Tips om windgeruis te beperken?

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Quirico
forum member
Contacteer:

Re: Tips om windgeruis te beperken?

Bericht door Quirico »

Het is niet muis stil, dat je geen geen sirene meer hoort :wink:
Maar met snelheid van 100-130 km/h hoor ik veel minder wind dan voorheen.
Echt een verbetering :thumbsup:
Afwatering heb ik nog niet getest.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

goos schreef:Hoe weet je wanneer het normaal is en wanneer niet? Als ik 120 rij hoor ik in mijn clio 4 RS ook meer windgeruis als in de golf.

Ik zou haast een keer bij quirico langsgaan als het is opgelost, dan kan ik het vergelijken met een wagen waarbij het zeker weten is opgelost...

Quirico, weet je ook of het er straks anders uit ziet? Anders zou je foto's van voor en na kunnen plaatsen zodat wij kunnen nakijken of het er hetzelfde uitziet.
probeer het eens met tape dicht te plakken. Dit is ook hoe ze het bij ons in de werkplaats doen en zoals eerder aangegeven. Als er minder windgeruis is met tape dan zou ik even langs de dealer gaan.
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

FariiD schreef:probeer het eens met tape dicht te plakken. Dit is ook hoe ze het bij ons in de werkplaats doen en zoals eerder aangegeven. Als er minder windgeruis is met tape dan zou ik even langs de dealer gaan.
Wat bedoelen ze precies met de spiegels?, daar hebben ze ook iets mee gedaan, afgeplakt?..ik zie dat ze daar ook wat mee hebben gedaan.
Misschien weet jij dat?
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

Bericht door Nachtzuster »

Vandaag bij de dealer geweest om aantal zaken helder te krijgen.

Er werd mij verteld dat dit probleem bekend is en als het goed is komen de clio's die van de fabriek afkomen al met aangepaste maatregelen.
Wanneer mijn clio binnen is zal de praktijk dit wel uitwijzen, wordt vervolgt van mijn kant.
.............Renault Clio Estate Tce 90 Night&Day Noir Etoile.............
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

De clios die er op heden last van hebben kunnen langs de dealers gaan. Dit probleem wordt tot het minimale geluidsniveau beperkt door dikkere rubbers te plaatsen.
Fleur
beginner
Contacteer:

Bericht door Fleur »

Behalve wind heb ik ook last van water in de deurstijlen als de auto gewassen is. Of als het hard regent. Ik vraag me af zou dat ook opgelost zijn als er nieuwe dikkere rubbers in de deurstijlen zitten.
En valt dat nog onder Renault garantie?
Johny Five
beginner
Contacteer:

Bericht door Johny Five »

Hallo, ook last van windruis en fluitende geluiden, auto word dinsdag binnengedaan (in garantie), komt zeker van het staandertje tussen de kleine ruit en de grote zijruit, nu nog afwachten op de oplossing (kit om te testen is al binnen in de garage.

Gr. Johny
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Wat ze bij mij gedaan hebben is de stijl die achter de spiegel zit, los gehaald en daar extra kit achter gezet.
Dit scheelde ook echt behoorlijk in het in het geruis van de wind bij mij, heb geen nieuwe rubber gekregen toen.
Praat nu over een maand of drie terug..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
pmeister

Bericht door pmeister »

Bij de 60k beurt heb ik aangegeven dat er toch wel erg veel windgeruis aanwezig is, de dealer gaf toen aan dat dit een bekend euvel was en heeft nieuwe (dubbele?) rubbers geplaatst.
Naar mijn mening is er echter niets veranderd in het geruis. Ik denk zelfs lucht naar binnen te voelen stromen langs de kieren van de deur.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Bij mij hebben ze het voorste ruitje volgens mij vast gekit (ik denk hetzelfde als bij goodje)
Groet,
Martijn

Afbeelding
DrDoom
beginner
Contacteer:

Bericht door DrDoom »

Ook onze Clio had af en toe last van een fluitje in de linkerdeur, vooral bij harde zijwind.
VKV Waalwijk heeft kosteloos de rubbers vervangen. :thanks:
Nu is er nagenoeg geen geruis meer te horen binnen.
Sinds 12-04-2013 Clio IV Energy dCi 90 Stop en Start Dynamique eco2
OB52

Bericht door OB52 »

Goedemiddag,

Ik heb sinds dag 1 ook veel last van windgeruis aan de bestuurderskant. De dealer heeft zo'n 2 weken geleden keer kit bij het stripje aangebracht, nadat er eerst iets bij de deuren is gedaan om het e.e.a. te beperken.
Echter vind ik dat de ruis nog zeer aanwezig is, zeker op de snelweg. Ik maak veel kilometers dus het stoort me behoorlijk.

Heeft iemand nog tips?

