Elektrische ramen werken niet

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Robbert00
beginner
Contacteer:

Elektrische ramen werken niet

Bericht door Robbert00 »

van mijn Clio uit 2001 werken mijn elektrische ramen niet.
Ik heb de auto voor 2 weken terug bij een handelaar gekocht.
| Even deurpaneel eruit gehaald en wat blijkt, het raam is vastgezet met een stuk hout en het lijkt alsof het hele systeem mist behalve het motortje.

Nu vroeg ik mij af wat een betere oplossing is. Op de sloop een portier zoeken waar ze wel van werken en deze vervangen en slot overzetten?

Of een nieuw systeem halen en proberen om dit erin te zetten.
het nadeel wat ik vind aan de laatste optie is dat ik geen voorbeeld heb van hoe het had moeten zitten dus misschien wel iets verkeerd doe!
CLIO2PH1
forum member
Contacteer:

Re: Elektrische ramen werken niet

Bericht door CLIO2PH1 »

Je hebt zelf al antwoordt gegeven op jouw vraag. Je wilt weten hoe het zit en daarvoor kun je het beste naar de sloop rijden en daar een mechanisme uit een auto trekken. Zie je gelijk hoe alles zit en vast moet.

Dat stuk hout komt mij bekend voor... Alleen deed bij mij het raam het wel, maar hebben ze het hout na reparatie gewoon in het portier laten liggen.
johan_416
forum starter
Contacteer:

Re: Elektrische ramen werken niet

Bericht door johan_416 »

Raammechanisme kun je in principe niet verkeerd monteren , wijst zichzelf, maar vergeet niet de extra blokkade van nylon over de nok te klikken die door het raam gaat, deze breken regelmatig bij demontage.
controleer wel even of de extra geleider in het raam aanwezig is , in de boven zijkant, om verrassing te voorkomen

Johan
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”