Medianav naar medianav evolution

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
rosenau1983
beginner
Contacteer:

Medianav naar medianav evolution

Bericht door rosenau1983 »

Allereerst stel ik mezelfe even voor. Mijn naam is niels en ben sinds vandaag
de trotse eigenaar van een mooie renault clio tce90 energy expression uit 2013 met 40.000 km op de teller. Wat een fijne wagen.

Ik had een vraag en hopelijk weet iemand van jullie er een antwoord op.

Het medianav systeem kun je dat upgraden
Naar de evolution versie? Want ik hoorde de dealer zeggen dat het puir software matig is. Dat het met een usb stick wel te doen was!!

Iemand hier ervaring mee?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Medianav naar medianav evolution

Bericht door klmklmklmklm »

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
rosenau1983
beginner
Contacteer:

Nee heb alle posts al gelezen.
lverlaek
beginner
Contacteer:

Bericht door lverlaek »

De evolution versie verschilt qua hardware toch wel degelijk van de originele MediaNav.
Ook heeft de evolution volgens mij een extra knopje voor stembediening.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

En de Evolution heeft fileinformatie via een 3g verbinding, waarvoor de oude MediaNav geen hardware heeft.
rosenau1983
beginner
Contacteer:

Je kunt je telefoon toch als hotspot gebruiken? De dealer vertelde dat het software matig is... en ok daarmee krijg je geen spraakfunctie knop op je stuur maar het was software matig allemaal
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Ik heb even rondgezocht, maar blijkbaar heeft de oude bekende Menavrus/ Menaco een nieuwe feature erbij!

Het werkt met een daarvoor ontwikkelde USB stick (kosten €50,- bovenop de €50,- van de software update) waarin je zelf een SIMkaart van je telefoon provider moet steken (en de internetkosten dus per maand van je eigen abonnement gaan). Die USB stick werkt dus als 3G/4G modem.

In die USB stick kun je ook een microSD kaartje steken zodat je toch nog naar je eigen muziek over de radio kunt luisteren. Jammer genoeg is dat apparaatje relatief groot. Na opzoeken van de maat steekt die nog zo'n 7cm uit je dashboard.

Voor de duidelijkheid is dat dus niet via Medianav Evolution, maar via vergelijkbare 3rd party software die nog extra mogelijkheden geeft zoals video kijken op je dashboard en het zelf gratis updaten van je kaarten.

https://mena.co/
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

s_jansen66 schreef:Ik heb even rondgezocht, maar blijkbaar heeft de oude bekende Menavrus/ Menaco een nieuwe feature erbij!

Het werkt met een daarvoor ontwikkelde USB stick (kosten €50,- bovenop de €50,- van de software update) waarin je zelf een SIMkaart van je telefoon provider moet steken (en de internetkosten dus per maand van je eigen abonnement gaan). Die USB stick werkt dus als 3G/4G modem.

In die USB stick kun je ook een microSD kaartje steken zodat je toch nog naar je eigen muziek over de radio kunt luisteren. Jammer genoeg is dat apparaatje relatief groot. Na opzoeken van de maat steekt die nog zo'n 7cm uit je dashboard.

Voor de duidelijkheid is dat dus niet via Medianav Evolution, maar via vergelijkbare 3rd party software die nog extra mogelijkheden geeft zoals video kijken op je dashboard en het zelf gratis updaten van je kaarten.

https://mena.co/
Jouw verhaal klopt wel, maar de TS moet er dan wel mee rekening houden dat de "3rd party software" het pakket "7ways" is.
Deze navigatie-software is verre van gebruiksvriendelijk en de kaarten zijn echt mega groot (1,5 GB voor Nederland alleen al).
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Speedme, jij hebt het geïnstalleerd? Hoe verhouden de kaart groottes zich tot de oude kaarten? Hoeveel ruimte is er eigenlijk beschikbaar op de MediaNav?