Clio Estate diesel
leon1961
beginner
Contacteer:

Bericht door leon1961 »

OB52 schreef:Goedemiddag,

Ik heb sinds dag 1 ook veel last van windgeruis aan de bestuurderskant. De dealer heeft zo'n 2 weken geleden keer kit bij het stripje aangebracht, nadat er eerst iets bij de deuren is gedaan om het e.e.a. te beperken.
Echter vind ik dat de ruis nog zeer aanwezig is, zeker op de snelweg. Ik maak veel kilometers dus het stoort me behoorlijk.

Heeft iemand nog tips?

Clio Estate diesel
Daar zal je toch mee moeten leven , een clio IV heeft helaas meer windgeruis dan andere autos mijn broer heeft astra van 2012 die heeft
totaal geen windgeruis ,het is een kwaal van Clio IV , rij zelf clio IV GT bj 2015 rijd super maar helaas veel wind geruis
OB52

Bericht door OB52 »

Dat is helaas jammer. Hoe zit dat dan met nieuwe rubbers? Ik heb mijn dealer er niet over gehoord.
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Als je kit randje niet voldoende naar jou zin helpt kan de dealer onder garantie de rubbers vervangen ik dacht van de ruit boven ofzo.. Kosteloos mits hij nog in de garantie zit is een vervolg actis oplossing op t kitten van die strip bij de voorraampjes
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
OB52

Bericht door OB52 »

Ik zal de optie van de nieuwe rubbers aandragen bij mijn dealer. Dat windgeruis stoort me behoorlijk en is het enige smetje op een verder plezierige auto.
Dino
beginner
Contacteer:

Bericht door Dino »

Ik heb sinds een maand een splinter nieuw Clio. Na 5 bezoekjes aan de dealer en verschillende pogingen (rubber vervangen, kit gebruikt bij Scheidingsstrip, Scheidingsstrip vervangen) ben ik uiteindelijk geadviseerd om een klacht in te dienen bij Renault Nederland en dat ze hierover mij verder niet kunnen helpen. :bigcry: :(
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

ik hoop voor je maar als je dealer je hier niet mee kan helpen vergeet het dan maar van Renault Nederland moet je niet veel van verwachten.
Heb er ervaring mee.

Bert 10
Ramon
forum starter
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Verwacht inderdaad maar niet teveel ervan, bij mij is de auto ook 4x terug geweest voor een fluitend geluid bij het rechterportier, op een gegeven werd er tegen me gezegd dat ik er maar mee moest leven, aangezien het alleen boven de 130 km/u was en je toch nergens harder mag... :smash:
Afbeelding
Dino
beginner
Contacteer:

Bericht door Dino »

Leasemaatschappij heeft het aangekaart bij Renault NL die vervolgens heeft gezegd dat ze dit zullen opnemen en bekijken maar daar is het ook bij gebleven. Zijn er mensen die het probleem op e.e.a manier buiten Renault hebben kunnen oplossen?
Ik heb advies gekregen om de auto via leasemaatschappij door een autoschade bedrijf te laten inspecteren. Als het zover is en ze stellen wel iets vast, dan ga ik er op hameren dat ik het bij een niet geautoriseerde garage wil laten Fixen. Maar moet wel weten wie en waar.
Arno1313
beginner
Contacteer:

Bericht door Arno1313 »

Een snelle, zeer goedkope oplossing:
* Koop de goedkoopste raamwisser (b.v. bij de Action), liefst met zwart rubber.
* Verwijder het zwarte rubber met een schroevendraaier.
* Knip het rubber op maat en duw dat (met een beetje afwasmiddel) in de uitsparing aan de zijde van het grote raam op de buitenzijde van het raamrubber (wijst zich vanzelf).
* Aan de binnenzijde heb ik het ook geprobeerd, maar dat lost niks op.
* Resultaat is een redelijk onzichtbare oplossing; windgeruis is helemaal weg.

Overigens zijn de rubbers een aantal maanden geleden al aangepast door de dealer, maar dat helpt dus helemaal niets.
Lutecia
forum starter
Contacteer:

Bericht door Lutecia »

Kun je een foto uploaden?
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Ja idd dat zou fijn zijn
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Arno1313
beginner
Contacteer:

Bericht door Arno1313 »

Ik heb een foto, maar geen idee hoe ik die moet toevoegen.
Midri
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Midri »

http://clioclub.info/viewtopic.php?f=203&t=13225

Hier staat een kleine handleiding.
Foto uploaden bij een imagehost, link van de foto dan kopiëren en via de tags hier plaatsen:

Voorbeeld (punt voor /img verwijderen om de foto ingevoegd te hebben): [img]http://i.imgur.com/M2yvM55.jpg[./img]
Met vriendelijke groet, Tommy

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”