led/xenon koplamp units van renault nieuw 2015!!

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Mark
beginner
Contacteer:

Re: led/xenon koplamp units van renault nieuw 2015!!

Bericht door Mark »

Dimsim schreef:Nog enig nieuws over de Initiale Paris koplampen inbouwen in de clio 4?

Mijn dealer (Belgïe) zegt dat dit niet mogelijk is.
Ik denk van wel, koplampvorm ziet er hetzelfde uit. Gewoon even de DRL bypassen enzo.
In België moet als er Xenon word ingebouwd ook automatische hoogteverstelling van de lichten worden ingebouwd en koplampsproeiers!
Anders geraak je niet door de keuring en ook bij een controle langs de weg kan het problemen opleveren.
Vermits ik ook veel rijd op de donkere wegen in de Ardennen zou ik ook graag Xenon willen hebben, maar hier in België is het haast onmogelijk om after-market Xenon reglementair in te bouwen.
Clio Grandtour IV Expression TCe 90
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

En daarmee hebben ze groot gelijk,xenon mooi maar dikwijls word de tegenligger verblind en dat is niet ok. :police:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
BK11
beginner
Contacteer:

Bericht door BK11 »

er zitten geen lampen bij en die zijn echt duur en ook geen led module zijn allebei niet bij de dealer te bestellen en er moet een nieuwe kabelboom getrokken worden vanwege verschil van stroom....inbouw was veel werk
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Zie voor meer uitleg het forum van onze Franse vrienden : http://www.forum-clio.com/index.php?topic=34364.0 Armatuur past 1 op 1, connector past ook 1 op 1, echter geen aansturing voor DRL, dit moet nog uitgezocht worden.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
BK11
beginner
Contacteer:

Bericht door BK11 »

led module ....in de koplampen zitten 2 grote vierkante gaten en daar moeten die led modules op geklikt worden
maar bij de dealer ben ik ook niet verder gekomen omdat de lampen hier niet bekent zijn kenne ze geen losse onderdelen vinden zoals lampen en led module
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Onderdelen moeten te vinden zijn m.b.v. een chassisnummer van een Initiale uitvoering. bijvoorbeeld deze http://www.autowereld.nl/renault/clio/i ... tails.html Je zo contact op kunnen nemen en dit voorleggen, zijn aardige gasten, willen je vast wel verder helpen. Wat je zoekt is de LED-lichtbron, want in de koplamp zitten alllen de lichtgeleidende elementen.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Mark schreef:
Dimsim schreef:Nog enig nieuws over de Initiale Paris koplampen inbouwen in de clio 4?

Mijn dealer (Belgïe) zegt dat dit niet mogelijk is.
Ik denk van wel, koplampvorm ziet er hetzelfde uit. Gewoon even de DRL bypassen enzo.
In België moet als er Xenon word ingebouwd ook automatische hoogteverstelling van de lichten worden ingebouwd en koplampsproeiers!
Anders geraak je niet door de keuring en ook bij een controle langs de weg kan het problemen opleveren.
Vermits ik ook veel rijd op de donkere wegen in de Ardennen zou ik ook graag Xenon willen hebben, maar hier in België is het haast onmogelijk om after-market Xenon reglementair in te bouwen.
Na vele mails met de autokeuring en retrofitlab is het oindertussen duidelijk geworden dat we wel een projectorlens mogen inbouwen, zolang er maar een halogeenlampje inzit. Dit worden dan H1-fittings.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”