Volgens Nenaco kun je ook Navitel maps gebruiken, of werkt dat alleen "offline" zonder verkeersupdates?
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

s_jansen66 schreef:Speedme, jij hebt het geïnstalleerd? Hoe verhouden de kaart groottes zich tot de oude kaarten? Hoeveel ruimte is er eigenlijk beschikbaar op de MediaNav?

Volgens Nenaco kun je ook Navitel maps gebruiken, of werkt dat alleen "offline" zonder verkeersupdates?
Ik heb inderdaad Mena.co geinstalleerd.
Standaard komt Mena.co met een navigatie-pakket genaamd "7Ways", maar deze heb ik vervangen voor het pakket "iGO" wat ik persoonlijk veeeeeeeel beter vind werken.
De mappen van iGO zijn makkelijk via internet te vinden en te gebruiken.

De hele Mena.co software draait op een USB stick.
Dus ook de mappen van iGO zijn op deze USB stick te zetten, net zoals mp3's, video's, etc

De kaarten van 7Ways zijn enorm groot (1,5 GB voor alleen Nederland bijvoorbeeld) en daarbij worden een hoop adressen niet eens gevonden in 7Ways als daar naartoe genavigeerd moet worden (bij het ingeven van het adres).
Echter gaat men zoeken op de kaart, dan is de locatie wel zichtbaar.
Niet erg gebruiksvriendelijk dus.

Ik heb geen Huawei internet stick, dus ik moet het zonder file-info stellen.
Maar verder werkt iGO heel erg prettig.

1 klein nadeeltje van iGO op Mena.co : er is alleen geluid (stembegeleiding) mogelijk als er muziek vanaf de USB stick wordt afgespeeld.
Dus als de radio aan staat, is er geen stembegeleiding.

Dit komt omdat de "hack" (navigatie via iGO op de USB stick) gebruik maakt van een mp3 bestandje wat op de USB stick moet staan.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Ah bedankt! Ik was dit aan het overwegen. Ik ging er altijd vanuit dat ze die kaarten gewoon op je MediaNAV installeren en dat je hem zou kunnen draaien zonder die USB stick erin. Beetje jammer. En die Huawei dongle is ook best groot.
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

s_jansen66 schreef:Ah bedankt! Ik was dit aan het overwegen. Ik ging er altijd vanuit dat ze die kaarten gewoon op je MediaNAV installeren en dat je hem zou kunnen draaien zonder die USB stick erin. Beetje jammer. En die Huawei dongle is ook best groot.
Klopt, die Huawei dongle is inderdaad erg groot....maar dan heb je wel internet op je MediaNav.
Zelf heb ik gewoon een kleine 64 GB USB stick, die nauwelijks opvalt.
Ze zijn redelijk makkelijk op internet te vinden.

Eerlijk gezegd gebruik ik nooit meer mijn originele MediaNav, maar altijd iGO op Mena.co.
Ik vind het gewoon prettiger werken.
swen24
beginner
Contacteer:

Bericht door swen24 »

Als ik nog mag inhaken op dit artikel, ik heb momenteel medianav 4.0.6 weet iemand of dit de laatste versie is en of hier nog voor ontwikkeld wordt?
Ik zie dat evolution er helaas niet op kan aangezien deze er gelikt uitziet. Als er een update uitkomt, komt deze dan via de toolbox beschikbaar, omdat ik hier niets over kan vinden en ik daar alleen kaart updates zie. Hoor het graag bedankt! :thanks:
lverlaek
beginner
Contacteer:

Bericht door lverlaek »

Van de 1e gen. MediaNav is versie 4.0.6 inderdaad de nieuwste.
De kans dat deze nog (door)ontwikkeld wordt is erg klein. Deels omdat de 1e gen. als enkele jaren oud (2012) is, deels omdat er ook al enkele jaren een 2e gen. (Evolution) uit is (2014/2015?).

Updates komen inderdaad via de Toolbox, maar nogmaals; die kans is klein. Hooguit bugfixes, verwacht geen nieuwe functies of ingrijpende visuele wijzigen.. Helaas..
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”