileren. Kaarten voor originele navi kun je kopen of online vinden van bijvoorbeeld "HERE". Let wel op dat je ze legaal verkrijgt
- iGO 8, maar deze software leveren we er niet bij. Als je iGO wilt gebruiken, adviseer ik overigens de ingebouwde te gebruiken, omdat die beter is geïntegreerd

Voor meer vragen kun je hier replyen, of kijken op onze site:
https://mena.co
Menaco
beginner
Contacteer:

Bericht door Menaco »

bastiaan schreef:is het zo dat als ik bij menaco download en 50 euro betaal en gooi het op een verse usb stick dat het dan gewoon werkt ?? of moet je nog allerlei trucks uithalen etc etc
ben best wel ver in computers maar het medianav gebeuren is volslagen nieuw voor me . kortweg iederereen kan 50 euro weg gooien of is het echt de moeite waard ?? , alvast bedankt voor de reacties . Gr Bas
Hi Bas,

Het is inmiddels -helaas- 60 Eur geworden, maar we geven gebruikers van ClioClub 5% korting met code "clioclub5". Het werkt inderdaad zo simpel als 2 bestanden op je USB drive zetten. Het is in feite een pc die we unlocken, want er zit Windows CE in en we Mena.co zorgt voor toegang tot het systeem + wat add-ons. Laat het weten als je andere vragen hebt!

Roman
Menaco
beginner
Contacteer:

Bericht door Menaco »

speedme schreef:Update van mijn kant :

Ik heb inmiddels de Clio niet meer, dus ik kan slecht nog ondersteuning bieden.

Wel kan ik mensen verwijzen naar de website van Mena.co, dat is een commercieel alternatief voor de MediaNav (normale en Evo versie).
En er is een forum actief, voor mensen die tegen problemen aan lopen.

Hou er wel rekening mee dat de maker heel slechte support levert, hij reageert altijd heel erg laat.

Mena.co heeft trouwens ook een video speler aan boord, waardoor er video's af te spelen zijn.

Gr,
Ron
Onze support was inderdaad Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, onze excuses daarvoor. We hebben nu wat organisationele besluiten genomen om support te verbeteren. Zo hebben we een B.V. in Nederland opgericht en mensen aangenomen die 9-5 support geven via o.a. chat.
demies
beginner
Contacteer:

Bericht door demies »

Mena.co komt er nog een leuke aktie aan?
Anders draai ik deze week mediaskin er weer op met igo.
Vraag me af wat nu echt het grote verschil is tussen deze 2.
Menaco
beginner
Contacteer:

Bericht door Menaco »

Enige wat we nu kunnen aanbieden is de 5% die hierboven genoemd is.. naast een superstabiele versie op de nieuwste firmware dan :)
Hauzz
beginner
Contacteer:

Bericht door Hauzz »

Menaco schreef: Onze support was inderdaad Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, onze excuses daarvoor. We hebben nu wat organisationele besluiten genomen om support te verbeteren. Zo hebben we een B.V. in Nederland opgericht en mensen aangenomen die 9-5 support geven via o.a. chat.
Ik heb 3 dagen geleden jullie software aangeschaft en probleemloos geïnstalleerd, er was zelf een online chat beschikbaar, dat was erg bemoedigend.
Ik wilde echter een vraag stellen over het aanpassen van het thema of zelf een skin in elkaar zetten maar ik heb sindsdien niemand meer online gezien van jullie team...... dus dat 9-95 support gaat helaas niet op.
Ook heb ik hierover een vraag gesteld in het forum maar daar ook geen reactie, gaan jullie dat veranderen of laten jullie je klanten, nadat de software is gekocht gewoon lekker aan hun lot over?

