Hallo,
Ik heb sinds 28 september mijn nieuwe Clio IV Estate (Night&Day zwart), maar al vanaf het begin lijkt het wel of diesel geuren van mijn eigen auto door de ventilatie-roosters komen.
Dat heb ik alleen bij het stil staan, dus niet als ik rij.
Ik dacht eerst dat het misschien kwam door auto's die voor mij stonden bij een verkeerslicht, maar ik heb het ook als ik alleen ben en stil sta.
Iemand die dit ook ervaren heeft ?
Diesel geur door ventilatie-rooster ?
Re: Diesel geur door ventilatie-rooster ?
Nee, ervaar ik zeker niet. Kan het niet zijn dat het 'nieuwe auto geur' is? Bij twijfel, vraag de dealer!
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Nee, het is een duidelijke diesel geur.
Mijn vrouw ruikt het ook (en haar reukvermogen is nog veel beter dan de mijne).
Ik zal binnenkort wel eens naar de dealer gaan.
Mijn vrouw ruikt het ook (en haar reukvermogen is nog veel beter dan de mijne).
Ik zal binnenkort wel eens naar de dealer gaan.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 14 nov 2015 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, Reageren kan met de 'Reageer' knop links onder het bericht
Reden: Quote verwijderd, Reageren kan met de 'Reageer' knop links onder het bericht
-
- forum member
- Contacteer:
Als je duidelijk diesel ruikt ga je beter direct naar je dealer misschien heb je wel een lekkage dan word het gevaarlijk he
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Nee, het is geen lekkage.
Want dan zou ik ook onder de auto een plas diesel moeten zien liggen en/of zou ik het moeten merken aan mijn diesel verbruik.
Maar dat is niet het geval.
De geur is er alleen als de motor stationair draait en de auto stil staat, dus niet als ik aan het rijden ben.
Want dan zou ik ook onder de auto een plas diesel moeten zien liggen en/of zou ik het moeten merken aan mijn diesel verbruik.
Maar dat is niet het geval.
De geur is er alleen als de motor stationair draait en de auto stil staat, dus niet als ik aan het rijden ben.
Laatst gewijzigd door Vinnie op 14 nov 2015 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dezelfde auto (diesel Night&Day Estate) en nooit last van een dieselgeur.
Ik zou daar toch eens door de dealer naar laten kijken want het is ook heel ongezond voor je omdat steeds in te ademen.
Ik zou daar toch eens door de dealer naar laten kijken want het is ook heel ongezond voor je omdat steeds in te ademen.
Hebben een soort gelijk probleem gehad bij één van onze klanten ,klacht was ook een diesel/uitlaatgas geur in het interieur...
"Het probleem kwam door een niet goed sluitende turbo uitlaatklem .En aangezien de turbo terhoogte zit van de parafan kwam dit bij stationair lopende motor het interieur binnen.
LET OP : boven op de turbo zit een heel klein hitteschildje, deze dient eerst weggehaald te worden wil je de oorzaak kunnen zien .
"Het probleem kwam door een niet goed sluitende turbo uitlaatklem .En aangezien de turbo terhoogte zit van de parafan kwam dit bij stationair lopende motor het interieur binnen.
LET OP : boven op de turbo zit een heel klein hitteschildje, deze dient eerst weggehaald te worden wil je de oorzaak kunnen zien .
Renaultmonteur