Medi@skin met rood icoontje

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
speedme
beginner
Contacteer:

Medi@skin met rood icoontje

Bericht door speedme »

Beste mede forum leden,

Ik ben nieuw op het forum en heb sinds een paar dagen nu een Clio 4 Estate DCI Night& Day.

Ik was al een tijdje dit forum aan het lezen en uiteraard sprong de mogelijkheid om het navigatie systeem "aan te passen" via Medi@skin mij in het oog.

Omdat ik de ingebouwde MediaNav navigatie-systeem best slecht vind (oude kaarten, slechte interface, alleen BNL + DAS (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)), lijkt me de mogelijkheid om een alternatief navigatiesysteem vanaf USB stick te draaien erg aantrekkelijk.

Dank je wel aan DimSim voor de best heldere uitleg eerder in dit topic.

Echter kreeg ik na de aanwijzingen van DimSim nog altijd geen Medi@Skin op mijn navigatiesysteem.
Dus ben ik wat verder gaan kijken en zoeken en proberen.

Omdat ik versie 4.0.5 van MediaNav had, heb ik eerst deze terug gebracht naar versie 4.0.3 (Medi@skin zal niet gaan werken onder versie 4.0.5, dus je zult terug moeten naar versie 4.0.3).

Daarna heb ik op de site van Medi@skin zelf de bestanden gedownload, maar deze heb ik niet werkend gekregen.

Vervolgens op een Italiaans forum een andere versie van Medi@skin gevonden en deze werkt goed.
INCLUSIEF het rode icoontje ! :thumbsup:

EDIT : Hier is dan eindelijk Medi@Skin (met rood icoontje) incl. West-Europa kaarten (2015.Q2) en installatie-procedure

1. Neem een LEGE USB stick (minimaal 4 GB groot) en zorg ervoor dat deze geformatteerd is op FAT32.
2. Download het bestand "upgrade.lgu" vanaf deze locatie https://mega.nz/#!VFJzjBTD!bnQ2b3M9ER5B ... mZbWXLE4rk
3. Zet het bestand op de USB stick
4. Ga naar de auto en stop de USB stick in de MediaNav. Zet pas daarna de auto aan en start de motor
5. Ook al is de MediaNav versie 4.0.5, met deze installatie gaat de versie terug naar versie 4.0.3
6. Na de "upgrade" zal de MediaNav opnieuw starten. Laat hem opnieuw starten en voer nogmaals de upgrade uit.
7. Nadat voor de tweede keer de upgrade is gedaan en de MediaNav opnieuw opstart, haal de USB stick uit de USB poort.
8. Controleer bij de instellingen van de MediaNav dat nu versie 4.0.3 geinstalleerd is.
9. Zoja, dan is hier het volledige pakket te downloaden https://mega.nz/#!AQImUQQJ!H3GSa5QXf5Ca ... OrujYZA6Qc (1,57 GB)
10. Download het bestand en sla deze ergens op de laptop of PC op.
11. Zodra het bestand binnen is, is deze uit te pakken met WINRAR (eventueel te downloaden op http://www.winrar.nl).
12. Stop de USB stick weer in de laptop of PC en haal het bestand "upgrade.lgu" weg.
13. Kopieer alle uitgepakte bestanden vanaf de PC naar de USB stick.
14. Daarna kan de USB stick weer in de MediaNav gedaan worden en zou het moeten werken (als het goed is).

Let op : meerdere landen-kaarten zijn makkelijk via internet te vinden en op de USB stick te zetten.

Ik heb heel veel zorg besteed aan deze installatie en best flink aangepast. Laat me graag weten hoe het gegaan is.
Laatst gewijzigd door speedme op 07 dec 2015 21:08, 4 keer totaal gewijzigd.
speedme
beginner
Contacteer:

Re: Medi@skin met rood icoontje

Bericht door speedme »

Ok, ik ben iets verder gekomen.

iGO met Bidru skin werkt nu, maar zodra ik de Nederlandse stemmen wil gebruiken dan crasht deze ook.
Ik vermoed dus dat het crashen van iGO te maken heeft met de stemmen die ik ergens anders gedownload heb.

Heeft er iemand misschien de Nederlandse stemmen voor me ?
(volgens mij versie 1.1.64290, want de Engelse stemmen hebben deze versie en die werken wel).
Versie 1.7.1711 werken in ieder geval niet.
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

En ik ben weer even wat verder, dankzij Fred51 heb ik nu ook de Nederlandse stem (Marijke) werkend en crasht iGO niet meer.

In principe heb ik nu dus een volledig werkende Medi@skin met de laatste kaarten (HERE 2015.Q2).

Zijn er mensen die interesse hebben in het volledige pakket ?
Want dan zal ik deze ergens uploaden.

