Geluid instellingen worden niet onthouden (wel op t scherm)

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
avb
beginner
Contacteer:

Geluid instellingen worden niet onthouden (wel op t scherm)

Bericht door avb »

Sinds december rijd ik in een Clio 4.

Nu heb ik al vanaf het begin een probleem met het geluid. Aangezien ik de bass nogal zwaar vind in het systeem heb ik deze nagenoeg uitgezet. Daarnaast nog wat aanpassingen in middle en voor en achter speakers etc. gedaan

Bijna iedere keer wanneer ik de auto weer start zijn de instellingen verdwenen. Niet in het scherm, de schuifjes staan allemaal volgens mijn instellingen. Maar wanneer ik bijvoorbeeld de "Loud" eerst aan zet gebeurt er niets en daarna de "Loud" uit klinkt het geluid weer zoals ik het heb ingesteld.

Iemand dit ook gehad en hoe is dit opgelost? Mijn garage heeft geen oplossing.
Scooterguy
beginner
Contacteer:

Re: Geluid instellingen worden niet onthouden (wel op t sche

Bericht door Scooterguy »

Hier hetzelfde probleem, en het is verdorie erg irritant!
Clio IV Limited Energy TCe 90
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Mijn totale systeem is nu vervangen binnen de garantie. Helaas heeft dit niet geholpen. De dealer is er weer mee bezig om na te gaan wat er nu vervangen moet worden. Zit er ergens een besturing welke de instellingen op het Medianav schermpje moet aanpassen richting de boxen?
Pepper
beginner
Contacteer:

Bericht door Pepper »

Dat is niet leuk om te horen dat je al vanaf december vorig jaar problemen hebt met de loudness knob(geluidsterke genoemd van uit het frans vertaald, mijn nieuwe leaseauto van drie weken oud heeft o.a. Hetzelfde probleem en nog meerdere fouten in het systeem. Bij een bezoek aan de garage voor een ander probleem werd mij verteld dat ze zaten te wachten op een date. Ik vroeg beleefd of ik mijn emailadres op kon geven om bericht te krijgen van de komende update maar dat ging niet ik moest zelf maar kijken of er een update was, of ik niets anders te doen heb. Heb tot nogtoe meestal een VAGauto gereden, dit nog nooit meegemaakt. Te gek voor woorden en een zeer slechte service van renault. Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten en zal mijn leasemaatschappij om raad vragen. Kreeg de auto ook al afgeleverd mer drie stuks verkeerd uitgebalanceerde wielen.
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Lease maatschappij doet er niets aan. Ze hebben bij mij druk gezet maar toen ze hoorden dat er niets aan te doen is was dit de oplossing.
Mijn voorgaande lease auto's, VAG en Ford, hadden dit soort bugs niet. Eigenlijk altijd tevreden geweest. Waarschijnlijk moet er een duur onderdeel vervangen worden en dat doen ze graag........... na de garantie periode. Al een keer eerder meegemaakt met een Dacia.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer jij bij de dealer zwart op wit hebt dat er een werkplaatsorder ligt met jouw klacht die niet is opgelost binnen garantie wordt dit straks ook buiten garantie alsnog gedaan wanneer dan de oorzaak pas gevonden wordt. Even navragen dus wat er op de werkplaatsbonnen staat.
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Voordeel voor mij is dat het een leaseauto is en bij de leasemaatschappij staat het genoteerd. Dan is het jammer voor de volgende berijder.
JerryR
beginner
Contacteer:

Bericht door JerryR »

Hier exact het zelfde probleem. Clio is vorige maand (juni)geleverd. De werkplaats chef bij onze dealer zat me aan te kijken als of ik gek was. Auto heeft er een dag gestaan maar de chef werkplaats moest het gaan uitzoeken, "misschien hoort het wel zo" Jep hij denkt dat ik gek ben!

Hetbterug springen geld ook voor de fader en balance.

Is er hier al een oplossing gevonden? Vind het best vervelend. De standaard instellingen zijn echt beroerd dus elke keer de tonen aanpassen bij het starten wordt irritant.

De dag dat mijn auto bij de dealer stond had ik een clio als vervangend vervoer deze had het probleem ook! Deze had een oudere software versie als mijn systeem.

Wellicht kunnen we het probleem samen aankaarten en dan niet voor gek verklaard worden.

Mvg Jerry
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Ik heb het bij de lease maatschappij gemeld. En mijn dealer weet het ook. Renault Nederland een bericht gestuurd maar die verwijst weer naar de dealer en leasemaatschappij. En zo is het cirkeltje rond en gebeurt er niets denk ik.
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Renault verschuilt zich achter een software update, het wordt nu dus erkend dat de instellingen niet onthouden worden. Maar wanneer de update er komt is niet bekend.

De oplossing is het volgende apparaatje erin te zetten: http://caradio.nl/index.php?page=produc ... bgroep=117
Hiermee wordt niet het probleem verholpen, alleen de bass wordt onderdrukt. Maar Renault neemt niet de verantwoordelijkheid om dit te installeren. Geen garantie dus in alle opzichten.

Ik ga eens bekijken of dit ook daadwerkelijk de oplossing is.
BenClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BenClio »

Ik heb niet dezelfde problemen, maar wel ongeveer. Mijn Clo is van augustus 2016. Het volume voor navigatie en telefoon onthoud hij niet. Als ik de auto opnieuw start, moet ik het volume weer opnieuw instellen. Mijn dealer zeg dat het niet anders is. ???
Gr. Ben
avb
beginner
Contacteer:

Bericht door avb »

Geluid van telefoon onthoudt de Medianav bij mij ook niet. Zal vast een product eigenschap zijn.
BenClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BenClio »

Heb hetzelfde probleem met de geluidssterkte voor de telefoon en de navigatie. Heb contact gehad met Renault-Nederland en die hebben mij gezegd dat hier NIETS aan te doen is. Dit is geen software probleem, maar is gewoon zo.......JAMMER

Gr.Ben
BenClio
beginner
Contacteer:

Bericht door BenClio »

Heb hetzelfde probleem met de geluidssterkte voor de telefoon en de navigatie. Heb contact gehad met Renault-Nederland en die hebben mij gezegd dat hier NIETS aan te doen is. Dit is geen software probleem, maar is gewoon zo.......JAMMER

Gr.Ben
avb
beginner
Contacteer:

Re: Geluid instellingen worden niet onthouden (wel op t scherm)

Bericht door avb »

Vroeger moest je voorgloeien. Dat is niet meer van deze tijd. Nu moet je wachten tot je radio is opgestart.
Hopelijk heb ik een volgende keer geen Renault meer. Ben erg klaar met deze franse rommel.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”