Wellicht is het heel simpel! (wat ik van ganser harte hoop maar goed.....)
Ik heb dus mijn koplampen van de auto af gehad, en de bumper was er gedurende die periode ook af. Zat wat roest op het staalwerk en het was na 15 jaar erg vies dus de gehele motorruimte is goed schoongemaakt evenals de ruimte achter de lampen etc.
Nu ik er toch goed bij kon heb ik gelijk de massa's maar even meegenomen om geen verdere storingen te krijgen. Alles weer terug aangesloten, lampen er gerestaureerd weer in en bumper terug.
Tijdens het schoonmaken van de buitenkant de dag erna drukt mijn kleine zusje even op de claxon, naar eigen zeggen langer dan het korte tuut zou indiceren.
Ik zocht er niet te veel achter maar tijdens de rit naar het zuiden des lands had ik een punt waarop ik vanuit een reflex wilde toeteren, er was gevaarzetting, en deze weigerde dienst. Dus sindsdien zit ik zonder toeter. De zekering is goed! Maar ik heb op internet meerdere verhalen van sleepringen en ander lastige en moeilijke verhalen gelezen. Dus ja....
Hoe reeel achten jullie de kans dat er nog wat vocht op of in de toeter zelf zat en deze daardoor is doorgebrand of was de zekering dan toch als eerste gegaan? Is het dan een simpele oxidatie? Of kan ik beter gewoon de claxon voor deze vervangen, en duimen dat ie het doet. Zit er wellicht nog ergens een relais voor? Ik kan die niet vinden in het werkplaatshandboek. Hoef ik me op enig punt zorgen te maken over het vervangen van de airbag of de sleepring? Of zit het knopje van de claxon niet in de airbageenheid verwerkt en hoe groot is de kans dat die doorgebrand zijn?
Dank alvast! Ik ga morgen sowieso even controleren of er oxidatie van de aansluiting is. En dat schoonmaken (had ik gelijk moeten doen!) doet ie het dan niet....nieuwe bestellen en verder kijken.
Was inderdaad oxidatie. Hij werkt weer.
