Omdat ik in my Renault al een aantal weken een verplichte software update (11.297) probeer te downloaden met als gevolg een melding dat de service niet beschikbaar is: Klantrelaties benaderd. Blijkbaar heb ik een latere versie op het systeem staan dan dat wordt aangegeven in My Renault. De dealer gaat dit nu herstellen met CLIP door dit te controleren en eventueel aan te passen.
Kan iemand mij vertellen of je met deze aanpassing gegevens verliest van het systeem. Ik doel met name op de eco-ritten en de gegevens m.b.t. TomTom: opgeslagen routes etc. Dit is mij namelijk al een aantel keren overkomen. Je moet dan alles opnieuw programmeren in TomTom. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Software update met CLIP door dealer
Re: Software update met CLIP door dealer
goedemorgen
als je de mogelijkheid hebt kan het natuurlijk nooit kwaad om te zorgen voor een backup.
better safe than sorry
als je de mogelijkheid hebt kan het natuurlijk nooit kwaad om te zorgen voor een backup.
better safe than sorry
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
clio4 dci90 flamme rouge estate
Bij de meeste updates blijven je gegevens behouden. Echter doen veel dealers 'voor de zekerheid' het systeem tergzetten naar fabrieksinstellingen, dan ben je alles kwijt, ook je apps (deze kun je uiteraard wel weer synchroniseren. Dus ik zo als ik jou was de dealer verzoeken de update te doen, maar niets te resetten, tenzij niet anders mogelijk.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
heb je al eens het kaartje aan de computer gehangen ?Want dan zou normaal toch de update moeten verdwijnen.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Ik heb een recentere versie op het systeem in de auto staan dan My Renault aangeeft. Dat zal waarschijnlijk dan ook het probleem zijn waardoor ik deze niet kan downloaden via de laptop. De dealer heeft dat afgelopen dinsdag teruggekoppelt aan Renault Nederland. Eens kijken of ze daar wat aan kunnen doen en wanneer ik daar een reactie op krijg.