Groeten,
Hans
Menaco
beginner
Contacteer:

Bericht door Menaco »

Hi Hauzz, we hebben helemaal geen mail van je voorbij zien komen?
demies
beginner
Contacteer:

Bericht door demies »

Ik heb op mijn systeem igo 8 draaien.
Weet iemand welke kaarten ik kan downloaden.
Want de kaarten die er nu op staan zijn niet genoeg.
Heb ook andere landen nodig ivm de vakantie.
Okso75
beginner
Contacteer:

Bericht door Okso75 »

Ik volg dit draadje even, net een clio uit 2013 dci90 in huis van de vrouw. Inmiddels wel gezien dat de software 4.0.2 op zit, ze wil nieuwste kaart erop. Huidige kaarten uit 2011. En ik de handige pief mag het gaan doen. Systeem ziet er uit als evolution maar toolbox zegt wat anders. Zitten op dit systeem kaarten van iGo? Ben handig met de pc ;-) oja ze wil zelfs de huidige nieuwe kaart kopen, zit daar dan ook een software update bij? Dat kon ik niet terug vinden.
Auto rijdt trouwens chill, wel de herkenbare sckokkerige schakeling die ik ken vanuit een megane 2004 .
Clio IV 90 dCi ZEN & Smart Forfour 52kw twinmatic Pure plus
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Als jouw auto uit 2013 is heb je geen Evolution, maar de standaard Medianav.
De softwareupdate naar 4.0.6 kun je eenvoudig zelf doen.

Je moet daarvoor wel even de toolbox downloaden van Renault.
Daarin staat ook meteen uitgelegd wat je moet doen.
Voordat u Renault Media Nav Toolbox kunt gaan gebruiken, moet u een USB-stick synchroniseren met uw Media Nav-multimediasysteem. Daarvoor plaatst u een USB-stick in uw Media Nav-multimediasysteem.

Via de startpagina van uw Media Nav-multimediasysteem:

1.selecteer het menu NAVI
2.selecteer het menu Kaart bijwerken (selecteer de pijl naar rechts in het vorige scherm als dit menu niet wordt weergegeven)
3.selecteer het menu Opties
4.selecteer Bijwerken in het pop-upvenster
5.selecteer Ja om het ophalen van de apparaatgegevens op de USB-stick te starten

Als het kopiëren is voltooid, plaatst u de USB-stick in een computer die met het internet is verbonden en start u Renault Media Nav Toolbox
Die update is gratis.
Nieuwe kaarten kun je kopen voor veel geld.

Je kunt niet zomaar andere Igo kaarten er op zetten, al is het systeem zelf wel op Igo gebaseerd.
Daarvoor moet je alternatieve software op je Medianav laden (ben er zelf nog niet uit welke ik ga doen na een mislukte poging met Medianav plus))
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Inmiddels werkt MediaNav Plus wel goed bij mij. Kaarten updaten is erg makkelijk dan. Heb nu q2 2017 van Here er op staan. Google er maar eens op. Is een heel uitbreidde handleiding op een Italiaanse website met goede vertaalmogelijkheden. (Vond de Engelse vertaling duidelijker dan de Nederlandse overigens)
Als je meer wilt weten mag je ook een pm sturen
Okso75
beginner
Contacteer:

Bericht door Okso75 »

Bedankt Jeroen
Software zit inmiddels al op 4.0.6
Heb idd even gegoogled op medianav plus en kwam uit op een Italiaanse site van Mondo duster correct?
Belangrijke vraag is moet er continue een usb stick in blijven zitten, zo ja dan moet ik de vrouw gaan uitleggen hoe ze muziek via de blauwe tand moet afspelen ;-).
Als ik meer info wil pm ik je wel even. Thanks alvast
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Die site klopt. Ze zitten inmiddels op versie 3.0. Ik heb 2.2 lite er op staan. Je hoeft de USB niet in de radio te laten na installeren. Ik wilde dat ook niet.
Je installeert echt alles op de Medianav zelf
Okso75
beginner
Contacteer:

Bericht door Okso75 »

Even een update vanuit hier. Medianav Plus 2.2 lite zit op het systeem werkend voor zover bekend bij mij.
Inmiddels heb ik de navteQ kaarten van 2017 erop kunnen zetten (medianav to usb en andersom) ze hebben de oude uit 2009 en 2011 overschreven.
Navigatie gedeelte herkend de kaarten en route plannen pakt hij ook op. Vanavond zal er met de auto gereden worden dus dan weet ik zeker dat het allemaal werkt.
Thanks to jeroen33 voor het opweg helpen
alive

Bericht door alive »

In de nieuwe versie is inmiddels ook Nederlands als taal te kiezen. Het is heel erg belangrijk dat als je deze software installeert dat je de map die naar je stick wordt geschreven heel goed bewaart omdat dat de enige manier is om je navigatie software weer origineel te maken als je de aangepaste software wil verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”