Ruitenwisser werkt op rempedaal.
- OutSander
- beginner
- Contacteer:
Ruitenwisser werkt op rempedaal.
Inmiddels een paar maanden verder met de Clio en de wagen bevalt nog steeds goed. Vooral de 1.6 motor, erg lekker.
Nu doet zich echter een raar fenomeen voor. Elke keer als je het rempedaal intrapt, gaat de achterruitenwisser aan. Is dit iets wat vaker voorkomt, en wat kan het zijn?
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.
Nu doet zich echter een raar fenomeen voor. Elke keer als je het rempedaal intrapt, gaat de achterruitenwisser aan. Is dit iets wat vaker voorkomt, en wat kan het zijn?
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!
Re: Ruitenwisser werkt op rempedaal.
Het is te hopen dat er ergens een simpele sluiting zit. Maar ik heb met de Clio 2 ook zoiets gehad. Wanneer ik het linker raam dicht deed ging de richtingaanwijzer naar rechts knipperen.
Typisch UCH probleem. Sterkte! Duur geintje.
Typisch UCH probleem. Sterkte! Duur geintje.
- OutSander
- beginner
- Contacteer:
Thnx Arjan. Hmm, dat is inderdaad een duur geintje wat ik er zo van teruglees.Arjan schreef:Typisch UCH probleem. Sterkte! Duur geintje.
Vandaag nog eens even goed naar gekeken. Deed het nu dus niet meer. Nog even geprobeerd te forceren. Deed het één keer, en dat was terwijl ik ook de ruitenwissers voor aan had. Maar even aan blijven kijken.
Zolang het blijft bij de achterruitenwisser met een identiteitscrisis (denkt een derde remlicht te zijn) zou ik het ook nog even zo laten. Bedenk wel dat een defect in de UCH niet verdwijnt maar meestal na verloop van tijd erger wordt.
Check voor de zekerheid alle massa contacten in de klep zelf. Daar zou het ook nog door kunnen komen wanneer een massa niet goed is (kapot, oxidatie o.d.) en massa via een andere aansluiting wordt gemaakt. Bij de achterlichten zie je dan ook wel dat alles gaat mee knipperen met richting aangeven bijvoorbeeld. Mogelijk gebeurd dat bij jou in de achterklep.
Check voor de zekerheid alle massa contacten in de klep zelf. Daar zou het ook nog door kunnen komen wanneer een massa niet goed is (kapot, oxidatie o.d.) en massa via een andere aansluiting wordt gemaakt. Bij de achterlichten zie je dan ook wel dat alles gaat mee knipperen met richting aangeven bijvoorbeeld. Mogelijk gebeurd dat bij jou in de achterklep.
- OutSander
- beginner
- Contacteer:
Dank je wel Arjan, ik ga binnenkort de klep eens even loshalen. 

Controleer ook de massa van je achterlichten.
Geen goede massa kan allerlei rare feestverlichting veroorzaken en onverwacht opererende elektrische attributen in beweging brengen.
Geen goede massa kan allerlei rare feestverlichting veroorzaken en onverwacht opererende elektrische attributen in beweging brengen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Bovenstaande is bij elk electronisch probleem het eerste wat gecontroleert dient te worden!
Als mogelijke optie bestaat er ook nog de bedrading van achterklep naar auto, dit gaat heel vaak kapot door het vele openen en sluiten. Trek het rubber eens weg en check de bedrading even
Als mogelijke optie bestaat er ook nog de bedrading van achterklep naar auto, dit gaat heel vaak kapot door het vele openen en sluiten. Trek het rubber eens weg en check de bedrading even
- Mouser267
- forum starter
- Contacteer:
Nooit opgevallen, volgens mij heb ik dit ook. Tenzij het normaal is dat de achterruitwisser aangaat als ik 'm in z'n achteruit zet?
Ben benieuwd of je de oplossing kunt vinden!
Ben benieuwd of je de oplossing kunt vinden!
Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.
Hoe zou het gaan met Clio 1.6 16v met kenteken 43-JH-SF?
Als mijn ruitenwissers in intervalstand staan dan wist hij achter één keer zodra je 'm in z'n achteruit zet, t.b.v. het uitparkeren. "It's not a bug, it's a feature." Of dit bij de ph1 ook zo was kan ik me niet meer herinneren (ik had vroeger een 1.4 RT uit 2000). Verder geloof ik dat het alleen bij regen is (de Initiale heeft een regensensor), maar ook dat weet ik niet zeker.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- Mouser267
- forum starter
- Contacteer:
Bedankt! Dan zal 't wel goed zitten bij mij 

Trotse eigenaresse van een Renault Clio 1.4 RN MAX uit 2000.