Ik ga nu proberen om iGO te updaten naar een nieuwere versie.
Kijken of dat wil lukken.
Mystic
beginner
Contacteer:

Bericht door Mystic »

Erg intressant! Heb dit even gevolgd. Ik krijg volgende week mijn nieuwe clio4 estate n&d. Lijkt me leuk om deze skin te gebruiken.
tinuske
forum starter
Contacteer:

Bericht door tinuske »

laat maar weten waar we het kunnen vinden
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

Ok, ik ben weer iets verder.

Ik heb nu ook een mooiere "skin" gevonden en die werkend gekregen.
Dat maakt de Medi@skin weer net even iets mooier.

Hou er wel rekening mee dat op dit moment de iGO navigatie wel werkt, maar er dan 2 mogelijkheden zijn :

1. De iGO navigatie heeft stem-geluid, maar dan is geluid van radio/mp3 niet mogelijk.
2. De iGO stem zelf is stil, maar radio/mp3 luisteren is gewoon mogelijk

Dit heeft allemaal te maken met een specifiek mp3 bestand wat "afgespeeld" moet worden om stem-begeleiding te krijgen in iGO.

Verder probeer ik nog altijd om de applicatie iGO naar een hogere versie te krijgen (deze huidige versie is uit 2009, beetje heel erg oud dus).
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

Mystic schreef:Erg intressant! Heb dit even gevolgd. Ik krijg volgende week mijn nieuwe clio4 estate n&d. Lijkt me leuk om deze skin te gebruiken.
Welkom op het forum.

Ik heb ook pas sinds vorige week mijn N&D en ik kan je vertellen dat hij super bevalt !

Al helemaal als de standaard MediaNav wat is uit te breiden met nieuwere kaarten.
(de laatste kaarten van Renault zelf zijn van 2014.Q4 en die ik nu werkend heb zijn van 2015.Q2)
tammagotchie
beginner
Contacteer:

Bericht door tammagotchie »

Ik heb er wel interesse in in een up/download en uitleg :) dank je wel alvast,

Gerard
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

En ik ben weer ietsje verder gekomen vandaag.

Nu heb ik naar iGo ook een 2e navigatie-pakket werkend, namelijk NaviTel.
Ook 7 Ways doet het, maar persoonlijk vind ik dat een waardeloos navigatie programma (zo is alleen al de kaart van NL 1,5 GB groot....zinloos dus).
Ook werken er een paar extra programma's, zoals Total Commander, Notepad, Calculator, Registry Editor, etc.

Nog wat geduld dus allemaal, het kost tijd om het allemaal goed werkend te krijgen.
fred51
beginner
Contacteer:

Bericht door fred51 »

Hallo allemaal,

Ik las onlangs wat over mc2 update aan de clio, onder andere een verbeterd medianav systeem (evolution) wat betere en ander menu's zou hebben en spraakgestuurd..
Weet iemand daar meer over?

p.s. krijg half januari nieuwe clio estate wit night and day....zeeer goede inruil gekregen.....

groet Fred51
Clio Tce90 expression, Night and Day uitvoering, glacier blanc, januari 2016.
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

MediaNav Evolution is al beschikbaar op Dacia modellen.

Zie deze link : http://www.terwolderenault.nl/dacia/sho ... -evolution

Grootste voordelen zijn de aanwezigheid van TMC (om actuele verkeersinformatie te krijgen op de navigatie) en het koppelen van smartphones voor bijvoorbeeld berichten en social media.

Waarom Renault het dan nog niet heeft en het "B-merk" Dacia wel, is mij niet bekend.

En de huidige MediaNav is niet op te waarderen naar Evolution, omdat de hardware (TMC-module) ontbreekt.
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

Installatie-procedure en bestanden (links) beschikbaar in eerste post van dit topic.

Veel plezier ermee allemaal
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

Super Bedankt voor alle tijd en moeite die je er in hebt gestoken.
Ik ben nu bezig met het DL'en van de bestanden. Zodra ik tijd heb zal ik het proberen en laat ik uiteraard weten wat mijn bevindingen zijn!

Nogmaals kudos!
tinuske
forum starter
Contacteer:

Bericht door tinuske »

als ik via de bestanden mijn medianav terug zet naar versie 4.03, behoud ik dan wel mijn gekochte kaarten?
http://tinuske3.werkaandemuur.nl
clio4 dci90 flamme rouge estate
gpvelzen
beginner
Contacteer:

Bericht door gpvelzen »

Installatie gelukt, ik heb nu een rood icoontje :) alleen hoe start ik igo...?
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

tinuske schreef:als ik via de bestanden mijn medianav terug zet naar versie 4.03, behoud ik dan wel mijn gekochte kaarten?
Ja, volgens mij wel.

