De reden was simpel waarom het allemaal zo snel moest, namelijk omdat we vrijwel gelijk daarna op vakantie gingen met caravan er achter van 1100kg naar en door de Zwitserse alpen.
Zoals vaker beschreven is de ontvangst top, het was voor mij de eerste ervaring met chiptuning, stekkertje in auto laptop eraan wat tikken erop en weg was hij weer.
Na tijdje kwam hij terug weer wat frutselen aan laptop ontkoppelen en klaar zij hij, nu ff proefrit maken.
10 lange minuten moeten wachten voordat hij terug kwam met een heel tevreden blik, nu mocht ik.
Heel veel ervaring, slechts 300km, had ik niet met de Clio 90pk maar kreeg al heel gauw brede grijns van hoe soepel de Clio nou reageerde op het gaspedaal en al helemaal als toeren boven de 3500 komen.
Jeetje wat een verschil.
Achteraf heb ik beetje spijt dat ik geen dynogegevens heb laten maken.
Dik tevreden naar huis en 3 dagen later op weg met caravan 1100kg erachter richting Zwitserland.
Vanuit stilstand optrekken naar kruissnelheid gaat uitstekend trekt heerlijk door en op de snelweg rij ik met caravan altijd heel saai 96km/u en nu na de tuning met 2600tpm in de 5e versnelling wat voor de tuning bijna niet lukte.
In de Alpen op weg naar camping nemen wij altijd de Brünigpas en die heeft toch wel een pittige stijging van 13%, nou makkie kreeg van vrouw de maning dat er ook nog een caravan achter zat, haalde 70km/u.
Het brandstof verbruik/zuinigheid is lastig aan te geven doordat we 2600km met caravan en de rest ook bijna allemaal in de bergen gereden hebben. Tot nu toe gemiddeld 8,1 ltr/100km.
De vakantie zit erop teller op 4500km en nog steeds blij met een grijns.
Het is een aanrader.