Toen ik terug ging naar versie 4.0.3 bleven ook gewoon mijn kaarten (NL, BE, LUX, DUI, AUT en SCH) op de nagivatie staan
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

gpvelzen schreef:Installatie gelukt, ik heb nu een rood icoontje :) alleen hoe start ik igo...?
Als je het rode icoontje hebt, dan er gewoon op klikken.

Als het goed is verschijnt er dan een mooie dashboard layout met daarop een knop "Navigation".
Daar op klikken en dat start iGO op.
gpvelzen
beginner
Contacteer:

Bericht door gpvelzen »

gelukt.... gepriegel :)
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Mooi gevonden en duidelijke uitleg.
Die met het rode icoontje kreeg ik maar niet te pakken, alhoewel die wel op de afbeelding van de originele site staat.
Goed gevonden, die italiaanse site! :thumbsup:

Ik ga dit binnenkort eens met jouw versie proberen!
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

Dimsim schreef:Mooi gevonden en duidelijke uitleg.
Die met het rode icoontje kreeg ik maar niet te pakken, alhoewel die wel op de afbeelding van de originele site staat.
Goed gevonden, die italiaanse site! :thumbsup:

Ik ga dit binnenkort eens met jouw versie proberen!
Dank je.

Ik ben me nu aan het verdiepen hoe ik GRATIS de kaarten van de originele MediaNav kan updaten en uitbreiden met meer landen.

Ik ben al zo ver dat ik weet waar precies de kaarten staan op de MediaNav en ik kan ook kaarten daar naartoe kopieren.
Maar helaas krijgen ze geen MD5 checksum bestand en dus blijven ze niet bewaard nadat de MediaNav uit gezet wordt en weer aan gaat.

Ook probeer ik de iGO van de USB stick (Medi@skin) grafisch wat mooier te krijgen. Zoals bijvoorbeeld de "lane assist".
Nu valt die vies tegen en die van de originele MediaNav vind ik persoonlijk mooier.
0111 Mtbiker
beginner
Contacteer:

Bericht door 0111 Mtbiker »

Ik heb 4.0.3 al op mijn toestel staan, maar als ik de USB stick op FAT32 geformateerd met alle bestanden in de USB naast het scherm erin prik dan gebeurd er niets. Hij gaat hooguit een audiofile afspelen, maar geen icoontje. Het lijkt me dat de upgrade voor mij niet nodig is. Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

0111 Mtbiker schreef:Ik heb 4.0.3 al op mijn toestel staan, maar als ik de USB stick op FAT32 geformateerd met alle bestanden in de USB naast het scherm erin prik dan gebeurd er niets. Hij gaat hooguit een audiofile afspelen, maar geen icoontje. Het lijkt me dat de upgrade voor mij niet nodig is. Wat zou ik verkeerd kunnen doen?
Je moet toch de "upgrade" eerst uitvoeren.

Daarna zul je merken dat je het je het rode icoontje hebt.

Het audio bestand, waarover jij het hebt, zorgt voor de stembegeleiding in iGO (op de USB stick).
Dus gooi die niet weg.
demies
beginner
Contacteer:

Bericht door demies »

Super bedankt voor deze hulp.
Volgende week krijg ik de night&day dan maar direct gaan proberen.
Ik heb alleen een vraag ik heb een eigen kmz bestand met bepaalde locaties.
Nu gebruikten ik die altijd op de tomtom als een ov2 bestand.
Is het mogelijk om dit bestand als poi ook in te laden in het navigatie systeem.
Zowel in igo als in medianav.

dan nog een stomme vraag waar plaats ik mijn mp3 bestanden op de stick met de software?
en doe ik dit in mappen?
speedme
beginner
Contacteer:

Bericht door speedme »

demies schreef:Super bedankt voor deze hulp.
Volgende week krijg ik de night&day dan maar direct gaan proberen.
Ik heb alleen een vraag ik heb een eigen kmz bestand met bepaalde locaties.
Nu gebruikten ik die altijd op de tomtom als een ov2 bestand.
Is het mogelijk om dit bestand als poi ook in te laden in het navigatie systeem.
Zowel in igo als in medianav.

dan nog een stomme vraag waar plaats ik mijn mp3 bestanden op de stick met de software?
en doe ik dit in mappen?
Probeer volgende week eerst maar eens de installatie en kijk daarna op de pc wat er op de USB stick staat.
Dan wijzigt het zich vanzelf, want moeilijk is het niet.

Even met Google voor je gezocht (wat je zelf ook had kunnen doen natuurlijk) en kwam de volgende website voor je tegen : http://www.poieditor.com/index.php

Hier kun je KMZ bestanden converteren naar POI (die worden door iGO gebruikt).
demies
beginner
Contacteer:

Bericht door demies »

Heb net mijn clio binnen maar vind nergens de opte om te updaten en automatische starten doet het niet
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”